{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.283 visninger | Oprettet:

Tamiya Grasshopper {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg søger en Tamiya forhandler i DK, som ligger inde med reservedele til en gl. Grasshopper, som jeg har slæbt ned fra loftet.
Den kører nu med en standard type 380 motor, men kan konverteres til en type 540 motor, nogen som enten har dette kit liggende, eller kender til en forhandler af samme, som samtidig har forstand på det, har forsøgt hos Beto-hobby i Odense, hvor jeg bor ved siden af, men han vidste intet, og gad åbenbart heller ikke arbejde i det.. Rservedelsnumrene står endda i min instruktionsbog..

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tamiya Grasshopper
  • #1   22. jul 2007 Jeg har netop samlet en genudgivelse af Grasshopperen til mig selv, og jeg må i sagens natur ligge inde med den reservedel, idet min skal "køre" med 380 motor.

    Men desværre er den havnet på "lageret" så jeg kan ikke checke det før fredag eller lørdag. Men har du ikke fundet det inden da, så sig til.


  • #2   22. jul 2007 Takker for indlæggene..
    Umiddelbart så mener jeg, at jeg mangler et 18T tandhjul,reservedels-nr : 9805997, det er den eneste forskel, så kan jeg montere en 540 motor??
    Mvh.


  • #3   23. jul 2007 Det er fuldstendigt rigtigt som du sriver, du skal kun bruge et ”18T tandhjul, i tand størrelse 32 dp”.
    Du skal helst ha´ dem i stål hvis du kan få fat i dem, de 2 stk. jeg har, har holdt i ca. 20 år og til omkring 10 – 15 forskellige biler.
    540 motor kan du bare skrue på, huller og skruerne passer.


  • #4   24. jul 2007 Har fået fat på et i Alu, og havde sådan en motor liggende, den rykker for vildt, men kan den holde til det i den elektriske del, såsom mekanisk esc osv??
    (link fjernet)



  • #5   25. jul 2007 Den Mekaniske kan godt holde i et stykke tid hvis du holder den fri for støv og møg.
    Men du skal ikke regne med at den bliver ret gammel.
    Gearkassen kan godt holde hvis du har sat kuglelejer i, og søger for at den er godt smurt, man husk kuglelejerne.

    Et andet godt råd er at sætte en hækvinge på bilen, så bagenden ikke hopper helt vildt rundt


  • #6   25. jul 2007 Der skal selvfølgelig stå ”Den Mekaniske fartregulator kan godt holde i et stykke tid hvis du holder den fri for støv og møg.

Kommentér på:
Tamiya Grasshopper

Annonce