{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

opladning af Ni-MH batterier {{forumTopicSubject}}

hej jeg har en kammaret som har købt 2 batterier fra hobbyking men kan det passe at den skal lade i 14 timer for at lade den op jeg bruger selv kun lipo batterier og har ikke den store forstand på charge rade på Ni-MH batterier link til batteri

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-stick-pack-sub-c-5000mah-7-2v-nimh-high-power-series.html?queryID=a5f5e7a823e5e110c5f1d3c02e90cdb9&objectID=41336&indexName=hbk_live_products_analytics&fbclid=IwAR1AJVWIHmD5a-Y9wwwHTQFWbr1NX8kbX_XM32Z-mmyrhv1nqEDbtM9p98E#qa[bW9kZT03JnBhZ2U9MSZxdWVzdGlvbl9zZWFyY2hfY29udGVudD0=]


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opladning af Ni-MH batterier
  • #1   31. mar 2022 Kommer jo an på antal ampere man lader med , nimh er glade for langsom ladning .. Men tit så lader små sorte lader med 125-800mah. Så hvis du har 7000mah , så går der mellem 7-14timer før den er færdig smiley

  • #2   31. mar 2022 ja men han har en hyperion eos0606i så han kan lade med meget mere men det er lige hvormeget man tør at lade den med

  • #3   31. mar 2022 Tænker ikke man skal lade dem med mere end 800mah , for så bliver de varme og jeg syntes personligt ikke de holder strøm ret længe så..

  • #4   31. mar 2022 oki for jeg er jo ventil at lade med 1c på de fleste lipo og nogle op til 10c men vi holder os til 800 mha så

  • #5   31. mar 2022 Nogle kan kan lades som ved lipo 1c, men varmen gør noget ved nimh og så taber de spænding eller sådan

  • #6   31. mar 2022 oki så heller være sikker ellers må han have have lipo i

  • #7   2. apr 2022 Et NiMh batteri bør ikke lades med mere end 10% af dets kapacitet.

    Altså har du et batteri på 7000mAh så bør det ikke lades med mere end 700mAh.
    Og ja det tager faktisk mellem 12-14 timer, man kan lade med lidt mere end de famøse 10%. Dog skal man være opmærksom på at dette vil gå ud over batteriets levetid og ydeevne.

    Jeg plejer at sammenligne det at lynlade et NiMh batteri med at fylde et glas med Coca cola.

    Eksempel for hurtigladning: Forstil dig at du har et glas og du vender bunden i vejret på cola flasken, du stopper med at hælde mere i glasset så snart du kan se at skummet vil nå op til glassets kant men UDEN det bruser over.
    Så venter du til skummet er bruset af og ser hvor meget cola der reelt er kommet i glasset. Den mængde cola som er i glasset er den mængde strøm som bliver ladet på et NiMh batteri ved hurtigladning.

    Men lader man fornuftigt på sit NiMh batteri og planlægger lidt i forvejen så vil man få større udnyttelse ud af sit batteri.
    At lade med de 10% så svare det til at man hælder cola op i et glas meget stille og roligt så der stort set ikke opstår skum på overfladen hvor du kan fylde glasset helt op.

    Alternativet er at din kammerart overvejer at gå over til LiPo.
    Jeg har en Hyperion eos0606i lader magen til den som din makker har og det er en forbandet dejlig lader.

    Hvor eller til hvad er planen din makker skal bruge det batteri til?

    Jeg ved ikke om det jeg har skrevet giver nogen mening for dig og din makker men ellers så spørg løs.


  • #8   2. apr 2022 tak for det gode svar det giver helt fint mening for mig da jeg selv har en del rc men min kammerat er en lidt anden sag men han lære lidt hverdag det er til hans rc bil ved ikke hvad det er for en men ja lipo er nok vejen frem for han i stedet men så skal det nok en lipo alarm på han er typen som køre til der ikke er mere strøm og gerne 2 min mere

  • #9   2. apr 2022 Kan kun tilslutte mig din anbefaling om at din makker går over til LiPo og samtidig anskaffer nogle LiPo-alamer.

    Et alternativ er at du hjælper din makker med at købe et godt motorsæt som har indbygget LiPo-cutoff.
    Kan klart anbefale noget Hobbywing. RC Kongen har en del at vælge imellem.
    Jeg ved naturligvis ikke hvad du selv har af elektronik i dine modeller. Men du kan da lufte ideen for din makker.


  • #10   2. apr 2022 det vil jeg gøre

Kommentér på:
opladning af Ni-MH batterier

Annonce