{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
384 visninger | Oprettet:

Computerstyret fjernstyringssæt.? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg søger et fjernstyringssæt, hvor senderen kan tilsluttes en computer, så computeren kan overtage styringen.
Modtageren skal først og fremmest kunne styre nogle relæer on/off.
Det må gerne være muligt at tilslutte flere modtagere.
Om det er 27, 35 eller 40Mhz er mindre vigtigt, men der skal helst være god rækkevidde.

Er der evt. nogen, som kender et sted, hvor man kan købe sådan noget grej.?

Det er nok vanskeligt i forvejen, så jeg tør slet ikke skrive, at det helst også skal være kompatibelt med Linux terminal kommandoer. smiley

Det er til fjernstyring af EL i et hus 1:1, så det er måske ikke helt indenfor dette forums arbejdsområde, men jeg ved ikke, hvor jeg ellers skal spørge.

På forhånd tak for svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Computerstyret fjernstyringssæt.?
  • #1   7. dec 2023 hvor langt skal det række

  • #2   7. dec 2023 hej brian n

    Hvor stor kan rækkevidden blive, hvis de andre kriterier skal opfyldes.?


  • #3   7. dec 2023 da du er ude i programmering og alt det gejl så kan du jo styre ting på den anden side af jorden hvis det er det du vil bare med et esp8266 board med wifi men en tror ikke der er nogle radioer som du kan styre fra pc men langt de fleste radioer har en simulator port som du kan sætte til pc så du bruger radio som controller til pc

  • #4   7. dec 2023 Hej brian n

    Mange tak for interessant information om ESP8266
    Det bliver måske aktuelt senere til noget andet.
    Men et af de steder, jeg skal bruge det, er der ikke wifi.
    Og jeg er meget opsat på at undgå en internetforbindelse via en server, som måske kan crackes.

    Hvis der endnu ikke findes et fjernstyringssæt, som kan styres af computeren, mon så ikke, at det snart kommer.?
    Jeg kunne godt tænke mig et fjernstyret bæltekøretøj, som kan køre rundt i min have og sende mig billeder.
    Jeg mener at have set noget, der kan det. Og så vil det da være meget skønnere, hvis man kan sidde mageligt og se det på computeren og optage noget af det frem for at skulle fægte med en sender med lang antenne. smiley


  • #5   8. dec 2023 nårr ikke andet apm og andre systemer som det er et board som er lavet til droner og fly til at starte med men rover funktioner er sener kommet til de har gps de kan styre efter og køber du med telematri så behøver du ikke en fjernbetjening for så kan du styre de direkte fra pc enten tastatur eller hvad du vil ja xbox og ps controller også

    telematri er 900 MHz har set folk bruge det op til 3 km .ed andre antenner er det nok muligt længere


Kommentér på:
Computerstyret fjernstyringssæt.?

Annonce