{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Helikopter Expo på throttle hvordan ? {{forumTopicSubject}}

På min century nitro kestrel når jeg bevæger rudderen en af vejene kommer jeg tit til at give mere gas/pitch eller mindre fordi jeg samtidigt med af bevæge pinden sidevejs også komme til at rykke den lidt op eller ned.

Throttle/pitch kurven er Linær så de små ryk op eller ned vil få helien til at stige eller falde selvom jeg egentlig bare ville dreje rudderen.

På senderen kan jeg ikke indstille expo`en for throttle via en kurve kun for pitchen men det syntes jeg bare er en halv løsning da gassen så stadig vil stige/falde. Jeg har dog en funktion som hedder on/off expo på throttle men den er total uvirksom som jeg kan opleve det.

umildbart kan jeg heller ikke se at expo er den rigtige løsning til throttl pinden da denne kan stå mange andre steder end i midten på senderen ?

Hvad har i af gode råd for at ungå dette ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Helikopter Expo på throttle hvordan ?
  • #1   14. apr 2009 hod rigtigt på pinden i mellem tommel og pegefinger fra siden smiley

  • #2   14. apr 2009 Hey Dion,
    Ja det var jo det jeg frygtede.
    Jeg kan jo sagtens lave en kurve i idle med fast gas men det bruger bare en heeeeeel del brændstof når jeg bare skal stå og hover fx.

    :o)


  • #3   14. apr 2009 Det tror jeg du lærer hen af vejen. Jeg havde samme problem lige i starten, (eller det har jeg lidt stadig). Men det hjælper en del på det når man ligesom lærer at styre pitch/rud pinden sådan lidt mere flydende.
    Nu ved jeg så ikke hvordan det lyder for en brændstof heli selv med meget små ryk om den svinger meget op og ned i gas? (det høres ikke så tydeligt på el) men ellers er der vel ikke andet at gøre end at "låse" gassen. Den behøver vel ikke kører med så mange omdr. ved hover?


  • #4   14. apr 2009 Jeg kan ikke rigtig høre gassen ændre sig men jeg kan dælme se at pitchen gør det.

    Jeg har gjort det nu at jeg har lavet pitch kurven om så den max giver 8 - 9 grader positiv og 2 grader negativ. Det gør pitchen en hel del mindre følsom end hvis den står til -11 og +11


Kommentér på:
Helikopter Expo på throttle hvordan ?

Annonce