{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

Fejl på Anderson. {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Jeg har en Anderson 1-16 buggy.
Da bilen er købt brugt, har jeg ikke de store spec detaljer på den, men mangler der en oplysning for at svare på nedenstående, så lad mig høre.

Bilen er en Brushless på Lipo.
Batterispænding og strøm er tjekket.

Når jeg starter bilen drejer hjulene enten 0% eller 100% til højre. Det virker til at jeg kan påvirke det lidt med senderen, men kun de 2 positioner. Jeg kan ikke give gas, eller bakke.

ESC'en lyser med alle 3 dioder (grøn, gul og rød).
Piller jeg styreservoen fra ændre det intet (andet end at hjulene selvfølgelig ikke drejer mere).

Hvad har indflydelse på både styreservo samt "gas"-regulering? Jeg forstår ikke hvilken fejl der kan resulterer i disse 2 fejl.

Kan i hjælpe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fejl på Anderson.
  • #1   7. jan 2012 Hvis du har en anden modtager og sender, så prøv det.
    Det kunne være modtageren, der er brændt af.


  • #2   7. jan 2012 Det har jeg desværre ikke, men jeg har sat modtageren på en FG.
    Det virkede fint, så jeg går ud fra at det var en anden måde at teste det på.

    Jeg er helt blank for hvad det kan være.
    Fejlen begyndte midt i en kørsel.


  • #3   7. jan 2012 Okay, modtageren virker så.
    Kan ikke lige komme på hvad det ellers kunne være.. Måske esc, men så tror jeg servoen ville virke.
    Jeg tror ikke der er andet at gøre, end at tage hver elektrisk del og teste om den virker og finde fejlen sådan.

    Jeg har før prøvet at servoen har lammet bilen, men det kan jo ikke være det, når den også gør det når servoen er taget fra.

    Plejer esc at lyse som den gør?


  • #4   7. jan 2012 Det har jeg ikke lige luret. Jeg tror kun jeg har haft 2-3 timers kørsel med den hvor den var funktionel. Dioderne er gemt væk, da dens originale kabinet er gået i stykker i tidernes morgen, og man har lavet en snydeløsning med et modificeret kabinet fra en Kyosho servo.

    Jeg tror det ender med at jeg skifter min ESC. Ville bare lige høre om motoren kan lave ballade.



  • #5   7. jan 2012 Jeg tror ikke det er motoren.

  • #6   7. jan 2012 Tror det er din esc, men prøv at tage din motor af og se om det ændrer noget.

Kommentér på:
Fejl på Anderson.

Annonce