{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.200 visninger | Oprettet:

T H
T H
Tilmeldt:
1. aug 2011
Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97

E revo vxl gearing {{forumTopicSubject}}


Hej RCG!
I denne uge skulle jeg gerne modtage min nye e revo vxl med posten.Det er min første Brushless bil. Jeg har i forvejen 1 Hpi Baja SS og en Traxxas Jato 3,3. Men kan godt tænke mig at kunne køre uanset vejret. Jeg har bestilt bilen med 2 stk Hyperion lipo 2s 1600mah samt 1 stk Hyperion lipo 3s 1600mah. Vil dog kun køre med 1 batteri ad gangen.

Spørgsmålet går på hvilket pinion gear i anbefaler/ har erfaring med at bruge, når man skal køre med 3s batteriet. Køre i med 28t eller skifter i til 23t. Har jo ikke lyst til at brænde hverken ESC eller motor af.
Håber at i guruer har et svar til mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E revo vxl gearing
  • #1   1. aug 2011 Jeg kører på 3s og 2s med den originale gearing og det virker fint. Har dog også et 55 t spurgear liggende hvis den nu skulle blive for varm. Jeg har sat et køleribbe på med kølepasta så den bliver ikke særlig varm smiley

  • #2   2. aug 2011 Christoffer: motoren behøver næsten ikke nogen form for ekstra køling.. Det er mere esc'en man skal tage temperaturen på.. Brændte selv en af for et stykke tid siden og må sige jeg hellere ville have brugt de 1000 kroner på noget andet smiley

    Jeg mener jeg køre med 23/55 hvilket er en fornuftig gearing.. Det skal så siges jeg køre med proline dirt Hawk som er en del tungere og lidt størrere end standart dæk:)


  • #3   2. aug 2011 Lol. Jeg har også givet min esc kølepasta og den bliver ikke det mindste varm. Det der bliver varmest på min er motoren og den bliver 50 grader og esc 'en er kun lidt lun smiley

  • T H
    T H Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 2 Emner: 18 Svar: 97
    #4   2. aug 2011 Tak for svarene!

    Jeg har også bestilt en køleprofil. Syntes ikke det virker logisk at skifte til 23t for at undgå overophedning. Jeg vil mene at en 23t vil give motoren mere arbejde og større belastning på motor og esc. Lille pinion=hurtig optræk, større pinion=mere topfart.
    Mht Proline dæk har jeg læst at man anbefaler at skifte til 23t pga størrelsen og vægten. I dette tilfælde giver det mere mening pga belastningen.
    Men det er vel ikke andet end at prøve sig frem og så være opmærksom på ecs`en og motoren


  • #5   2. aug 2011 Christopher: Det vidste jeg så ikke lige man kunne smiley

  • #6   2. aug 2011 Haha det kan man heller ikke men det var fordi min køleribbe på min ESC faldt af så mens den nu var faldet af kunne jeg lige så godt give den kølepasta og lime den på igen smiley

  • #7   2. aug 2011 Nårh ^^ jeg køre med proline slipstream karosse som også køler udmærket uden at man skal skære store huller i fronten smiley

  • #8   11. aug 2011 Min e-revo brushless køre op til 40 minutter på 2* 7,4 volts 5200 lipos.. men standart køre den 15 max... Hvor lang tid batterier holder strøm afhænger kun af Størrelseaf batterier (mah), Kørestil, og vejr (Batterier yder dårligt i koldt vejr) smiley

Kommentér på:
E revo vxl gearing

Annonce