{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
548 visninger | Oprettet:

Peter K
Peter K
Tilmeldt:
20. jul 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

update af firmware dx6 {{forumTopicSubject}}

Hej til alle.
jeg prøver at installere ny firmware på min dx6..men det dur ikke..
Den kan godt se at der er sd kort og melder klar,
men jeg kan hverken exportere eller importere filer..?
Der er filer på sd kortet fra spektrums egen hjemmeside!
Skal man evt have et specielt sd kort?
Sd kortet er et Lexar 64 gb 633x micro SDXC UHS-1
Eller en ny radio?
håber nogen kan hjælpe lidt..mvh peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  update af firmware dx6
  • #1   23. jul 2017 Hej

    Jeg har ikke selv et DX6 anlæg, men kan da prøve med et par forslag.

    Der er nogle videoer fra youtube man kan kigge på jeg linket til et par stykker.
    https://www.youtube.com/watch?v=FSldKUQsmAk
    https://www.youtube.com/watch?v=0GpNpgH-oUA
    De viser proceduren for opgradering af FW.

    Men i bund og grund så finder anlægget selv FW filen på SD kortet og går igang med at opdatere automatisk hvis filen er den korrekte og ligger i roden på SD kortet.

    Nu spørger jeg måske dumt, men når du downloader filen fra Spektrums hjemmeside hvilken type fil er det så?
    Det kan være filen skal pakkes ud før den kan findes af anlægget.


  • #3   23. jul 2017 Husk lige at hvis du bruger de Orange modtager fra HK så vil de ikke umiddelbart virke efter en firmware update.

    Bare lige et kort indspark


  • #4   23. jul 2017 Det er sku et godt og nyttigt indspark Carsten.

  • #5   23. jul 2017 Jeg vil gætte på det SD kort er alt alt alt for stort til, den genkender det. Du skal nok undgå kort større end 2gb. Der følger et 128mb kort med spektrums sendere, og det er mere end rigeligt smiley

  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #6   23. jul 2017 Hej alle smiley
    jeg har fulgt den den her og det er jo lige til:SOFTWARE UPDATE INSTRUCTIONS:

    Download the file SPMTX.SAX by clicking the "Download" button.
    Save or copy the file from the PC to the SD card. Note: do not change the SPMTX.SAX filename or file will not auto load in Tx.
    Power up the Tx with the SD card installed.
    You should see the Spektrum logo on the main screen and a progress bar while the new software loads.
    Verify the new version number in the System Settings, Serial Number screen in the lower right corner.
    Note: All software files are unique to the serial number registered online and will only work with the matching transmitter. Using an SAX file created from a different account or serial number will fail.


  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #7   23. jul 2017 Måske du er inde på noget der Don.. må prøve et andet kort imorgen..

  • #8   23. jul 2017 Det er sku garanteret som Don skriver grundet at det SD kort du forsøger med er alt for stort til at senderen kan håndtere/genkende det.

    Så forsøg med et mindre kort, hvis du har det originale 128mb kort der fulgte med senderen så prøv med det.


  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #9   23. jul 2017 Tak for indspark indtil videre.. smiley jeg prøver et mindre i morgen.

  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #10   23. jul 2017 Er der nogen af jer der evt selv har prøvet at opdatere jeres dx`er..og kørte det så bare..?
    tænkte på om radioen var for gammel men jeg har registreret den på spektrums egen hjemmeside og det er der jeg kan se at der er opdateringer til den..


  • #11   23. jul 2017 Jeg har min DX8 uden problemer. Du må gerne låne mit originale sd kort hvis du bor i nærheden af Næstved.

  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #12   23. jul 2017 Hej Don
    Tak skal du have..det kan godt være jeg gør det..
    For jeg sad og rodede lidt mere med det sd kort og pludselig kommer den op med 2 fejl..en T code og en I code og siger den skal til service.. smiley
    Men jeg starter lige med at køre forbi Holte hobby og høre hvad de siger..
    Det ku være min næste radio skal være en dx 8..haha


  • #13   23. jul 2017 Jeg kan ihvertfald anbefale dx8 vanvittig meget. Jeg savler stadig over den, efter at have ejet den mere end 2 år. Det er sjældent jeg har det sådan med nogen ting. Selvom jeg må erkende, jeg mangler en enkelt funktion fra dx18 smiley

  • #14   23. jul 2017 Jeg kom til at tænke på, det kan også være formateringen på dit SD kort. Det skal garanteret være fat eller fat32.

  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #15   23. jul 2017 De skriver intet om dét nogen steder?
    Det burde være lige til..
    Jeg har gennemtrawlet Youtube for at finde noget brugbart men, det er jo såre simpelt at opdatere.
    Og jeg kan ikke rigtig finde noget brugbart til den p og i code...
    Måske et andet sd kort med den oprindelige fil kan overskrive de fejl der er i programmet nu?
    Det lugter lidt af ny radio det her..


Kommentér på:
update af firmware dx6

Annonce