{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.178 visninger | Oprettet:

Gløderør og Nitro ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.. smiley

Jeg har lige fået mig en HPI Savage 25 RTR... den er blevet kørt til, og skruerne er justeret ind.
Jeg syntes den kører rimelig godt, lige som jeg har set på videoen at den skal.
Men jeg syntes den bliver sindsyg varm på køletårnet, men har ingen måler... også lige meget, jeg stopper lige 5 min,og kører så lidt igen.
Men jeg har kigget lidt på de gløderør jeg har købt ekstra, og som jeg har skiftet en enkelt gang. Der står HOT på den. Altså kategorien HOT!!!
Nu har jeg så været rundt inde på forskellige sider og kigge, og der er der jo både HOT og COLD.
Hvad skal man bruge, og hvorfor ??
Jeg kører på Sidewinder 25% nitro, hvilket jeg har fået at vide, er meget godt.
Nu har jeg så undret mig lidt over, om en større mængde nitro kontra luft ville kunne hjælpe på mit problem med varme, eller om det er udelukkende mine gløderør !!

Capiz 8)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gløderør og Nitro ?
  • #1   20. jun 2005 Man skal køre med HOT gløderør når det er varmt og Cold når det er koldt

  • #2   20. jun 2005 gløderørene skifter man for det meste hvis vejret har skiftet og motoren ikk rigtig kører som den skal fordi at de kan ændre motoren til en hvis grænse måske hjælper det på dit varmeproblem at skifte til et koldt hvis den altså ikke bliver alt for varm ellers gi den 1/4 omgang ud på HSN så får den jo en federe blanding.


  • #3   20. jun 2005 Jarl B det afhænger af gløderørstypen og mærket nogle kører ikke på den måde og så er det omvendt
    O'Donnell har det så nemt der hedder det bare et gløderør til en 1-10 eller en 1-8 nemt og enkelt og der kan man justere sig meget på hvert gløderør uden at motoren går i spassermode


  • #4   20. jun 2005 Nååh jo sad hvist lige i mine egne tanker :S

  • #5   20. jun 2005 Capiz;
    Skaf en temperatur måler så hurtigt som muligt, se at få målt din motor, så den ikke lige pludselig står uden kompression. Det er en af de vigtigste ting at have, en IR måler til 300,- kan rede din motor. Og den kan bruges til alle nitro biler.


  • #6   20. jun 2005 Jarl, din teori er helt forkert.

    Bigblock motor bruger normalt cold til medium. Et Hot rør er alt for meget i en bigblock og vil skabe førdetonation som smadrer din motor. Prop et Cold eller medium i den..! standard røret er medium.

    Og en temperatur måler er meget vigtig ! hellere 250 kr. mod 1500+ på en ny motor.


  • #7   20. jun 2005 Hmmm....glad for jeg ikke skyndte mig at smide mit varme rør i.... Jeg må få fat i nogle Cold glødere, da dem jeg har nu, er HOT... jeg havde godt nok en teori om at det var cold til varm, og hot til kold... Og så må jeg få en federe blanding igang... går jo ikke den kører tør og smadrer motoren!!

    Capiz 8)


  • #8   20. jun 2005 Det er jo ikke sikkert din motor er for varm, det kan godt mærkes varm, men er den nu 110C ved gløderøret, det er næsten umuligt at vudere uden en måler, kun hvis du har en præcis indstillet og målt S-25 motor ved siden af dig, som er det den skal være, så kan du mærke om din er varmere.

Kommentér på:
Gløderør og Nitro ?

Annonce