{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
237 visninger | Oprettet:

Traxxas e-revo 1/8 har mistet fart {{forumTopicSubject}}

Hey.
Jeg er stødt ind i et lille problem med min e-revo 1/8 og original motor + ESC.

På min sidste tur med bilen knækkede en strømledning ved t-stikket (ja, jeg kører stadig med Dean stik). Det betød, at jeg måtte stoppe på dagen, men efter jeg fik skiftet stikket, kan den ikke køre med samme fart.
Jeg har forsøgt at kigge ekstra grundigt i lodningen ved stikket, og har skiftet flere gange, men uden held.
Så mit næste bud er fartregulatoren / ESC'en, som kan have taget skade, da kablet knækkede.

Har I noget input til, hvordan jeg fejlsøger på regulatoren?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Traxxas e-revo 1/8 har mistet fart
  • #1   7. apr Måske skal den kalibreres på ny, men at ledninger knækker burde ikke have den effekt, men hvis stik og ledninger er i orden prøv et andet set battari.

  • #2   8. apr Hey. Jeg har prøvet med andre batterier, dog uden forbedringer.

    Jeg kan ikke kalibrere på ny, for når jeg kalibrerer den ved at holde fart i bund på fjernkontrol, så går ESC'en aldrig i "calibration mode". Jeg er lidt tabt.
    Tænkte også, at gearene kan have taget skade, men det er lidt for tilfældigt, hvis de skulle ryge præcist samtidigt med at kablet knækkede.


  • #3   9. apr Hvis ikke du kan få ESC'en til at tilgå kalibrerings mode, så tænker jeg at den kunne have taget skade.

    Du har jo prøvet med andre batterier og som Sypsp skriver at lodde et nyt stik på bør ikke have nogen påvirkning på hastighed, slet ikke hvis det har kørt problemfrit førhen.

    Hvis noget i drivlinjen har taget skade så burde det kunne høres og mærkes.


  • #4   9. apr Prøv at teste gearene spur og pinion, samt drive live osv, men det lyder meget mærkeligt, hvis det ikke er eséen so kig på differne og kron pinion også, det tager lang tid med udlukkelse metoden er eneste vej frem. Håber at det lykkes for dig, du kunne eventuelt poste en video.

Kommentér på:
Traxxas e-revo 1/8 har mistet fart

Annonce