{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.323 visninger | Oprettet:

Magnus V
Magnus V
Tilmeldt:
7. jan 2017
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29

Traxxas TSM {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Traxxas stampede 4x4vxl med tsm, og jeg synes det er fantastisk.

Jeg har så anskaffet mig en Hpi savage flux HP, og overvejer at købe en Traxxas vandtæt receiver box, samt en Traxxas receiver med tsm. Vil dette virke? Jeg mener, vil jeg blot kunne bruge senderen fra min stampede til begge biler, og vil tsm virke på min savage?

Receiver boksen på savagen er desværre ikke vandtæt, derfor jeg vil have en fra Traxxas.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Traxxas TSM
  • #1   20. feb 2017 Det virker fint på min Baja 5B smiley Og det er en 1:5 og kun 2WD og den kan få fuld arm på is/sne osv uden at skride ud, så det må siges at virke mere end perfekt smiley
    Og så det lækkert med alt det telemetri du kan udvide det med.


  • Magnus V
    Magnus V Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #2   20. feb 2017 Telemetri delen tror jeg nu ikke jeg kommer til at bruge smiley Synes bare det kunne være lækkert med tsm på savagen, og så er det ret billigt hvis jeg blot kan nøjes med en receiver når nu jeg har en sender i forvejen smiley

  • #3   20. feb 2017 kan sender programers til flere modeler ellers vil det ikke virke optimalt

  • Magnus V
    Magnus V Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #4   20. feb 2017 Ja det aner jeg faktisk ikke.

  • #5   20. feb 2017 Det kan den smiley Det gør du via appen hvis du har bluetooth link.

    Men somsagt virker det mere end perfekt på min Baja 5B som er 1/5 benzin, og den kan bestemt ikke vælges inde i appen.
    Den registrer hvor mange grader bilen skrider og retter den så selv op via styringen, og du kan så selv programmere den fra 0-100%.


  • Magnus V
    Magnus V Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #6   20. feb 2017 Jeg har dog ikke Bluetooth link. Men så kan jeg vel bare binde den manuelt?

  • #7   20. feb 2017 Jeg har rimelig dårlig erfaring med at bruge samme sender til 2 forskellige biler med Traxxas. både modtager og sender skal bindes hver gang man skifter bil, så systemet er ikke rigtig beregnet til at bruge flere modtagere pr sender.
    Jeg har Traxxas og har allerede grillet 1 4kanals sender og 2 modtagere ved bare at skulle opdatere dem over link modulet.
    Jeg overvejer stærkt at skifte til Spektrum AVC i stedet.


  • #8   20. feb 2017 Ingen ide smiley Har altid kørt med forskellige fjernbetjeninger til alt.
    Men det bluetooth link kan kun anbefales, det giver meget bedre justerings muligheder.

    Ellers kan du lige så godt købe et billigt Gyroskop fra ebay til en 100-200kr, de virker også ganske fint smiley

    http://www.ebay.com/itm/SkyRC-GC301-RC-Car-Gyro-Adjustable-Stability-Control-System-Drift-Control-Assist-/172355345880?hash=item28212dddd8:g:OKAAAOSwLF1X7AhQ

    Kan varmt anbefales smiley der er også til offroad og touring.


  • Magnus V
    Magnus V Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #9   20. feb 2017 Ja der er mange muligheder. Jeg prøver bare at gøre det billigt. Den receiver der sidder på min bil nu, er bare super elendig, da antennen er knækket. Desuden synes jeg at Hpi's løsning med den lange antenne op gennem karossen er elendig.
    Det er endnu en grundet til bare ag købe en Traxxas receiver til 350kr og så bare komme videre smiley
    Tsm er blot en bonus, men overhovedet ikke et krav. Skal bare have noget billigt der virker smiley


  • #10   20. feb 2017 Altså jeg kan personligt kun snakke positivt og traxxas tsm, uanset model den er brugt på har det virket fejlfrit fra Slash 4x4 til FG Sportsline 4WD på El og Baja 5b på Benzin.
    Men kender ikke indstillings mulighederne uden bluetooth link smiley Så ved ikke hvor godt det virker hvis ikke du kan fin indstille det manuelt.


  • Magnus V
    Magnus V Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #11   20. feb 2017 Jeg har det jo på min stampede. Men det kan kun indstilles med den ene drejeknap på senderen. Dvs mere tsm eller mindre. Men hvad mere skal jeg bruge? smiley

  • #12   20. feb 2017 Via bluetooth appen kan du også sige om det er 2 eller 4wd, gearing, batteri størrelse, motor og esc osv smiley Ved ikke om det har noget at sige med justeringen.

    Men hvis du har det på din stampede så pil den da af og prøv på din savage ? Det tager 2 minutter at smide en modtager over smiley
    Så kan du altid bestemme dig efter det er afprøvet? Det er bedre end at få andres meninger omkring det smiley


  • Magnus V
    Magnus V Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #13   20. feb 2017 Ja det var da faktisk slet ikke noget dum ide. Så kan jeg også se om jeg kan få receiver boksen monteret på en eller anden måde. Den er jo vandtæt fra en stampede. Og den er billig. Så ved jeg da om jeg skal have sådan en til savagen også:)

  • #14   20. feb 2017 Lige præcist smiley Det var da det mest optimale

  • #15   20. feb 2017 Du behøver ikke appen. Du binder bare til den nye modtager, og så finder senderen den af dine biler, du har tændt for, når du tænder senderen.

    Nemmere kan det ikke være.


  • #16   20. feb 2017 Problemet er don hvis den er sat til en forkert bil og den så regner med en gearing, motor sæt og batteri samt 2wd ellet 4wd, om det kunne gøre en forskel ?? ved ikke om det ville have noget at sige med udfaldet af TSM smiley jeg har personligt hver gang være inde og vælge modeller der er så tæt tilsvarende som muligt på dem jeg har brugt det til, for så at fin justere manuelt med spur og pinion tænder, batteri type og volt samt motor smiley
    Og ikke mindst dæk type


  • #17   20. feb 2017 tror i ikke bare det har noget at gøre med telemetri frem for TSM.


  • #18   20. feb 2017 Ved ikke hvad den skulle bruge andet end volt og batteri type til af det smiley du bygger selv dashboarded efter med hvad du vil overvåge og vælger grænser osv.


    men det er sikkert meget mere enkelt end som så.
    når man kan købe universal gyroer til under 100kr man skal bare huske at lime gyroen eller reciever boksen pp traxxas fast så den ikke vælter med rundt

    I bund og grund registrere den sikkert kun hvor mange grader bilen skrider for så at kontra styrer hvis ikke der er user inputs

    Dette r dog udelukket et gæt fra min side og intet jeg har noget faktuelt pp


  • Magnus V
    Magnus V Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #19   20. feb 2017 Jeg tror også blot det er en simple gyro. Alt det med pinion størrelse gearing osv osv, tror jeg er for bedre at kunne bruge telemetri. Tsm er jo blot styring og som du selv siger, et spørgsmål om hvor meget bilen krænger.

  • #20   20. feb 2017 Jeps men det er alt sammen sæt men løfter man bilen og vugger fra side til side vil hjulene bevæge sig jo, så det er jo bare at prøve med den du har

  • #21   21. feb 2017 Du behøver ikke at finde en masse ting, der kan gå galt. Der er ingen grund til at gå i panik. Link gemmer indstillingerne for hver modtager automatisk. Det virker 100%

  • #22   21. feb 2017 Og hvis han vil ud og kører med bilerne sammen med en ven? smiley Så det lidt svært med kun 1 fjernbetjening smiley

  • #23   21. feb 2017 Det har slet ikke været på tale. Jeg svarer på indholdet i tråden, jeg sidder ikke og digter...

    Men han kunne jo vokse 2 arme mere og håbe på, han ikke bliver fanget af et rumvæsen først.


  • #24   21. feb 2017 Du har da vist drukket af natpotten Don xD

  • #25   21. feb 2017 Nej, det er sgu dig, der har grådigt har tømt alle natpotterne på Fyn.

    -Du har ingen ide om hvordan Link virker eller om han kan binde den manuelt uden bluetooth.

    -Så det svarer jeg på, hvordan Link virker, og det kan bruges uden at tænke på Bluetooth.

    -Da begynder du at vrøvle om gearing (telemetri?)

    -Så det svarer Claus T korrekt på, at det virker uden telemetri.

    -Så begynder du at vrøvle om at købe en løs gyro.

    -Det svarer Magnus V korrekt på.

    -Så kører du videre med vrøvl.

    -Så siger jeg slap dog af!

    -Så vil du have ham til at køre 2 biler på én gang.

    -Så siger jeg, så skal han også have 4 arme!

    -Så begynder du med natpotten.

    -Så siger jeg luk nu røven, du har ikke bidraget med noget som helst i tråden.


  • #26   21. feb 2017 Tror sgu du tog en tår mere xD

    Han vil have TSM på bilen hvilket fungere præcist som en gyro og en gyro er noget billigere end et helt TQI TSM system med bluetooth link smiley Desuden er det mere praktisk med 2 fjernbetjeninger hvis han ville kører med en VEN, noget du tydeligvis aldrig har haft, hvis du mener man skal have 4 arme for at kører med en.



    Men du er da en sørgelig person, der må ikke være mange mennesker der kan lide dig xD


  • #27   21. feb 2017 Har du ikke læst det oprindelige indlæg, før du svarer 20 gange, eller hvad sker der for dig Kaptajn?

    Spørgsmålet er: Jeg har så anskaffet mig en Hpi savage flux HP, og overvejer at købe en Traxxas vandtæt receiver box, samt en Traxxas receiver med tsm. Vil dette virke?

    Svaret er: JA!

    Slut. End of story.


  • #28   21. feb 2017 Der kan da snart ikke være mere tis i den potte, medmindre du selv fylder den igen xD

  • #29   21. feb 2017 Kan du ikke læse indenad, eller hvad er dit problem?

  • #30   21. feb 2017 Skal vi ikke lukke den her smiley ?
    Du er tydeligvis for påvirket af ammoniakken i urinen til at tænke klart længere.


  • #31   21. feb 2017 Det kan vi godt, så længe vi bare er enige om at Magnus V sagtens kan købe en TSM modtager, binde den til sin fjernbetjening fra sin Stampede og bruge sin Savage Flux med TSM.

    Og at han kan gøre det uden at skulle binde forfra når han skifter bil.


  • #32   21. feb 2017 Det kan vi godt blive enige om smiley

    Men om det er optimalt eller ej er en anden sag


  • #33   21. feb 2017 Magnus, hvis det har interesse har jeg en 3 kanals traxxas fjernbetjening med Bluetooth link og 3 TSM recivere.
    Jeg har også et ekstra Bluetooth modul liggede hvis din fjernbetjening er forberedt til den.


  • #34   21. feb 2017 Hvis han ikke har en sender, der fungerer med tilsvarende løsning fra HPI, så er det optimalt.

    En billig helikoptergyro dur ikke til at blive belastet i en bil over længere tid. En god helikopter gyro vil ikke være en billigere eller mere optimal løsning.


  • #35   21. feb 2017 Helikoptor gyro ? Hvor er den nu kommet ind i billedet smiley ?

    Du kan få til biler fra 100kr og op som er lavet til både drift, touring og offroad


  • Magnus V
    Magnus V Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 29
    #36   21. feb 2017 Claus T
    Det kunne da måske godt have interesse. Men som nævnt tidligere, så leder jeg blot efter en god men billig løsning. Og jeg tænker at det billigste er at købe en Traxxas receiver med tsm, og så bare bruge samme sender til begge biler.

    Men fortæl da gerne hvad du tænker af pris smiley



  • #37   21. feb 2017 Det er da muligt at du kan få en god drift gyro i løs vægt. Men jeg kan garantere dig, de billige gyroer til drift ikke er special lavet til biler.

    Anyway, jeg tror vi fik skåret den ud i pap.


  • #38   21. feb 2017 Men nu snakker du drift? Han skal vel ikke bruge en til drift men en til offroad smiley ?
    Jeg har brugt både drift/touring og offroad gyroer, og de har virket fint, lige så godt som TSM, så længe de kan justeres


Kommentér på:
Traxxas TSM

Annonce