{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
566 visninger | Oprettet:

Nyt batteri NiMH ? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har købt en Volcano XP 4 til ungerne / mig.
Jeg vil gerne opgraderer batteri på den fra 2000mah
Til 5000 mah.
Prisen ligger på ca 400kr i fysisk butik i Ålborg.
Men kan se jeg kan få 2 stk 3600 mah til ca samme pris på nettet. Er der mere kraft i bilen med 5000 mah ellers er det bedre at købe 2 stk 3600 til samme pris.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt batteri NiMH ?
  • #1   21. apr 2020 Batteriet er som en benzin tank.

    Jo større tank jo længere kan du køre.

    Mah = køre tid

    Volt= spænding = hastighed jo højere spænding jo hurtigere køre du.


  • #2   21. apr 2020 Tak det gav god mening

  • #3   21. apr 2020 Jeps det er sandt så længe du sammenligner NIMH med NIMH. Hvis du smider et LIPO i, så vil det give mere fart/power. Det vil også brænde motoren af, hvis elektronikken ikke kan holde til det. Plus det kræver måske en anden lader end du har. Så de to ting skal tjekkes før man køber LIPO smiley

  • #4   21. apr 2020 Lade tiden på lipo er os hurtigere

  • #5   21. apr 2020 Men kan denne bil kører med Lipo batteri ? Troede kun den kan kører med NiMH.

  • #6   22. apr 2020 En NiMH taber spænding efterhånden som batteriet bliver afladet (når man kører). Så udover at du burde have mere samlet køretid på 2x3600 end 1x5000, så vil du nok opleve med det store batteri holder den bedre farten end de to små.

  • #7   22. apr 2020 André ang. bilen og hvad den kan, så spørg hvor du købte den. De af alle skal jo vide det, og mon ikke de svarer på tlf eller mail smiley

  • #8   22. apr 2020 Køb KUN lipo batteri, det højst sandsynligt et brushed system der sidder i, så en 2s lipo og 4500-5000 m.ah batteri vil være mit bedste bud. De fleste brushed systemer kan klare 2S lipo. Der nogle få der kan ta 3S men de er som regel ikke i Rtr bilerne. Lipo fordele, længere køretid, lavere vægt, og mere power.

  • #9   22. apr 2020 Lipo er bedre på alle punkter, men check lige om ESC (burde stå i manual) kan indstilles til Lipo. Problemet er at hvis man aflader en Lipo for meget så skader man batteriet. De ESC der er bygget til ESC har en funktion hvor de slukker når batteriet er ved at være fladet. Alternativt kan man købe en såkaldt Lipo Buzzer der er en lille dims der tilsluttes batteriet i bilen og hyler op når batteriet er fladt (altså inden man aflader for meget). Lipo kan levere meget mere strøm end NiMH så hvis ESC ikke er lavet til Lipo kan man skade det. Evt kan man montere køler/blæser på ESC så kan den bedre holde

  • #10   22. apr 2020 God pointe der Claus J, med en buzzer er du sikker på at dit kære lipo batteri ikke tager skade. Husk også at lipo ikke har godt af at ligge i længere tid, over 2mdr. Hvis den er fuld opladet. Bortset fra De 2 "svagheder" på lipo, så er det suverænt det bedste du kan få. Det også hva de rigtige tesla biler kører med pt.

  • #11   23. apr 2020 Tak for alle svar. Jeg har købt 2 stk 5000 mah NiMH. Så mon ikke der kan blive lidt sjov i det.
    Meen mon ikke der bliver opgraderet til noget andet bil på et tidspunkt.


Kommentér på:
Nyt batteri NiMH ?

Annonce