{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  serie forbinde 2s og 6s lipo ?
  • #2   28. feb 2017 ok. hvad er imod at gøre det ?

  • #4   1. mar 2017 Som udgangspunkt, skal det være samme mærke, teknologi og størrelse. Derudover skal batterierne have samme antal opladninger. Du skal også tage højde for hvor hårdt batterierne bliver belastet af dit brug, og hvor lang tid de er forbundne.

    I praksis er det nok, at ingen af cellerne bliver belastet mere end hvad den kan holde til. Men konsekvensen af "uheld" kan være alt fra forkortet levetid af batterierne til brand eller voldsom eksplosion smiley


  • #5   1. mar 2017 ok, det kan godt være at det bliver 2*4s i stedet. magter ikke at skulle slukke unødige brande. tak for besvarelser til alle.

  • #6   1. mar 2017 Det vil ihvertfald være det smarteste, hvis du skal ud at købe nye smiley

  • #7   1. mar 2017 det var godt nok ikke en del af planen. men sådan er det jo.
    var blot fordi jeg havde 2 nye s6 liggende


  • #8   2. mar 2017 De 2 styks 6s kan du "bare" lodde om til 3 styks 4s hvis du skaffer nogle 4s balancerstik og lidt ledning smiley

  • #9   2. mar 2017 der går grænsen for mine lodde teknik ??

  • #10   2. mar 2017 må nok til lommerne i stedet. og købe mig nogen nye

  • #12   2. mar 2017 ok. jeg kan se der er delte meninger om dette emne. så er det nok bare at prøve sig frem. og have brandslukkeren med

  • #15   2. mar 2017 Selvfølgelig kan man serieforbinde 6s og 2s uden problemer. Det svarer såmænd bare til et 8s batteri.

    Det kræver dog som andre også har været inde på at cellerne matcher hinnanden. Dvs samme mAh og samme C, og helst samme producent. Det er ikke uden grund at producenterne af kvalitets lipo'er "matcher" cellerne, så kun celler med samme egenskaber bliver sat sammen. Ellers risikerer man at der er et svagt led i kæden, og så vil den celle gå kold før de andre.

    Og ja, man kan finde mange eksempler herinde på at folk har sat X og Y batteri sammen uden det rimer. Det betyder ikke at det er sundt for batterierne i længden, og/eller at folk har forstand på det de har gang i.



  • #16   2. mar 2017 ok. tak for svar til jer alle, så er der ikke andet end at prøve.

  • #18   2. mar 2017 har købt en så må vi se.
    har dog også prøvet brand i sprit ny castle mamba esc. den kørte 5 min.
    så til prisen på toro synes jeg det er forsøget værd


Kommentér på:
serie forbinde 2s og 6s lipo ?

Annonce