{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

modtager pakker - parrallel forbinde {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål omkring modtager batteri til min helikopter.
Jeg har det problem at jeg syntes min batteri indikator kommer hurtigt ned i det røde felt når jeg er ude og flyve. Ca. efter 2 - 3 tanke.
Modtager pakken er 4 x AA cameleon 2700mah 1,2 volts som er loddet sammen og er næsten helt nye. Jeg har brugt denne pakke i en af mine andre helikoptere og her kan den holde til ca. 3 timers flyvning. så konklusionen er at min nye helikopter bare bruger meget strøm.

Mit spørgsmål er så om man kan parrallel forbinde 2 modtager pakker permanent for at få dobbelt op af mah og kan laderen finde ud af at lade batteriet ?

Eller bur jeg konvertere til et 7,2 volts lipo med rugulator på eller noget ?

Helikopteren er en Caliber 30 med 4 x hitec 475 deluxe servoer, en gy401 gyro og en 9254 haleservo. + LED batteri indikator.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  modtager pakker - parrallel forbinde
  • #1   14. maj 2009 synes helt klart du skal købe et lipos samt en bec til den. det får du mere ud af i længden.
    tjek avionic.dk


  • #2   14. maj 2009 Hvad er den anden helicopter? For du kan jo ikke sammenligne det hvis det er en micro heli.

    Men køb et lipo batteri, min 2200mah holder snildt 3-4 tanke


  • #3   14. maj 2009 Har du tjekket dine servoforbindelser? Brug krudtet på at finde ud af hvad der bruger for meget strøm - er der en stram servoforbindelse står servoen hele tiden og bruger strøm. Kunne det f.eks. være at gasservoen ved fuld gas står og trykker hårdt på karburator? (Kan tydeligt ses hvis du giver fuld gas (med motor slukket!)) Prøv at lytte til de forskellige servoer mens de er i funktion - de må ikke "pive" eller stå og brumme.
    At smide større kapacitet på er kun symptombehandling. Find hellere årsagen og du får en (forhåbentlig) bedre fungerende helikopter.


  • #4   14. maj 2009 Prøv evt. at måle spændingen på batteripakken lige når din batteriindikator går i rødt - det kan være den står så højt at der reelt er masser af power tilbage på batteriet?

  • #5   14. maj 2009 Sidstnævnte problem afhjælpes effektivt med en 6V akku-pakke smiley

  • #6   15. maj 2009 Kim A > Den anden helikopter er en koysho Caliber 30.

    Dion > Jeg var ude og handle 8 nye Duracell AA 2750mah igår og har bygget en pakke med 2 x 4,8 pakker seriforbundet. Så jo nu er pakken helt ny og batterierne lige brugte :o)

    Ole > Helikopteren / servo / Gyro osv alt er helt nyt og der er intet der binder eller noget så det kan kun være normalt forbrug.

    Jeg kan også høre at det er normalt at en Lipo 2200mah pakke holder til omkring en 3 - 4 flyvninger så min normale nicad pakke på 2700 er vel også normalt den holder en 2- 3 ture.

    Jeg var ude og prøve helikopteren igår aftes med det nye serie forbundet batter på 2750 mah og her fløj jeg 4 ture af ca. 15 min stk. Her var batteri chekeren stadig i det grønne felt men tæt på det gule. Jeg vil skyde på at denne pakke kan holde til en 5 - 6 flyvninger.

    Hvis jeg skal have længere batteritid end jeg har nu hvad kan i så anbefale ? Jeg er ikke sikker på jeg har plads til Lipo over 2200 mah. Jeg har ikke meget plads tilbage nu med de 8 AA batterier i. (bygget sammet med 4 i bund og 4 oven på)


Kommentér på:
modtager pakker - parrallel forbinde

Annonce