{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

Lipo - kapacitets og spændings spørgsm {{forumTopicSubject}}

Hej gutter
Jeg har ikke det vilde forstand på BL motor, lipo batterier og den slags der ikke lugter af nitro smiley
Men jeg har et projekt hvor jeg bygger en BL motor i en Cen Genesis MS. Bilen vejer ca. 7 kg uden nitro grej.
Den har en 3 trins gearkasse som jeg bibeholder. Jeg vil som udgangspunkt montere motoren via en normal nitrokobling.
Jeg vil bibeholde de mekaniske bremser, da jeg monterer en kobling
Motoren er en Xerun 2000 kv og ESC´en er en Xerun 150 Amp.
Nu til mit spørgsmål: ESC´en kan drives af fra 2-6 cellet Lipo batterier.
Hvilken spænding skal jeg vælge ?
Er spænding per definition lig med antal celler når vi snakker Lipo batterier ?
Hvilket antal C skal jeg vælge
Hvilken kapacitet bør jeg vælge for at have - lad os sige min. 12-15 min. "almindelig" MS bashing køretid
Vægten har ikke så meget at sige.
Jeg går ikke nødvendigvis efter det absolut mest vilde - men noget der virker - uden at køre varm osv.
Takker for seriøse indput her.
Med venlig hilsen
Niels Vangsøe - mest til nitro - men nu også lidt BL


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lipo - kapacitets og spændings spørgsm
  • #2   8. nov 2010 Nice smiley
    Jeg har lavet en cen genesis MT bl, den skal dog lige samles først, samt mangler batt mount. jeg har os lavet den så den bruger std koblings klokke og mekaniske bremser og de orginale 3gear.
    Motor jeg har valgt er på 1600kv og derfor vil jeg køre 4celler lipo da den så vil snurre lidt hurtigere end den orginale nitro motor bare med en millard gange mere moment. så vil den stadig være kørbar og rigeligt hurtig, og esc kan være en simpel lille 37usd car esc som er vandtæt smiley
    Glæder mig til at se din bil oprettet
    Jeg kan desværre ikke sige om din motor er stor og kraftig nok til at køre køligt, men hvis du bruger std klokken så er 4cells nok smartest at holde dig til da den vil køre sygt stærkt i forhold til med nitro motor
    mvh k


  • #3   9. nov 2010 Hej gutter
    Tak for svarene - det er da noget der kan forståes !
    Men Kristian - jeg kan ikke se at den vil køre "sygt stærkt" i forhold til den originale 5 HK nitromotor. Med 4S og en 2000 kv motor vil den så spinde max 28.800 rpm. NX76´eren spinder 33.000 rpm - så med den samme gearing vil tophastigheden vel være nogenlunde den samme - eller er der noget jeg alligevel ikke har forstået ?
    Carsten- vi se i Varde !
    Med venlig hilsen
    Niels Vangsøe


  • #4   9. nov 2010 Hey, jeg "troede den spandt 25.000rpm den nitro motor" og alligvel gik jeg udfra at pga det var en nitro motor så holdt den ikke specs alligevel smiley
    pga nitro motrer aldrig holder hvad de lover.. men så bliver det jo endnu sjovere at se med min på blot 23,680kv om den stadig render hurtigere end med nitro motor da den jo på papiret har 10,000kv mindre smiley
    hvis den ikke gør så kan man heldigvis justere med en celle eller 2 mere smiley
    mvh k


Kommentér på:
Lipo - kapacitets og spændings spørgsm

Annonce