{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

Setup til drift {{forumTopicSubject}}

Halløj. Jeg har anskaffet mig en Sniper drift fra Nanda i en byttehandel.
Jeg har læst lidt herinde på RCG og kan fornemme at mange egentlig synes en Sniper er noget billigt bras som ikke dur. Men det er det jeg nu har ??
ESC er røget på den og skal derfor have noget nyt. Det er min første onroad og den skal bruges til drift. Hvad skal jeg gøre ved den?
smide en ny ESC i, og så afsted? I så fald, hvilken?
Eller købe et kit med motor og ESC, som vel og mærke skal passe til drift, hvilket?

Nogle nævner spær i bagtøj, hvad gør forskellen? Og hvordan gøres Det?
Nogle nævner shims til at fjerne slør, hvor kan det fås henne?
Og hvad gør det af forskel om den er AWD vs. RWD? Kan den ændres?
Nu hvor der sidder brushless i, og/eller hvis jeg opgradere, skal jeg så også bruge Lipo? Eller kan jeg nøjes med NiMH? NiMH er hvad jeg førhen har kørt, og jeg skal kun køre på hyggeplan da min egentlige interesse ligger i cykling.
Tak for hjælpen!??
Mvh Anders Bækgaard


Kommentarer på:  Setup til drift
  • #2   4. jul 2017 jeg ville forslå dig at finde ud af hvor nærmeste klub ligger på dig og tage ud og se hvordan drift ser ud og hvordan folks biler er bygget op så du får en bedre ide om hvad drift er..



  • #3   4. jul 2017 Fed video. Det ser godt ud, men nu var det ikke helt hvad jeg spurgte efter smiley
    Jeg ved udmærket godt hvad drift er, har bare brug for en ny ESC, hvis nogle have en liggende, og høre hvad I tænker om shims, og slør, og det med spær i bagtøj, hvordan det laves smiley
    Så ved godt hvad drift er, men ved ikke hvordan de ting jeg nævner, påvirker bilen da det er min første rigtige drift ??


  • #4   4. jul 2017 Hej Anders. Det er mange spøgsmål i et oplæg!
    Ved ikke helt hvor jeg skal begynde...
    Til at starte med så er AWD all wheel drive. Firehjulstræk.
    Dem der kører RWD (rear wheel drive) kører baghjulstræk. Det kræver en bil der er lavet til rwd og det kræver også en gyro i bilen.
    Nando Sniper er fin nok til noget awd drift. Den minder meget om TT01 fra Tamiya. Ikke noget specielt men sjovt nok jo.
    Det er sjovt med drift dæk og noget glat underlag. Det der med shims og alt det er ok jo for at få en velkørende bil men helt ærligt betyder det ikke det store på de her biler.
    På en rwd bane drifter med gyro og det hele lover jeg dig at shims og ALT spiller ind. Men det er også biler i 3000,- + klassen smiley
    Hvis jeg skal komme med noget der måske kan hjælpe dig så er det det du er inde på med låst bag diff. Det gør at den drifter noget mere stabilt. Du skiller egentlig bare dine diffs ad og giver dem noget lim. Andet kan også gøre det. Jeg har spæret et TT01 diff med noget køkkenrulle...
    Lipo er altid det bedste men kræver lidt ekstra og lidt viden om Mah og C rating og også en god lader osv.
    En god esc er omkring en 500,- fra ny og skal jo passe til den motor. Foreslår at købe et sæt så du er sikker på det spiller. Happy drifting smiley


  • #5   4. jul 2017 mange tak for hjælpen Christian!
    Så gider jeg ikke gøre mere i hverken shims da jeg nok ikke kan køre den store forskel, og i AWD og RWD hvis denne ikke kan laves om, tænkte nemlig på om jeg bare kunne tage center kardanaksel ud, men så ville der jo stadig være noget modstand i fortøj.

    Nu må jeg se om jeg kan finde ud af at lave spær i bagtøj smiley er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre


  • #6   4. jul 2017 Det kommer an på hvad du vil. Hvis det er hygge drift er det jo bare at smide nogle drift hjul på. Hvis det skal være mere seriøst vil jeg også foreslå at du tager ud til en klub.

  • #7   6. aug 2017 hvor er du fra så kan jeg måske finde en klub i nærheden af dig


  • #8   6. aug 2017 Har fundet et par stykker såsom Kølkær, men ellers tak for hjælpen

Kommentér på:
Setup til drift

Annonce