{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

TRX 3.3 Motor på min Revo bliver varm {{forumTopicSubject}}

Jeg kan jo så forstå at det er et meget almindeligt problem med Revoen...men her er så et mere i rækken smiley

Jeg kører med standard gløderør. Jeg tror den er stillet fint nok på nålene. Der kommer fint røg bagud osv. Bruger Nitrobogen som guide. Den starter perfekt, og kører rigtig godt, indtil den har kørt ca. 2/3 tankfuld. Så begynder den at få problemer med at skifte til 2. gear. Samtidig bliver den rimelig varm...140 - 150 grader. Det er vel at mærke uden karros.
Jeg har prøvet at fede blandingen lidt op, både på LSN og HSN, men det får den bare til at "hoste" lidt i det...

Hvad kan skyldes at den ikke er så vild med at skifte gear når den bliver varm?

...og kan jeg sænke temp. ved at skifte til dette gløderør:
http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=15075

Jeg måler temp. med denne:
(link fjernet)

Jeg ved godt at den ikke er så præcis, men har faktisk målt en gryde kogende vand til 98 grader, så helt galt er den da ikke...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TRX 3.3 Motor på min Revo bliver varm
  • #1   17. jun 2008 prøv et kolder gløderør

  • #2   17. jun 2008 prøv evt. at købe en nova køletørn det hjælper nok lidt.. måler du helt nede på gløderøret.. hvis ikk er der 30graders forskel for at måle oppe i toppen..

  • #3   17. jun 2008 ellers køre du en for tynd blanding

  • #4   17. jun 2008 Christian H: Er det gløderør jeg linker til koldere end standard? Jeg tror ikke blandingen er for tynd, for når jeg feder den op (1/16 - 1/8 omgang) er det ligesom den "drukner"

    Savage X: Jeg er meget påpasselig med at måle helt nede på gløderøret. Har overvejet et Nova tårn...har dog også hørt at noget af grunden til at Nova "køler" bedre er at det er sværere at måle temp. ordentlig. Er der noget om det?


  • #5   17. jun 2008 nova tårnet er lavet i samme type alu som der bruges til fly. Dvs meget bedre kvalitet. Det med det skulle være sværere at måle temp kan skyldes ir termometer ikke er så glad for blanke overflader. Det samme gælder for laser termometer.

  • #6   17. jun 2008 Marc P: Ja, det lyder smart når de skriver at det er "air craft grade alumium", men 6061 alu, som TRX 3.3 kølehovedet er lavet af, bruges lige så tit i flyindustrien som 7075 alu gør. 7075 alu er stærkere (træk- og trykstyrke) end 6061, men varmeledningsevnen (som er vigtigst når vi taler kølehoveder) er næsten ens. Så grunden til at Nova hovedet køler bedre må være at overfladearealet på køleribberne er større end på TRX 3.3 hovedet. Men det LYDER godt nok fint med "fly-alu"...hehe! smiley
    Du har nok ret i at målingerne kan være sværere at foretage på et blankt hoved... smiley


  • #7   17. jun 2008 Hva brændstof køre du med? Det kan måske spille ind men vil ikke hænges op på det.

    Sidewinder 16% og 25% virker bare i TRX motorene


  • #8   17. jun 2008 Danny V: Jeg kører Merlin 16 %. Det var hvad Morfars i Odense anbefalede...håber de ved hvad de snakker om...hehe! smiley

  • #9   17. jun 2008 Hmm tja det skulle jo være et okay brændstof jeg har kun erfaring med sidewinder og jeg ved der bliver TRX motoren ikke overophedet

  • #10   17. jun 2008 Jeg kører på model-technics, det fungere super godt, den er lige omkrign de 110*


    Hm...Men mit råd er at købe et nova-køletårn, det ville være det bedste! Det er den bedste måde at få temperaturen ned, ellers gør den så fed så den går ud, og så ''lean'' den mere og mere til den får den rigtige temperatur.. Kan også være din tomgang står alt for højt, kan også være derfor den er så varm.. Prøv at indstil den..


    Jonas


  • #11   17. jun 2008 Jonas M: Tror jeg prøver den med at fede den op til den går ud og så magre den ud igen...god idé...tak.

    Tomgangen står fint. Den rykker sig ikke, og temperaturen falder faktisk når den står stille lidt.

    På længere sigt tror jeg at jeg investerer i et Nova tårn.

    Er der nogen der ved om Traxxas's super duty gløderør er et "koldt" gløderør?


  • #12   17. jun 2008 tror du nok skal 25%

  • #13   17. jun 2008 Ville også mene du skal op i 25 % til din revo. Kører selv 25%.

  • #14   17. jun 2008 Tror ikke gløderøret har så stor en betydning.. Men ja, hvis den bliver ved med at være rigtig varm, så SKAL du have et nova køletårn :o).



  • #15   17. jun 2008 har hørt fra pålidelig forhandler at det med at skifte køletårn ikke hjælper ret meget. Men hvis din motor derimod er bare en lille smule utæt, så vil den meget nemt kunne suge falsk luft ind når den får lidt gas, og så vil den gå for mager, har selv lige haft det problem. hos mig var det et leje bag svinghjul som var gået.

  • #16   18. jun 2008 Savage X & Marc P: Kan man godt skifte fra 16 til 25 % uden der sker noget ? Har læst flere steder at det ikke er godt ?

    Rene W: Kunne du ikke mærke på motorgangen at det leje var gået? Min motor kører helt perfekt. Ikke en eneste mislyd af nogen art. smiley


  • #17   19. jun 2008 Det med der står Hot, Medium og Cold på de små glødefætre er miljøet omkring bilen.
    Hot = Sommer periode (over 20 - 25C)
    Medium = Det meste af det danske år mellem 5 - 20C
    Cold = Vinter periode (under 5 - 0C)

    Ca. kan andre komme med en bedre guide ska de bare skrive jo mere info jo bedre.

    Men men vil nu sige jeg har kørt med Medium rør stort set hele året rundt også i frost og motoren kørte upåklageligt.


  • #18   19. jun 2008 Danny V: Har du ikke haft problemer med overophedning i nogen af dine 3.3 motorer? - lurede lige din profil. Du ejer jo en del Traxxas øser! smiley

    Hvilket gløderør kører du med? Og hvilken nitro-%?


  • #19   20. jun 2008 Da mine biler er de ældre typer med 2.5 motore så nej det har jeg aldrig oplevet, jeg køre med Sidewinder 25% i mine Traxxas biler og Sidewinder 16% i mine Xray biler grundet deres motorer er 0.8 så anbefaler Xray men ikke bruger nitro med en procent på over de 16%

Kommentér på:
TRX 3.3 Motor på min Revo bliver varm

Annonce