{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.191 visninger | Oprettet:

Hjælp til Mamba Monster setup {{forumTopicSubject}}

Hej Alle RCG'ere!

En kammerat og jeg har lige fået vores Mamba Monster 2200KV combo. Vi kører med 4S Lipo og vil gerne høre hvordan den kan indstilles. Vi søger et setup hvor den har den bedste acceleration og hurtig reaktion. Det skal måske lige siges at vores biler er E-Revo.

Vi har tidiligere kørt med EZRun 150A Combo og det havde en bedre reaktion og topfart. Det kørte også med standard pinion gear (mener det er 17T). Det er som om vores nuværende setup på Mamba Monster ESC'en gør bilen ret sløv i starten. Topfarten er heller ikke ens i forhold til vores tidligere EZRun sæt. Jeg har hørt i min øresnegl at det er meningen at Castle Creations laver systemer som er gode til løb og derfor ikke har den "vilde" burst. Dog vil vi gerne have en bil der er mere kvik i accelerationen.

PT. kører vi med standard indstillingerne og 19 pinion 68 spurgear. De opgraderinger vi har tænkt os at indkøbe er 6S batterier (som jo helt sikkert giver en hurtigere respons). Kort sagt vil vi gerne have lidt mere ud af vores 4S batterier, hvis der er nogen der kan hjælpe med dette.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Mamba Monster setup
  • #1   16. okt 2010 Prøv noget 18/54, 19/54 og 21/54 (kræver dog blæser på motor da den bliver varm) Jeg kørte ezrun 150a og mamba monster 2200 kv. Det var de gearinger jeg kørte med på min e-revo og den kørte fantastisk.

  • #2   16. okt 2010 Prøv at tilslutte den til Castle link, og løb alle instillingerne igennem.

    Jeg kørte med 21/54 da jeg havde min E-revo bl. edition på 4s lipo. Det gav rigelig med acceleration og topfart.

    Med 6s lipo tror jeg den bliver alt for vild, lige meget hvordan i gearer den.


  • #3   16. okt 2010 hvad må det enlig højst ligge på i temp hvis vi nu snakker tekin ?? sorry for ot smiley ville bare høre om der var nogen af jer der vidste det smiley

  • #4   16. okt 2010 Det jeg bliver rådført mht. temperatur på Mamba Monster motoren er 80°C. Holder man sig under dette skulle man ikke få problemer, men ja lidt offtopic. Lav evt. selv en post.

    Tak for de svar der har været indtil nu. Vi overvejer at skifte til 21/54, men får vi bedre acceleration også? Vi tænker lidt....er det fordi der er massere af power til den gearing, for det burde vel give mere topfart og ikke acceleretion?


  • #5   16. okt 2010 Hvad er det for batterier i kører med? Mærke, mah, c-rating.

    Det kan også være dem der ikke afgiver nok power. MMM esc'en trækker en hel el strøm.

    21/54 er et rimelig hot setup, det vil kræve rigtig meget af batterierne. Da jeg kørte med det setup, blev mine lipoer megavarme, mens motor og esc holdte en ok temperatur.


  • #6   16. okt 2010 MMM er som standard ikke sat op til at være vildt aggresiv, du skal selv ind og indstille det via castle link. Jeg kører selv med 21/68, og den går vel 60 tror jeg.

  • #7   16. okt 2010 Morten I:
    Det er de settings vi efterspørger, altså hvordan vi skal indstillen ESC'en via Castle Link. Vi mener jo selv at de burde kunne lade sig gøre at gøre den mere aggressiv ligsom vores tidligere EZRun Combo.

    Vi har fået styr på gearing (så småt), men efterspørger nu opsætningen af ESC'en. Er der nogen som har et eksempel på settings.

    Listen herunder er de settings der kan indstilles og som vores ESC har lige nu. De indstillinger som er vist med (*) er fabriks indstillinger:

    Cutoff Voltage: Auto Li-Po (*)
    Auto-Lipo Volts/Cell: 3.0 Volts/Cell (*)
    Reverse Type: With Reverse (*)
    Motor Direction: Normal (*)
    Motor Type: Brushless (*)
    Power-On Warning Beep: Beep Enabled (*)
    Brake Amount: 50% (*)
    Drag Brake: 0%, Disabled (*)

    Max Forward Power: 100% (*)
    Max Reverse Power: 50% (*)
    Punch Control: 0%, Disabled (*) - No acceleration limiting

    Sensorless Motor Timing: Normal (10) (*)
    Arming Time: 1.5 seconds (*)
    Throttle Dead Band: Average (0.1000 ms) (*)
    Start Power: Low (*)

    De kurver der kan indstilles har vi ikke rørt ved (endnu)


  • #8   16. okt 2010 Nu er i sikre på at throttle direction er sat i den rigtige retning, så det ikke er de 50% reverse i har når i kører fremad ikke?

    Det gjorde min første gang jeg satte den til min gamle Gorillamaxx, og det giver i hvert fald ikke så meget power ;o)


  • #9   16. okt 2010 Lige en tilføjelse:

    Nu skriver Morten I "MMM" og så vidt jeg ved er det Mamba Monster Max. Det er ikke denne type (selvom det måske er samme ESC), men Mamba Monster 2200kv Combo


  • #10   16. okt 2010 Det er det samme. Den hedder egentlig bare Mamba monster, men i starten lancerede Castle den som Mamba Monster Max.

  • #11   16. okt 2010 Jesper K
    Det er vi ganske sikre på. De settings passer fint med den power (forward/reverse) der nu er, men det er ifølge os ikke optimalt fremdrift.

    God pointe ellers!


  • #12   16. okt 2010 Ok, også bare en tanke.

  • #13   7. nov 2010 De kører fint nu. Det var throttle curves der skulle indstilles. Det er fint nok at prøve sig frem, men ville bare høre om folk kunne hjælpe lidt så jeg ikke skulle teste en masse settings. Det er så gjort og nu fungerer det...ja hold da ferie der er gang i den motor. Nu mangler der kun 6S (prøvede lige 6S da jeg var på besøg hos en kammerat...shit det er næsten for vildt).

Kommentér på:
Hjælp til Mamba Monster setup

Annonce