{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

Hendrik E
Hendrik E
Tilmeldt:
26. apr 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12

Stempel problem {{forumTopicSubject}}

Har lige fået min Revo ind af døren..

Jeg skulle til at køre den allerførste tur, men jeg fik aldrig gang i den.. Fik nitromethanen til at pumpe rundt, men fik aldrig gang i bilen..

Bruger et 3300 mah batteri, til min starter.. Mon det er for svagt?

Anyway, efter jeg prøvede at starte, en del gange, begyndte stemplet at "låse" i top positionen.. Kigger i håndbogen og finder ud af man skal løsne det ved hjælp af tandhjulet, og evt. putte lidt olie i..

Det er gjort, men stemplet sidder stadig fast.. Og det gør at motoren ikke vil starte.. Troede jeg havde druknet motoren, men det er heller ikke problemet..

Har i nogen ide om hvordan jeg får mit stempel til at køre godt igen..


Status lige nu: Batteri blir opladt og bilen bliver varmet indenfor..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stempel problem
  • Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #1   1. maj 2009 Det jo alt sammen fint.. Men problemet er så bar, lige så snart stemplet kommer i toppen igen, har den sat sig fast igen.. Og har gjort som der står i traxxas bogen.. Altså: PIlle gløderør af, dreje tandhjul, 2-3 dråber olje og så på med gløderør.. Men det hjælper ikke smiley

    Temmelig frustrerende, når man har glædet sig så længe, og så kører den ik engang en meter smiley


  • #2   1. maj 2009 en god ide er at varme motoren op med en hårtørre til de 50-60grader så er den nemmere at starte.. især når motoren er ny...



  • Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #3   1. maj 2009 Gør det at stemplet kører bedre rundt? For i starten var bilen stue temperatur, og senere hen blev den kold..

    Men i så fald går jeg ud fra at det er køletårnet der skal varmes? Eller er det et andet sted man skal varme bilen op?


  • #4   1. maj 2009 det er fordi den er så ny den klemmer.

    Er du sikker på at dit batteri levere nok strøm, hvis det er nyt levere det ikke nok power.

    Men som Martin siger så varm den op, og det er hele huset der skal varmes op altså lige under toppen, da det er der den klemmer... men varm den rigtig meget der skader ikke den holder ellers til 150° så du skal ikke være bange for den bliver for varm.

    Men det er helt normalt, at de er trælse. Specielt til den er kørt til og den ikke klemmer mere.


  • Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #5   1. maj 2009 Ja, batteriet er ikke problemet.. Når den når toppen, er den så stram så jeg rent faktisk ikke kan dreje den rundt med fingeren.. så jeg skal bruge en skruetrækker..

    Det mærkelige er bar at den ikke gjorde det i starten.. Fik methanen til at løbe rundt, men det som om motoren aldrig gad at tage fat :S Og nu sætter stemplet sig bare fast..


  • #6   1. maj 2009 det er fordi: nu skal den til at arbejde der inde... men bare prøv videre....

  • Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #7   1. maj 2009 Bar utroligt jeg nu har brugt 2-3 timer på at få den igang.. Og den vil stadig ikke..

    Nogen der evt. kan komme med egne erfaringer, om hvor lang tid det kan tage.. Måske der også er et par Revo ejere, der har haft samme problem.. Vil bare gerne ha et nogenlunde hint om hvor lang tid det kan tage.. Så jeg ved hvornår jeg kan begynde at blive bekymret smiley


  • #8   1. maj 2009 hvis du nu skrev hvor du var fra i din profil ville der helt sikkert være en i nærheden som kunne hjælpe dig igang.

    evt tag ned i en klub på en klub aften der er folk mere end villige til at hjælpe nybegyndere igang


  • Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #9   2. maj 2009 Jamen, jeg kommer skam fra Vallensbæk smiley Og ja, Greve RC Center ligger lige i nærheden.. Men giver den lige en prøve mere imorgen.. og hvis det ik virker, så må jeg tage der over smiley

  • #10   2. maj 2009 Stoooop! alle traxxas motoren har behov for at varmes op ..
    Tag en hårtørrer og sæt den så den varmer på den i noget tid, vent til dit køletårn når omkring 60 grader..

    Hvis dette ikke hjælper, spiser jeg gerne min gamle mor smiley


  • #11   2. maj 2009 Jeg har set til 3 traxxas motoren personligt.. Alle sku ha hårtørrer
    ALLE på nettet blev også løst på denne måde ..
    tro mig, rådet er kommet fra prof og givet videre til dig (;

    Mvh Morten H


  • #12   2. maj 2009 Min blev også mere medgørelig efter den blev forvarmet lidt 8)

  • #13   2. maj 2009 hvis du ikke kan få liv i den kan jeg godt komme forbi og prøve, jeg har selv familie i vallensbæk, men som de andre siger så på med en varmeblæser og pust lige ned midt i køle tårnet.

    og så lad batteriet op lige før du prøver igen.

    ellers skriv dit nummer i en PM så kan jeg ringe til dig og aftale om at komme forbi.


Kommentér på:
Stempel problem

Annonce