{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp søges til FG motor..
  • #1   17. jan 2011 Har ikke lige umiddelbart mulighed for at hjälpe fysisk, men lad os da give det et forsög via forum smiley

    Du ved at der er gnist, hvad ellers ???
    Drukner den (er tändröret vaadt)
    Faar den ikke noget benzin ind cylinderen ??

    Hvornaar er det begyndt, lige pludselig under körsel eller stille stand ??


  • #2   17. jan 2011 Er der Benzin i tanken ;.)

  • #3   17. jan 2011 Lars A:
    Jep 100 % sikker at der er gnist smiley
    Den drukner ikke (Lugter heller ikke af benzin som hvis den drukner)
    Der kommer benzin ind.

    Har kørt med den uden problemer. Efter endt tur blev den skilt ad pga. vedligehold og rengørelse. Opdager så at pakning ml. toppen og indsugningen er revnet. Bestilte så et komplet pakningssæt, så alle pakninger er nu skiftet.
    Og det er så efter dette at den ikke kan komme i gang. Skal lige nævnes at vi fik den i gang i går en enkelt gang. Den gik dog ud efter vi indstillede tomgangs skruen. Og nu vil den slet ingen ting.

    Jimmy H:
    Bundpakningen skudt ud? Har skiftet alle pakningerne. Men for at være helt sikker hvilken én er bundpakningen? Den mellem cyl. og krumtaphuset?

    Hvad er en ok kompression? Min kammerat som hjalp igår synes at den komprimere mindre end hans. Men han kører med en 30.5 ccm så om det er derfor ved han ikke?




  • #4   17. jan 2011 Per H:

    Fuck... er det nødvendigt smiley


  • #5   17. jan 2011 Ok, naar nu du har haft adskildt og skiftet pakninger. Saa kunne det jo nemt tänkes at noget ikke er samlet korrekt igen (fx. stempel fejlvendt)
    Eller indstilling at kaburatoren.....

    Jeg ville starte med at kontrollere:
    Vender stempel rigtigt (pilen paa toppen skal vende
    mod udstödningen)
    Juster begge skruer paa kaburatoren til 1,5 omgang fra lukket.
    Skrue tomgangsskruen godt ind (er jo nemt at skrue ned igen naar den er startet)
    Kontrollere at begge benzin slanger er monteret korrekt. (den paa toppen af kaburatoren er retur)
    Sät en finger for hullet til tändröret og träk i snoren, hvis du kan holde luften inde i cylinderen saa vil jeg mene at kompressionen er forlav (me kan ikke siges helt bare ved at skrive over forum)


    Det var lige det förste jeg ville kigge efter....


  • #6   17. jan 2011 Lars A:

    Kan huske at da jeg samlede den igen, kom jeg i tvivl om hvordan pilen skulle vende. Det kigger jeg lige på i aften.

    Ang. det ved kompressionen, så er jeg ikke helt med på hva du mener med at "holde luften inde i cylinderen"



  • #7   17. jan 2011 Du sätter en finger for hullet til tändröret og träkker i snoren. Hvis ikke motoren er i stand til at presse luft ud gennem hullet, ved at trykket bliver större end din finger kan blokere for, saa er kompressionen lige lav nok.
    (Du skal ikke stikke fingeren ned i gevindet, bare tryk med fx tommelfinger paa toppen af cylinderen.)

    Det er ikke en "bulletproof" made at göre det paa, slet ikke.... men nem og hurtigt, til at give en indikation smiley


  • #8   19. jan 2011 Fik lige taget toppen af den igår. Stemplet er vendt korrekt. Men opdagede at pakningen ml. top og bund har fået et hak pga. pakningen fra bunden og koblingshuset eller hva det nu hedder. Så vil lige prøve at smide en ny toppakning i den igen...

  • #9   19. jan 2011 Ja smid du en frisk bundpakning i den. Det er faktisk en god ide al skifte den hvergang man har motoren aabnet.
    Den bliver jo trykket godt og grundigt mellem krumtappen og cylinderen.

    Jeg skifter selv hver eneste gang, ogsaa selv om det kun lige har väret spändt sammen i 10min. Jeg har til dato aldrig skudt en pakning ud i en motor smiley
    (Det er maaske lidt overkill, men med prisen paa en ny pakning, saa"better safe than sorry")


  • #10   19. jan 2011 Med alle pakninger skiftet, ingen ridser i cylinder, og god kompression saa skal den motor starte.
    Men nu du er igang, saa adskil kaburatoren, smid alle delene i en kop benzin (uden olie) og lad det träkke lidt i 10-15min.
    Tag delene op og bläs dem rene og törre med trykluft. Husk at puste godt ind i alle hulle paa kaburatoren.
    Saml kaburatoren igen, og sät alle indstillinger til std.

    blandings skruerne stille du til 1,5 omgang fra helt lukket, og rimelig höjt i tomgang.
    Hvis du har en Zenoah motor er den helt korrekt indstilling paa L skruen 1,25 omgang fra lukket. Paa CY er det 1,5 omgang paa begge skruer.
    Men har endnu ikke oplevet en Zenoah som ikke kunne startes med 1,5 omgang paa begge.o
    Saa skal den starte smiley


  • #11   19. jan 2011 Det prøver jeg lige...

    Forresten hvor det bedste sted at handle FG stumper?


  • #12   19. jan 2011 bedste sted....

    Det er vel smag og behag... hehe

    Der er fx. www.iccom.dk og fg-hobby, og en hel masse andre forhandlere.

    Selv har jeg faaet den bedste service hos Iccom, de er mere end alm flinke at snakke med. Der er styr paa sagerne og hurtig ekpedering... og rigtig gode priser smiley
    Kan du ikke finde det du mangelr i deres webshop saa ring til dem, Helle kan vist de fleste fg-numre i hovedet smiley


  • #13   20. jan 2011 Takker...

  • #14   25. jan 2011 www.jl-hobby.dk

    (link fjernet)/shop/frontpage.html


  • #15   2. feb 2011 Så kom der ny stålpakning i... Karburatoren ligger adskilt i benzin, så den skal samles i aften. Så bliver det jo spændende om det var det... smiley

  • #16   2. feb 2011 husk og vende din pakning ved karburator+ insulator rigtigt, der er et lille hul som skal passe med cylinder og karburator

Kommentér på:
Hjælp søges til FG motor..

Annonce