{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

FG start problemmer. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lidt problemmer med at starte min FG´er.
den har kørt og staretet fint og da den så har stået stile et par dag kunne jeg ikke starte den.

når man starter den går den lige igang og så stiger den lidt i omdrejninger og så går ud. det heler tager ca 3 sekunder.

har renset kaburatoren efter den fik dette problem men det hjalp ikke. den får benzin og leve af.

mit gæt er selv tændrøret men har ikke fået et nyt hjem i nu.

har i nogle idér?

på forhand tak.

Mvh Per


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FG start problemmer.
  • #1   25. apr 2011 hvad med chokeren? jeg har dog set nogle der har chokeren slået til mens den er startet og derefter de slår den fra så stopper motoren.

    prøv og cheke chokeren evt. men tændrøret kan måske være godt slidt for ikke at sige død da den stadig kan starte motoren i de sekunder du skriver.

    hvad med kompeissionen. jeg ved godt at man ikke kan samligne en nitrobil med en benzin, men selv min nitrobil(er) kan heller ikke starte når eller hvis den mister komprissionen. også kun i 3 - 5 sekunder

    check choker, tændrøret og komprissionen...
    ellers er jeg løbet tør for idér sorry, håber det kunne hjælpe


  • #2   25. apr 2011 Det er uden choker at den starte der 3 sekunder. Der virker til at være maser af kompeisson. Så er det nok bare tændrøret der er dødt.

  • #3   25. apr 2011 bundpakningen er gået tror jeg ellers nyt tendrør er også altid godt på sådan en maskine hehhe smiley

  • #4   25. apr 2011 måske det såkaldte ``air leak´´ nogen steder? men sats påtændrøret. kan man direkte tage de ud og tjekke sådan en?

  • #5   25. apr 2011 ... åltså tænde den ligsom et glødrør

  • #6   25. apr 2011 Lyder som falsk luft, evt bundpakning.

  • #7   25. apr 2011 Det der med at tjekke et tændrør er faktisk lidt tricky.
    Skruer man det ud, og tester det (tændrøret i hætten, sæt det mod stel et sted på bilen, hold nu ikke ved selve røret, får så får du sku et rap smiley ) kan der ske 2 ting:
    1. Det gnistrer
    2 Det gnistrer ikke

    Prpblemet er bare at når det gnistrer i den fri verden, så er det ikke sikkert at det gnistrer når det er under tryk (sat i motororen og bliver udsat for kompression)

    Så en god ting er faktisk altid at have et ekstra tændrør ved sig, så kan man altid skifte det ud, hvis man tror det er tilfældet, hvis det hjælper, jamen så er alting godt, smid det gamle rør ud og køb et nyt. Hvis ikke, gem det gamle rør og tjek for utætheder et eller andet sted.


  • #8   25. apr 2011 hvordan står justeringen?

    Hvis justeringen er i orden så tjek tændrøret. Nemmeste er at skifte til et helt nyt. Virker det ikke er det noget pakning. Som regl bundpakningen der er blevet utæt grundet for meget varme. Hvis dette er grunden ville jeg lige tjekke cylinder og blæserhus for græs og møg. Det kunne tyde på bilen ikke får nok køling.


Kommentér på:
FG start problemmer.

Annonce