{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

udnytte min lader optimalt hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg er den lykkelige ejer af en hyperion 0720i net3 ad,

http://www.avionic.dk/_dk/ProduktListe/Lists;283/Hyperion%60s-world/Hyperion-ladere-og-balancer/p/HP-EOS0720iNET3-ADEU?shop.product.id=HP-EOS0720iNET3-ADEU

og for at udnytte laderen optimalt, mener jeg jeg skal have en form for power supply.Har ikke så meget viden inden for området, så er der ikke en der kan forklare mig hvorfor jeg ikke kan få det optimale ud af laderen når jeg bare sætter den i stikkontakten, her kan jeg jo "kun" lade mit 5800 lipo bat, med godt 1c. evt et link til mulig power supply så jeg kan få det fulde udbytte af laderen, uden at være overkill.
mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udnytte min lader optimalt hjælp
  • #2   16. apr 2011 der er et par simple formler du skal kende for at kunne se logikken i det.
    volt x amperre = watt
    watt / volt = amperre

    du har en intern strømforsyning på 90 watt, alt efter hvor høj en spænding batteriet er på begrænser det hvor mange amperre du kan lade med.
    et 4s lipo vil du således ku lade med 5,3amp (og lidt til)

    Men nu hvor laderen har en større lade kapacitet end strømforsyning kan klare er der mere at hente ud af den ved at bruge en ekstern strømforsyning.

    Dog er Dan O's forslag overdrevet, 20a på 13 volt giver 260 watt hvilket jo er langt over det du har brug for. 10-15amp derimod vil være passende da de fleste strømforsyninger jeg kender til i den størrelses orden ligger på 12,5 - 15 volt. Bevares, det er altid en god idé at have udstyr der kan klare lidt mere end man har brug for, men i det her tilfælde er det vist overdrivelsen der fremmer forståelsen :o)

    wheelspin og modelsport i england føre begge fusion strømforsyninger der er OK i pris kvalitet forholdet, mener os at der er lidt forskelligt i den størrelse på avionic.dk
    Bare husk du skal have en strømforsyning der levere 150watt eller lidt over, og spændingen skal selvfølgelig ligge indenfor det område din lader skal have.


  • #3   16. apr 2011 Mange tak for hjælpen, det hjalp lidt på forståelsen:)

Kommentér på:
udnytte min lader optimalt hjælp

Annonce