{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.137 visninger | Oprettet:

er koblingen gået? {{forumTopicSubject}}

Hey.

Jeg var ude og køre med min revo 3.3 i dag. Jeg drønede bare lidt rundt på noget grus. Jeg opdagede så at det røg fra den med hvidt røg. - Motoren var 220 grader.

Jeg slukker den selvfølgelig med det samme.

Derefter virkede det som om at koblingen var gået. Motoren kørte gerne i høje omdrejninger, men det var som at gøre det samme i en normal bil på koblingspunktet. Den tog altså ikke helt fat. Den kunne sagtens køre, men jeg stoppede den..¨

Mener i at motoren er skadet, eller koblingen er røget? - eller noget helt andet måske?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er koblingen gået?
  • #1   10. feb 2008 det er svært at sige men har du haft motor ude og kigge på den samt har du kigge på selve koblingen men du er meget heldig hvis motor ikke har taget skade da det er næsten dobbelt så varm som den må blive

    jeg tro at det er koblingen da motor som du skriver køre fint nok men er koblingen af plast eller alu eller andet


  • #2   10. feb 2008 Jeg ved ikke så meget om bilen generalt. det var derfor jeg spurgte, men min logik siger mig at hvis motoren trækker mange omdrejninger, og hjulene ikke gøre, så kan det ikke være motoren.
    Jeg ville dog lige høre jer. Jeg prøver at skille dyret ad i morgen.


  • #3   10. feb 2008 okay jeg ville mene at der koblingen helt klart men det er altid svært at sige når man ikke står med "dyret" i hånden

  • #4   10. feb 2008 Ja, jeg ved godt du selvfølgelig ikke kan give et præcist svar. jeg havde også kun håbet på et vedledende. det har du også givet mig. Tak for det.

    Hvis vi nu går ud fra det er koblingen, skal jeg så kun skifte det jeg kan se er slidt, eller kan det som regel bedst betale sig at skifte det hele?


  • #5   10. feb 2008 jeg tro det er bakkerne der er slitdte siden de ikke tage ved ellers er det koblingsklokken der færdig men tag tingene med ned til en forhandler eller en ven der kan hjælpe dig

  • #6   10. feb 2008 eller lække nogle billeder ind så vi kan se det

  • #7   10. feb 2008 Det er måske en meget god ide. Tak for hjælpen. Jeg er blevet en del mere sikker i min sag.

  • #8   10. feb 2008 jeg var os ude og køre idag og ved mig skette præsis det samme den var bare ikke 220 men 115 dog med en traxxas t-maxx

    Og ved mig er det koblingen's bakken som er galt med smiley


  • #9   10. feb 2008 Okey. Altså en overskuelig reperation. Så satser jeg på det. Frygtede det var motoren (selvom jeg ikke kunne se hvordan motoren kan være skyld i det hvis den kan smide nogle omdrejninger afsted).

  • #10   11. feb 2008 HVis vi nu siger det er koblingen. OG det er std. motor. Så er der ikke noget at sige til den ikke tager fat. Org. koblingsko er som regel lavet i plast. eller noget der er hårdere. Der er jo en enorm varme påvirkning fra din motor og det har muligvis "brændt" dine koblingsko af. Dvs de er smeltet. du kan skifte dem ud med nogen i alu. Men det lyder som om det kunne være en årsag. Har prøvet det samme med min. Her var det så gearkassen der brækkede sig. Metal og plastik stumper i et stort virvar. Købte den brugt og stodderen før mig havde samlet nogle tandhjul med et søm. Dette var gået i stykker og blandede sig med tænderne. Ikke kønt. Men hurtigt fixet. Dette var 2 dage efter jeg havde fået den. Pænt nederen.

  • #11   12. feb 2008 er den lavet

Kommentér på:
er koblingen gået?

Annonce