{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.536 visninger | Oprettet:

Kom til at kortslutte LiPo - hva nu? {{forumTopicSubject}}

Jeg kom igår til at kortslutte et LiPo-batteri - ganske kortvarigt, men alligevel med nogle flotte blå gnister smiley

(I spørger sikkert alligvel, så historien, der fortjener dumebøde kommer her: stikkene sidder lidt for godt samme (deans stik). Snu som jeg er tænker jeg, at man jo liiiige kan stikke noget ned imellem de 2 stik og lirke dem fra hinanden. Nærmeste flade genstand der kan gå ned i sprækken er en kniv fra køkkenskuffen - og så stod gnisterne ud smiley )

Men: skal batteriet bare kasseres, eller kan det god holde til et split sekunds kortslutning?

vh Simon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kom til at kortslutte LiPo - hva nu?
  • #1   6. jul 2012 tjek om batteriet vil lade?

  • #2   6. jul 2012 Har prøvet noget af det samme og bruger stadig batteriet, men ville nok lige holde øje med det ved næste ladning og selvfølgelig i lipo bag...

  • #3   6. jul 2012 Jeg vil nok som Als siger holde et ekstra øje de næste 3-5 opladninger og i en lipo pose.

  • #4   6. jul 2012 Bare hold øje med det smiley
    Vi kan alle komme ud for at lave en svipser hehe.
    Jeg har engang sat 2 stks lipo i serie med sig selv hehe. Det sydede og boblede lidt fra batt holder på merv før jeg fik taget dem fra. Det ene lipo klarede sig helt, men det andet der døde en celle.
    Hvis lipoet ikke har pustet sig op, så prøv at kortslutte det lidt mere smiley Ej det er gas smiley
    Hvis det ikke er pustet op, så ville jeg ikke bekymre mig hvis tallene på cellerne ikke er totalt skæve.
    mvh k


  • #5   6. jul 2012 Jeg prøver lige at lade det balanceret og se hvad der sker - ellers er der dømt kortslutning i haven i weekenden smiley

    har ikke opbevaringsposer, men det ligger i køkkenvasken lige nu, det mest brandsikre steder jeg lige kunne komme på mens jeg var på job smiley

    tak for svar smiley


  • #6   6. jul 2012 Hej Simon.
    Tag det roligt, dit batteri har det godt smiley
    Den smule kan det ikke tag skade af, kender en der skulle klippe et stik af, og klippede bække ledningerne på en gang.
    Saksen var ikke meget værd bagefter, men batterier fik ikke brugt mere strøm end det tog opladeren at lade på 5 minutter smiley


  • #7   6. jul 2012 Bare rolig. Har gjordt præcis det samme uden der er sket noget. Det er trods alt bare i et splitsekund hvor der kom en gnist. Så følsomme er lipo'er heller ikke. smiley

  • #8   6. jul 2012 Jeg har også engang kommet til at klippe begge ledninger på en gang. Og det brød i brand i mit køkken... Så det kan nu godt gå galt.
    Det var enda for øjnene af damen, så nu forgår det sjovt nok i garagen.


  • #9   6. jul 2012 Jeg havde et fly med et 4-cellers 2200mAh 35C batteri, havde løse bullit-connectors på, de var "pol-sikret". Man kunne derfor sætte batteriets ledere sammen, hvis man var totalt forvirret. Og det var man så... Det gav et knald og der fløj lysende flydende kobberdråber rundt til alle sider.
    Her var det også kun én af cellerne der døde, så nu er det bare et 3-cellers.
    Jeg og mine øjne slap med skrækken..


  • #10   6. jul 2012 har selv klippet ledningerne over på et lipo batteri. fuld opladet 5,2 ah 2s batteri det var et hardcase med 4 mm stik i siden. den ene ledning blev smeltet fast i tangen og den anden fløj 2-3 meter ud til siden. den blev simpelthen skudt ud af batteriet.

    samlingen mellem cellerne var død og kunne ikke loddes sammen igen men jeg kunne godt lodde tilgangs ledningen på der hvor balancerings ledningen sad mellem cellerne så nu har jeg et 5,2ah 1s hardcase batteri smiley ikke op pustet og har ca 30 opladninger på det siden ingen tegn på tab i kapacitet eller noget:)

    men hold øje med det de første 3-5 gange og eventuelt lade med lidt mindre ampere for at være lidt blid mod det hvis det er så kan du måske nå at se og reagere hvis det puster sig op.

    /Alexander N


  • #11   6. jul 2012 Meget gode "soldaterhistorier" - der er åbenbart fløjet lidt med gnister i alle hjem smiley - jeg ved ikke om jeg stikker nogen, men har engang klippet 220 volt ledning på et vækkeur i søvne - i ren afmagt åbenbart, da jeg ikke sovende tilstand ikke fandt på anden måde at stoppe det på smiley

    Jeg var ude og køre med batteriet idag. Det virkede fint. Prøver at lade i morgen, men umiddelbart ingen skade sket smiley


Kommentér på:
Kom til at kortslutte LiPo - hva nu?

Annonce