{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.530 visninger | Oprettet:

Hvad betyder er forskælden på Kv {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
har disse 3 muligheder men ved ikke hvad det betyder at en motor ha 1300kv / 1700kv / 2100kv
som jeg forstår det er det omdrejninger pr v
men hvis jeg nu køre med 4s 5000mha
hvilken giver mest spark røv og hvilken giver mest køre tid +


nogen der kan forklare det nærmer
vh
tommy

1/8 Brushless Motor and ESC Combos
LOSB9556 – 1/8 Xcelorin 1300Kv Brushless Combo
LOSB9557 – 1/8 Xcelorin 1700Kv Brushless Combo
LOSB9558 – 1/8 Xcelorin 2100Kv Brushless Combo


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad betyder er forskælden på Kv
  • #1   30. mar 2011 I korte træk der er det hvor hurtigt motoren kan køre! Eks. 7000 kv tager langt flere omdrejninger end 2000 kv gør!

    Hvilken bil er det til? smiley


  • #2   30. mar 2011 losi 8ight 2.0

  • #3   31. mar 2011 Husk lige at skriv at det er til en truggy, for det er ikke lige gyldigt for valg af motor,.....
    Men jeg ville ikke vælge nogle af dem du linker til, da Losis ESC ikk er den bedste i verden, kan så heller ikk anbefale Toro 8 esc, da jeg lige har brændt en sådan a (se evt mine indlæg), men har ikke hørt noget dårligt om Losis motorer,.........
    Er selv lidt i vildrede om det skal være Tekin eller Mamba Monster esc, tror et mamba monster med 2200kv motor ville gøre sig godt i en truggy, da motoren har en del krafter, hvis man læser lidt på fora i US, bruges denne combo (esc/motor) en del i truggyes og også i buggy verdnen,.......
    Er selv igang med en Losi 8ight 2.0 som er konvateret til EL,.........

    /Mikael


  • #4   31. mar 2011 Du skal have en motor på 2000-2200 når du køre 4s lipo.
    Kommer du der nder vil jeg fortrække 5s.
    Jeg selv køre med Tekin og det syntes jeg spiller max.
    Syntes den køre vildt lækkert med sensor, og der er heller ikke nogle skruer der rasler løse.
    Da jeg kørte uden sensor skulle alle skruer næsten have loctite
    Har både prøvet losi, hobbywing, og nogle andre billige mærker.
    Og det jeg bedst kan li er Tekin, har ikke haft nogle problemer med det.


  • #5   31. mar 2011 Kenneth N: det er fint men hvad er det der gør du siger en kv 2000-2200 ?

    er det fordi at jo laver kv jo højre amp /volt trækker den = kort køre tid

    eller ?

    hvis jeg nu sætter en kv 1300 på 5s i hvad sker så ?
    1300 * 18.5 omd på motor = 24000
    men hvad med strøm forbrug ?

    hvis jeg sætter en kv 2200 på 5s i hvad sker så ?
    2200 * 18,5 = omd på motor = 40700
    men hvad med strøm forbrug ?

    vh
    tommy


  • #6   31. mar 2011 Jo flere volt jo færre amp og varme. mht til valg til din bil så kører en del med noget ~2000kv

  • #7   31. mar 2011 Det er fordi at Rpm og træk kraft passer sammen.
    Det giver en go køre stil hvis det vel og mærke til bane kørsel.

    Hvis du tager en 1300 ville jeg nok køre 6s
    Kig evt her.
    (link fjernet)



  • #8   31. mar 2011 Der er jo flere aspekter i det, varme og effektivitet.
    Og det hænger godt sammen hvis du følger det link nogenlunde.

    Men man skal jo stadig holde øje med temp på motor og ESC


  • #9   31. mar 2011 Hvis man kigger og regner lidt på Tekins combos, så ligger de lige omkring 30000omd, +/- , virker lidt lavt, da en nitro motor ligger på 38-44000omd, men farten gear de sig vel til.........
    Men hvis du tager en Savage HP Flux, hvor der sidder en 2200kv motor i, burde det combo også kunne trække en truggy,...........i min teori.

    /Mikael


  • #10   31. mar 2011 TeamNitro Mikael D

    Men de kan så sagtens følge med en nitro bil...


  • #11   31. mar 2011 Jaja, det ved jeg fra Jyllandscuppen, de er hurtige de EL biler, derfor jeg også selv er ved at lave en Losi 8ight buggy E'er (ikke oprettet endnu)
    Har skrevet lidt sammen med Jan Larsen(vinder i JC1 2011) ang valg af esc til mit eget projekt, og han er Tekin mand, og med sit Tekin 1400kv combo og 5s lipo i hans buggy, må jeg sige den går godt, mit eget sæt med Toro esc og 2560kv motor gik også godt indtil esc'en valgt at stå a, men motoren var sku vild...........

    Sorry for off topic:

    Hvis man kigger på Ebay US, er der ca 5-700kr at spare på et Castle Creations 2200 combo i forhold til DK, (hvis det bliver taget i tolden, ellers er der mere sparet koster $250), men er selv lidt i tvivl om det også er klogt, hvis nu skidtet står a igen, det er nok nemmere med DK service end skal sende det retur til US, med farer for IGEN og skal betale told og moms af skidtet igen, når det går retur fra en evt. rep sag,...............

    /Mikael


  • #12   31. mar 2011 Hvis du har betalt told engan skal du ikke gøre det igen, du skal bare kunne dokumentere du har betalt told.

    Jeg er også rén Tekin mand. det spiller bare for mig, ikke dermed sagt andre mærker ikke kan være gode, med det har jeg bare haft det bedst med.


Kommentér på:
Hvad betyder er forskælden på Kv

Annonce