{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.721 visninger | Oprettet:

Mercedes G55 Elbil nyt batteri evt tuning {{forumTopicSubject}}

Heysan Y all.

Jeg er lidt i mangelvare på eksperthjælp.
Vi har købt en el bil på dba som knægten kan ligge og køre rundt i. Tilmed med gummihjul.

Men. Laderen er bortkommet, og batteriet var alligevel ved at være dødt.

Derfor tænkte jeg at købe nyt batteri og ny lader, men opdager så modellen måske kan tunes lidt.

Nu er jeg selv elektriker, men svagstrøm er ik min stærke side.

Spørgsmål er som følger:

1. Hvad har folk af erfaringer med at parallel koble 2x 12v batterier?
(tænker specielt om motorene futter af)
(Se fx ham her: https://www.youtube.com/watch?v=9f-9jrLBfVk)

2. Søger også erfaringer med gode batterimærker og gode ladere hertil. Nu er det en 5.5/2.1 mm ladestik (se foto) der anvendes idag, så tænker jeg med andre batterier skal til at lade på en ny måde.

3. I hans bil, sidder der lidt en radiostyring, så bilen kan fjernstyres fra fjernkontrol. Plus radioen med noget mp3 stik også kører herfra. Tænker der ved en 24v opgradering skal laves et tech skema og tilføjes en spændingsdeler, så eksisterende 12v løsninger ikke får 24 v også. Noget erfaringer hermed? (giver en opgradering problemer med dette)

4. Bonus. Overvejer lidt at skifte fjernstyringen ud med en jeg har fra en bell 222 rc helikopter, da denne har ekstra in og output porte.
savner lidt at kunne overtage styringen af bilen, trykke på hornet, samt slukke/tænde radioen. Evt også skrue op og ned, hvilket idag kun kan gøres direkte i bilen.

Spørgsmålet her er blot om folket har nogle gode historier om lignende projekter, jeg kan drage erfaring fra.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mercedes G55 Elbil nyt batteri evt tuning
Kommentér på:
Mercedes G55 Elbil nyt batteri evt tuning

Annonce