{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
674 visninger | Oprettet:

Jens Jacob S
Jens Jacob S
Tilmeldt:
1. feb 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Spritny helikopter vil ikke reagere {{forumTopicSubject}}

Hej gutter & gutinder.
Jeg håber I kan hjælpe mig!
Jeg er i dag kommet hjem fra et marked med en helikopter. Noget kineser halløj, den hedder Mingji 812.

Da jeg tænder for den og forbinder controllere med heli'en, vil den ikke reagere på controlleren. Jeg har pillet karrosseriet af, og fået frit udsyn til printpladen, hvor der hænger en ledning løs.

Jeg har ikke en skid forstand på printplader og el, og jeg ved ikke engang om det er den løse ledning der er problemet.

Batteriet er ladet helt op, og der er også helt nye batterier i controlleren.

Jeg har forsøgt at tage nogle billeder..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spritny helikopter vil ikke reagere
  • #1   11. jun 2017

    profilbillede
  • #2   11. jun 2017 Den sorte ledning der er viklet op, er sandsynligvis antennen

  • #3   11. jun 2017 Okay Marc. Har du nogen ide om hvad problemet så kan være?...

  • #4   11. jun 2017 Kig alle komponenter igennem for dårlige lodninger og løse forbindelser...

  • #5   11. jun 2017 "...forbinder controllere med heli'en, vil den ikke reagere på controlleren..."

    Jeg må indrømme at jeg synes det er en upræcis fejlbeskrivelse.
    Er det 2.4 GHz? Hvis ja har du så bind'et (parret - forbundet) sender og modtager.
    Og hvordan ved du at bind'en er gået godt?
    Hvis der slet ingen reaktion er på helikopteren når du bruger controlleren, vil jeg tror det er fordi du ikke har bind'et korrekt.
    Så skrive lidt mere om hvad det er du har i hænderne, og præcist hvad du har gjort.


  • #7   13. jun 2017 Det ser ud som om det er en 27 /40MHz version med den antenne (løse ledning), nu er der ikke mange detaljer om hvad du ellers har forsøgt men starter lige med det basale.

    Du starter med at sikre at den venstre pind er sat hel ned i bundstilling, så tænder du først senderen (led skal lyse ellers er der noget galt her) og her efter helikopteren hvis dette ikke virker så start med at måle på batteriet til helikopteren for at se om det er dødt, hvis der er spænding på det, så prøv at måle efter batteristikket på modtageren for at se om der er spænding her. Sikre dig også at alle stik er monteret helt i bund.


  • Kasper A
    Kasper A Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   29. jul 2017 Har en magen til og den er på 49 MHz og ikke 27/40 MHz. Der går ca 10-15 sek. fra heli og controller er startet op til der er reaktion på heli. Har du prøvet at vente 10-15 sek. eller har du bare givet fuld pedal fra start?

Kommentér på:
Spritny helikopter vil ikke reagere

Annonce