{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
571 visninger | Oprettet:

Lapning af lille hul i Nitromotor. {{forumTopicSubject}}

Hej alle har en Go 25 nitromotor hvor beslaget på den ene side er brækket af, der er kommet et lille hul ind til svinghjulet.
Spørgsmålet er så kan det lappes med et eller andet. ?
Tænkte selv at prøve med noget varmefast 2 komponent lim af en slags der kan holde til varmen.
Er der nogen kloge her inde der måske har andre gode råd eller ideer. Og ikke smide ud, da dette bare er et forsøg på at prøve at redde den. På forhånd tak. : )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lapning af lille hul i Nitromotor.
  • #1   23. jul 2017 Man kan købe noget der hedder Alu-stick, det er 2 komponent lidt modeler-agtigt. Man ælder det sammen og så hærder det. Man kan slibe i det og lave gevind. Jeg har lavet kølere med det.

  • #3   23. jul 2017 Henkel (dem som laver Locktite) har nogle produkter.
    http://www.loctite.com.au/metal-filled-compound-4081.htm


  • #4   23. jul 2017 Jeg ville lige dække indersiden med noget paknings silikone der klarer høje temperaturer og så bruge metalspartel på ydersiden og lave det pænt. Det er lige på grænsen om det kan holde til trykket.

  • #5   23. jul 2017 Tak, og sjovt Kenneth at jeg stod med det i hånden i biltema i dag, ville dog bruge det til noget rust noget ved døren, hvor han sagde at epoxy til glasfiber ville være bedre, som jeg har en stor bøtte af da jeg lavede et hul/revne i min fjernstyret båd, med noget glasfiber stof. Men så skal jeg da ned og have købt sådan en lille bøtte, jeg kikkede i den, og der er sådan noget aluminiums pulver, der skal blandes sammen med noget lim/pasta. ?
    Tusinde tak for hjælpen, det vil jeg prøve at gøre, elsker at sidde og pille ved sådan noget, i stedet for at smide det ud.
    Forresten Kenneth du fik ret diffen var ikke gået i den Fg, de 4 skruer som holder diff huset til bundpladen, manglede, og så nogle løse skruer der holdt sammen på det oppe ved tandhjulet. Ved ikke hvem som har pillet ved den, men han må ikke være for klog til RC. : )


  • #6   23. jul 2017 Don. Ja du siger noget ang indersiden, den skal også lige tilses hvis det skal holde. TAK ; )

  • #7   24. jul 2017 Hvis det er alu, så skal det jo bare fyldes op med noget svejsning

  • #8   24. jul 2017 Jimmi H.
    Ved ikke om man bare kan det, da det jo er støbt alu. ??


  • #9   24. jul 2017 Det burde man, men den er vel også ret tynd lige der hvor den er knækket, så der vil nok komme lidt gennembrænding på

  • #10   24. jul 2017 du skal nok ikke regne med du nogensinde får den ud at kører igen.. det er jo flangsen der er knækket helt af og det bliver helt sikkert aldrig rigtig godt igen. selv med flydene jern og svejsning og hvad vi ellers har af muligheder..

  • #11   24. jul 2017 Hej A.L.S
    Det var nu også bare en Go 25 motor som fulgte med ved et køb, der sidder anden motor på, jeg har også 3 stk som ikke er brugte/ stadig i kasse.
    Men syntes det er sjovt at prøve at lave sådan noget, i stedet for bare at smide det ud, om ikke andet kan jeg bruge kaburatoren til tun KAB. Til en af mine 21 løbs motor, uden snor træk.


  • #12   24. jul 2017 Unisolder 280 mener jeg det hedder det jeg bruger af , lavet til den slags og har lavere flyde temperatur en rigtig alu lodning som godt kan være en udfordring de første gange , endnu en fordel er pågrund af den lavere temperatur så skal du kun bruge en gasbrænder der kan fået i byggemarkeder til ca 100kr og opad og ikke gas ilt . Det kan købes på eBay de uk eller ved gw-werkzeuge mener jeg min værktøjs pisher hedder , de har forskelligt så lav et budget inden du kigger på deres hjemmeside

Kommentér på:
Lapning af lille hul i Nitromotor.

Annonce