{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.542 visninger | Oprettet:

tuning af FG motor {{forumTopicSubject}}

jeg har en Fg'er som jeg havde planer om der skulle pilles lidt ved pt skulel der sidde et 28cc tunsæt på og der ud over har jeg lige bygget en samba tun potte på samt et reed membran kit er der nogle der har nogle forslag til hvad jeg mere kan gøre for og sparke mere ud af motoren jeg gik selv med tanken om et 28cc stroker tun sæt også få det og motor blokken portet når man var i gang ellers skulle jeg holde mig til det jeg har også sætte en stuffed krumtap i... hvad er folks erfaringer med og få de fg'er til og gå godt og holde til det samt hvad med karburator hvad kan anbefales der ud over den std?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tuning af FG motor
  • #1   10. nov 2011 bilen er en pro monster beetle hvis det skulle gøre nogen forskel men det er jo en halv tung satan

  • #2   10. nov 2011 Portning og din allerede monterede tunudstødning er det der giver den største forskel i effekt.

  • #3   10. nov 2011 Personligt forstår jeg ikke folk som tuner deres biler helt vildt. Jeg har en Jet Pro på min 26ccm Zenoah, og den er RIGELIG vild. Især når man kører på bane.

  • #4   10. nov 2011 mnu er det ikke så meget bane jeg kommer til og køre på men i så fald er det osse være sjovt nok at noget kan flytte sig, jeg har naturligvis osse et skum filter på med outwears sokke på
    Jeg har lige pillet en jetpro udstødning af da den kunne ikke være der pga membran kittet så valget måtte falde på en anden udstødning
    jeg syntes jeg har hørt at 28 cc sættet skulle holde bedre end 31,5cc kittet
    men spørgsmålet er bare om man ikke skulle få fat i en stuffed krumtappe og sætte i også renovere motor med lejer og pakninger osv. også få hele motoren portet så det hele spiller så den kan komme ud og vride dækkene af fælgene

    mht tuning så har jeg det sådan den std motorer sjov nok i starten men den bliver bare hurtig kedelig så der skal ske noget mere


  • #5   10. nov 2011 Med mindre du kun bruger din monster til at lave hjulspin i baghaven, så brug pengene på et 4wd kit så du har mulighed for at overføre kræfterne til underlaget. og er der stadig penge tilbage så køb nogle ordentlige bremser så du kan standse bæstet igen :-))

  • #6   11. nov 2011 Bremser i for det kommer men 4 er kit kommer der ikke på og har da kørt på lidt bane men som sagt er det kun på hobby plan og kan man styre sin 2 wd så er der lige meget om den trækker på 2 eller 4 hjul skulle der gøres en masse ud af greb uh vægt osv. Så tror jeg heller ikke valget var faldet på en monster men derimod noget marder eller en baja eller noget hpi eller noget mcd

  • #7   11. nov 2011 ha ha ha jeg sætter en ramme julepils på at du ALDRIG har prøvet en monster 4wd. det er faktisk på disse modeller at man får rigtig meget ud af trækket på de forreste ruller :O)))

  • #8   11. nov 2011 Brian S: det er self klart den vil ligge mere stabilt i sving osv men kan man finde ud af o køre med en 2 wd så skal den nok kunne tage en 4 wd nu har opsætning af bilen osse en del og sige

  • #9   11. nov 2011 Jeg er simpelthen nød til at korrigere dig, din teori er delvis rigtig på en leo eller hpi baja , men absolut ikke på en monster, den vil med 2wd blot slå baglæns koldbøtter mens 4wd en vil accelerere røven ud af bukserne ;-))

    // Brian


  • #10   11. nov 2011 Brian S: og som sagt skal jeg ikke have 4 wd på
    om du så syntes det er tåbeligt eller ej det er min hovede pine nu spurgte jeg til hvad folks erfaringer var med tun af en fk motor og ikke opgradering af drivlinjen og som osse er sagt engang så er bilen til hobby brug skulle jeg køre prof med den havde jeg valgt anden anden bil.... men greb er nu ikke bare 4 wd også er det det skal man have et nogen lunde optimalt greb ja så sådan noget som dæk har meget og sige og igen indstiling af bilen, dæmper, fjedre, diff, styretøjs vinkler osv. det hele handler jo ikke kun om og køre lige ved bane kørsel og 4 wd har kun sin fordel i optræk og i sving når bilen er oppe i fart så tvivler jeg på det har sin fordel andet end og tage motor effekt


  • #11   11. nov 2011 men nok om det jeg er mere intra i og vide hvad folks erfaringer er med motor tun

  • #12   12. nov 2011 smiley 31,5cc + stuffed krumtap + fuld portning (har aldrig haft mere bøvl med 31,5 end med 28cc) evt hæv kompressionen til 13:1 (afdrej 0,4mm af cyl) dette koster en bundpakning i ny og næ på en 2 bolt.

    jet pro giver max power men støjer også der efter smiley samba + fgtun er fine potter

    karburator = walbro 990 (den samme som 813 blot uden acc pumpe)

    indsugnings forstærker/ boost giver ikke hk men lidt mere power når du samler op på gassen.

    min erfaring med reed ventil/membran er ikke eksisterende. så del gerne ud af din erfaring.

    Og hvis det skal holde ( ved godt det ikke har med tun at gøre ) så er outerwears på trækstart og net under motoren en fremragende investering da en max tunet motor ikke kan lide at kølingen er lig 0 pga græs i køleribberne ( den lektie har jeg lært på den hårde måde :-)))

    // Brian


Kommentér på:
tuning af FG motor

Annonce