{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

Problemer med gas+bremse? {{forumTopicSubject}}

Jeg har problemer med min Savage X. Den er fra sidste år og har kørt ca. 3L brændstof igennem, så det er ikke meget den har kørt.

Jeg har problemer med at den så godt som ikke bremser. Jeg har justeret skruen på stangen til og sat en ekstra fjeder på så den kan opstrammes endnu mere, men den bremser næsten ikke?

Jeg tænkte det kunne være opslidte bremseklodser (underligt hvis det skulle være dem efter så lidt brug) og så tænkte jeg at det kunne være snavs/fedt på skiverne. Men hvis jeg skubber bilen frem med hånden og bremser manuelt ved at hive i stangen på bilen, ja så bremser den glimrende og blokerer hvis man trækker lidt hårdt!

Efterflg. har jeg fået problemer med at bilen efter nogle min. kørsel ikke kan trække gasspjældet ud, men hvis jeg piller stængerne af servoen kører den fint.

Jeg har derfor under mistanke at det kan være min standard servo som er for svag og derfor ikke trækker hårdt nok i bremsen/gasspjældet - hvad mener eksperterne, for jeg kan ikke rigtig regne den ud, da jeg er helt nybegynder???

På den anden side virker det latterligt hvis HPI laver en bil med en servo som ikke kan trække ordenligt?

HJÆLP!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med gas+bremse?
  • #1   27. mar 2007 det er sandsynlighvis ikke slidte bremser ... nede ved bremseklodserne sidder 2 skruer som holder det på plads .. de skal være skruet ind så der lige nøjagtigt er frit til at skiven kan køre rundt ... det sker tit at skruerne bliver så løse at de stille og roligt skruer sig selv ud, så af med den ekstra fjedre og alt det så bremse stangen er fri og juster de skruer ind så pinden er næsten lodret

  • #2   27. mar 2007 Start med Stig´s indlæg smiley det lyder nemlig rigtig fornuftigt.
    Men det kan være du skal have kigget lidt på din servo saver, der sidder en stykke metal imellem de 2 dele der får gas og bremse horn til at bevæge sig, den kan nemt være for slap.

    HPI er ikke kendt for at sætte de kraftigste servo´er i bilerne, mon ikke du har en SF1 i mener de trækker med små 4kg, og det er jo ikke meget.
    //Dan


  • #3   27. mar 2007 Du skriver sydsjælland i din profil? men kan du beskrive nærmer hvor du er fra?

    Men stig indlæg er rigtig god måde at starte med.

    Men kan godt være en defekt servo.
    Eller hvis servo ikke for strøm nok. Så er det klart den ikke kan arbejde fuldt ud.
    Hvad batterier har du i?
    almindelige eller genopladelige?
    Og hvor mange stk / celler har du i?


  • #4   27. mar 2007 Vordingborg!

    Det er i øvrigt dual disc brakekittet som er monteret!

    Hvordan kommer jeg ind til de skruer jeg skal justere?

    Jeg kører med et Venom 6V batteripakke!


  • #5   27. mar 2007 Kan ikke helt huske det...

    Men hvis du tager en skrue bich kan du stikke den op neden under og så spænde dem med en tang


Kommentér på:
Problemer med gas+bremse?

Annonce