{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad har en RB 728 Motor af HK
  • #2   18. dec 2006 jeg har ledt lidt på nettet og syntes ikke de gode motorer er nemme og finde hk data på men den er helt sikkert sindsyg den motor der, og du skal nok regne med den har mellem 3,5-5,5 hk mit bud er 4,5 hk eller måske lidt mere da en nosram har 3,81hk

  • #3   19. dec 2006 Virker på mig en smule kavt at snakke hestekræfter på de bette motore, da en overhovedet ikke har noget moment til at bakke dem op.
    Jeg har en Revo med en RB 528 på, Og lad mig bare sige.... DET ER TILSTRÆKKELIGT!! :o) Den rykker jevnligt et sæt tænder et eller andet sted på "Drivetrainet"
    Når det så er sagt, kan man så kikke på Motoren på FG'eren det siges vist nok at den yder 2,9 hk som standart.. Der er mange der påstår at de har en nitromotor der yder mere, Men jeg tvivler sq meget på at en fx. en CEN Gennesis motor(5 Hk) kan slæbe en fg-bil på knap 13kg.
    Jeg mener og ha' læst et sted at, grunden til at RB ikke skriver noget om HK på deres motore, er netop at man ikke kan bruge hk-ydelse til ret meget hvis man ikke også oplyser drejningsmomentet.
    Min konklution er:
    kik på nitromotorens pris og ccm, så plejer jeg hurtigt og kan danne mig et billede at ydelsen.
    Og i RB's tilfælde, kan du gå ind og kikke på deres scala system på deres hjemmeside og vudere ud fra der om motoren sparker røv eller ej.

    Go' Jul

    Roadrunner


  • #4   19. dec 2006 Selvfølgelig kan man tale om HK i en nitro motor.
    Og drejningsmomentet kan du selv regne ud, hvis du har HK, og ved hvilke omdr at de HK er målt.
    Men det bedste ville være en Moment kurve.

    Men max hk er stadigt et udtryk for krafter, og hvis du har 2 motorer der begge yder 2,4HK men den ene gør det ved 28000 rpm. og den anden gør det ved 32000 rpm.
    så skal den sidst nævnte nok have en eller to tænder mindre på klokken, men kan pga, den mindre gearing godt være den hurtigste.
    Men hvis den ikke tager tilsvarende flere topende omdr. er det ikke sikkert at den kan følge med på topfarten.

    Summa.
    Der kan være meget forskeld på 2 motorer med ens HK. men det er helt sikkert at man kan bruge en HK måling til noget (hvis man lige får den samme udst. med som motoren er målt med)


  • #5   19. dec 2006 Flemming:

    Holder nu stadig på mit, Det kan sq godt sq at de firmaer der producere nitromotore, har en prøvestand hvor de kan smide en motor op i og hive et eller ande hk tal ud. Men mon ikke det er lidt li'som når, der står på kassen til en HBX at den kører 60 km/t. :o)
    Jeg tror ikke det er for sjov, når et seriøst firma som RB melder ud at de ikke oplyser hk. Læs evt dette link.

    http://www.rbproducts.com/mainEn.php?part=Support&L=En&pagefaq=faqEn/How%20much%20RPM%20and%20HP

    Mvh/

    Bach



  • #6   19. dec 2006 Du har da også delvist ret.
    Det er da en rigtig opfattelse som RB har.

    Men det passer ikke at man ikke kan snakke om HK på sådan en motor.
    For Hk er et resultat af et regnestykke. og det regne stykker er en konstant og RPM og moment.
    Og man kan måle med en given opsætning, momentet ved forskellige omdr. der af kan man udregne HK.

    At man så ikke helt kan regne med det de skriver i forhold til hinnanden er en anden sag. for det kommer jo an på hvilken type opsætning de bruger til at måle det med, og hvilken udstødning man har på osv.


  • #7   20. dec 2006 Flemming, gamle dreng. :o)
    Læs nu hvad der står skrevet. Jeg siger ikke at man ikke kan regne det ud, for selvfølgelig kan du det.

    Jeg siger bare at det er KAVT At snakke om HK på nitromotore.

    Kavt = Akaved = Ikke særlig godt/præsis :o)


Kommentér på:
Hvad har en RB 728 Motor af HK

Annonce