{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

Microswitch istedet for esc {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg har lige et spørgsmål: kan man bruge en microswitch istedet for en esc det er til følgende opsætning,
BL Motor der kan klare 4S lipo og så et 4S lipobatteri eller 2 sammen koblet, er der nogen der har prøvet dette og i så fald skal man montere den mocroswitch på batteriet plusledning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Microswitch istedet for esc
  • #1   4. jul 2010 ville nok vælge et ralle af en slags

  • #2   4. jul 2010 Lars S begrund dit svar hvorfor du ville bruge et relæ man kan jo idag bruge microswitch der kan tåle enorme mængder spænding

  • #3   4. jul 2010 Du skal jo have noget der lave 3 polet AC strøm til motoren smiley

  • #4   4. jul 2010 nok mest på grund det med spænding plus jeg tror det ville være en mere elegant løsning sådan rent teknisk, plus man plejer at afbryde minus i elektronik

  • #5   4. jul 2010 Ja den med minus kan man så løse men den med de 3 poler den er nok værre men det må vel kunne lade sig gøre eller er det helt hul i hovedet de tanker jeg har omkring det?

  • #6   4. jul 2010 Som jeg har opfattet er det ellers altid plus, da minus er stel lars? smiley

  • #7   4. jul 2010 Kan man så gøre det sådan at esc den står på 100% ved start så man bare aktiverer med en switch så den får størm?

  • #8   4. jul 2010 Hej Preben.
    Du har faktisk stillet dette spørgsmål før dengang du kun ville køre med kulmotorer smiley
    Man kan godt bruge microswitch til kulmotorer så længe du ikke køre med de stærke motorer smiley
    Skal du strække de store strøm styrker, skal du ha´ et relæ imellem microswitch og motor.
    Og sådan et relæ koster mere end hvad en ESC koster og den vejer også noget mere.

    Vil du køre med BL motorer, kan du lige så godt glemme at om microswitch eller kontakter i alt almindelighed, medmindre det er til at vende strømmen til motoren efter ESC´en.
    Vil du se sådan en, kan du se på en af mine som jeg har lavet til en fly ESC, jeg kalder den selv for en ”Pol vender” og kan ses midt på den først side i mit fotoalbum
    Små åndssvage ting, og andet jeg går og laver.
    http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=4914



  • #9   4. jul 2010 Din side med de finurligheder har jeg gemt for længe siden, Jeg ved godt jeg spurgte om det på et tidspunkt med kulmotore men så er det jeg spekulere på kan man få en kulmotor som yder det samme som en BL motor eller hvad kører de dragstere med jeg synes ikke rigtig jeg kan finde nogle der vil skrive dataer om hvad de kører med det kan selvfølgelig være de gør det hemmeligt for andre, grunden til det med en switch det var mere fordi at den tid man starter er det af stor betydning man kommer ud af starthullet så hurtigt som muligt, men det er måske også det der er konkurencen i det hele

  • #10   4. jul 2010 Hvad der har med effektivitet imellem BL og kul at gøre, er der ikke noget at diskuter, BL er langt det mest effektive smiley
    Og hvad hurtigt start angår er der ikke noget at hente med microswitch, det vil bare gøre det hele langsommere, dels på grund af den forøget modstand og fordi ESC´en alligevel bruge tid til at finde ud af hvor motoren stå før den kan starte motoren op, ellers vil der være 50% chance at motoren starter baglæns smiley

    Udover det er det pisse lige meget, da de fleste starter motoren op lang tid før starten med baghjulene et stykke op over jorden.
    Når starten går, smækker den hjulene ned på jorden og fiser af sted smiley



  • #11   4. jul 2010 echo i de elektronik projekter jeg har bygget, samt hvis du skiller noget elektronisk ad og studerer det så er det altid stel man afbryder, ved ikke hvorfor sådan er det bare, tror måske det har noget at gøre med at eliminere gnist men kun et gæt, bare se på afbryderen til en esc det er minus der bliver afbrudt

  • #12   5. jul 2010 Modsat i biler hvor minus er stel...

    fint nok, der sikkert ikke fastsat nogle ISO koder for stel og afbrydning smiley


  • #13   5. jul 2010 Du kan vel bare tage startermotoren, fra en Scania... Så har du en børstemotor, med MASSER af power.

    Ok, den skal bruge 24V og en 600-1000Amps, og kan kun køre i en 20-30 sek, af gangen. Men det er da Børstemotor med POWER *GG*


  • #14   5. jul 2010 Hvis du absolut vil til at rode med den slags...
    Saa glem alt om alm relä'er og find dig et godt "solid state" relä. De er "lidt" dyre, men har en lille modstand og fylder generelt ogsaa mindre en alm relä'er smiley


Kommentér på:
Microswitch istedet for esc

Annonce