{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nitro motor der køre på diesel???
  • #1   11. mar 2009 teoretiisk fungerer det jo på samme måde, så vil ikke give garantier, men en nitromotor burde faktisk kunne køre med diesel


  • #2   11. mar 2009 kompressionen er hævet fra 7.5-8.5:1 til 22:1!

    Det må da slide gevaldigt på motoren?


  • #3   11. mar 2009 Det er IKKE diesel fra tankstationen.
    Det er en blanding af Æter,Olie og Petrolium, samt lidt amylnitrat. og hvis jeg husker rigtigt, så er det ikke biligere en methanol. Men "diesel motorene er lidt mere økonomiske.


  • #4   11. mar 2009 diesel antændes ikk af kompression alene. du kan også bare tænde det med varme. . du kan tænde diesel med en lighter

  • #5   11. mar 2009 Peter K, det er helt rigtigt hvad du siger, en rigtig diesel motor som køre på diesel fra tankstationen kan ikke fungere i de størrelse som vi bruger.
    Jeg mener at huske at en diesel motor bliver ustabil/hakker når den kommer under 25 kg klassen og det er jo lidt af en moppe dreng til en modelbil smiley


  • #6   11. mar 2009 kasper e - Der er du sq forkert på den.
    Du kan antænde diesel dampe, med en ligther, men ikke selve dieslen! Dette er pga. diesels brændpunkt, som er for højt til diesel danner nok dampe, til at opretholde forbrændingen.



  • #7   11. mar 2009 okay. så er det dampene. dejligt at blive klogere (:

  • #8   11. mar 2009 Ja dampene, men det bliver IKKE ved med at brænde. Det gør benzin.

  • #9   11. mar 2009 Diesel begynder at afgive dampe som kan brænde, ved ca 65 grader. Hvor benzin ligger på ca. -30 grader. Men omvendt selvantænder diesel ved 250 grader. Hvor benzin skal helt op på 500 grader, før det selvantænder.
    Men hvordan ser det så ud med den der lidt specielle "diesel"-blanding der er tale om længere oppe? Den virker lidt spændende, den blanding. :o)


  • #10   11. mar 2009 hehe ja en god gamel disel hakker tak :O)


    Nej det jeg ville sige var at hvis man hader at købe dyrt nitro så er der andre muligheder... Jeg husker godt nok ikke hvordan eller hvad man kan køre på, da mit info kun kommer sig af at en tidliger DM køre ja han har enda kørt vM eller var det EM i sin tid med nitro buggy..

    Det jeg ville sige med det var bare at manden ved lidt om det.. Den dag idag køre han ikke længre men flyver med fly i vores fly afdeling... Han flyver på et eller andet stas han selv blander og har flere gange forsøgt at få mig til at prøve at køre på det da det ikke koster ret meget af det andet og så ville han jo nok gerne se hvad det kan på en bane.. Dog skal motoren moddes lidt til det... Men man kan sikkert finde info om elternativ brændstof på goggle..


  • #11   12. mar 2009 Det bruger samme princip med gløderør til at varme, og kompression til at tænde, men diesel producer ikke nok smæk...

Kommentér på:
Nitro motor der køre på diesel???

Annonce