{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Ny el-motor til Tamiyaén {{forumTopicSubject}}

Halløj derude smiley

Jeg har så fået undersøgt min bil nærmere og fundet ud af at motoren vidst kun er en 34 turns, og det kan vi ihvertfald ikke have.

Jeg er så sådan lidt, gider ikke ud og smide 1000 kr efter et brushless sæt, da det kun er en for sjov bil, og hvis jeg skal ha brushless skal det være i en anden bil der kan holde til det smiley

Har så kigget på denne:
Ansmann Racing Clash 21 den trækker 9A
Ansmann Racing Clash 23 den trækker 16.5A

Og 21éren er jo det hurtigere.
Kører med std. ESC (TEU-101BK) og har fundet ud af at den kan klare 21 turn, men folk siger læg 2 til så ender vi jo på 23 turn.

Men strømforbruget er jo meget højere på en 23 turn. så ville det egentligt ikke være bedre at tage 21 turns motoren?

Mindre ampere, mindre varme sådan tænker jeg da ihvertfald smiley

Skal jeg have ny pinion når jeg skifter motor? Eller er det kun på brushless at akselen er tykkere? smiley

Håber i kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny el-motor til Tamiyaén
  • #1   3. mar 2011 Den originale esc er ikke meget værd og de motorer du nævner giver ikke meget smæk for pengene - men akslen er samme så det skal du ikke spekulere på. Spar sammen til er BL sæt eller find noget lettere brugt - forskellen i hastighed på de motorer du nævner og den originale silver can er ikke værd at skrive hjem om.

  • #2   3. mar 2011 Så jeg ville måske være bedre stillet med et eks. 13 turn fra ezrun? Altså brushless?

    Jeg ved bare ikke om jeg kommer til at fortryde at købe sådan et sæt eller hva jeg gør smiley
    Har har det lidt sådan hvis jeg endelig skal have brushless, så skulle det nok være 8.5 turn, men er der GO nok i eks. det 13 turn? :S Ved godt at hvis jeg nu sælger tt-01éren så kan jeg jo bare pille sættet af igen. Så måske skulle man bare se om man kan finde et brushless sæt herinde smiley


  • #3   4. mar 2011 TEU-101BK kan nu godt klare en 20 T f.eks en Kyosho G20. Det kræver dog at du klister en køleplade på ESC, eller bruger aktiv køling ( blæser )

    TEU-101BK SPECS:
    Length: 1.6" (40.7mm)
    Width: 1.4" (36.8mm)
    Height: 0.88" (22.5mm)
    Weight: 1.9oz (54g)

    Control System: High frequency drive
    Max Continuous Current (FET Spec): Forward 60A, Reverse 60A
    Power Supply: 7.2V (with 6 cells
    Output Voltage for Receiver: 7.2V
    Output Current for Receiver: 1A


  • #4   4. mar 2011 Ja en EZ 13 T vil give væsentligt bedre fart.

    Jeg prøvede med en org. Tamiya esc og den Reedy 19T motor jeg har i mine annoncer - det resulterede i en meget varm esc efter 30 sekunder.
    Når du kigger børste motorer skal du ikke kun fokusere på turns, der er uendeligt forskel på performance herud over. De billige Ansmann motorer kan på ingen måde sammenligned med kvalitet som f.eks. Reedy osv....

    Var jeg dig gik jeg efter et BL sæt som skrevet.


  • #5   4. mar 2011 Jamen så må jeg jo ud og finde en brushless sæt til bilen smiley

Kommentér på:
Ny el-motor til Tamiyaén

Annonce