{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

Esc til båd {{forumTopicSubject}}

Hej rcg
Esc'n i min båd er røget sig en tur, motoren er en brushles 3660 1660 kv, esc var en 125 amp, sejler på 3s lipo, der er masser af 120 amp på markedet, kan jeg bruge en sådan i stedet for og hvad er evt konsekvens ved brug af 120 amp, er ny inden for rc både og har ikke helt styr på det strømmæssige endnu smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Esc til båd
  • #1   11. nov 2011 hej Kim, har du lidt mere info om motoren?

    Den gode gamle ohms lov virker stadig og for at kunne beregne hvor stor din ESC skal være mangler der effektforbrug (watt) på din motor. og gerne lidt mere information om båden skruestrøørelse m.v

    Effekt (watt) / spænding (11.1volt) = strømforbrug (ampere)

    Alternativt kan du beregne hvor meget din motor maksimalt må trække med en 120amp ESC

    Spænding (11,1volt) * Ampere (120) = maks 1332watt



  • #2   11. nov 2011 Hejsa
    1000 tak for Info, det er en Toyabi princess jeg har købt for kort tid siden, har forsøgt at finde data om den bla hos producenten, men der står intet om watt ej heller om motormærke desværre, har jo kigget lidt på hobbykings Turnigy 180 AMP esc, men den er jo aldrig på lager smiley må indrømme at jeg er blevet rigtig hooked på rc både, det er jo stærkt vanedannene smiley skal bare have helt styr på det der el. (er godt på vej efter din info


  • #3   12. nov 2011 Hej Sven
    Takker mange gange for svar, så er udbuddet lidt større må man sige smiley


Kommentér på:
Esc til båd

Annonce