{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

regler ved løb/17.5T motor ? {{forumTopicSubject}}

har fundet det her
http://www.dasu.dk/web/mrc/nyt

men kan jeg få det forklart lidt beder,er det kun de motor der er vist på billedet man må bruge ?eller ???????????

motoren skal bruges til onroad løb

har kigget på SPEED PASSION Competition MMM 3.0 17½ fra 2011 men den er ikke på listen.
har også kigge på den her
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=21866


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler ved løb/17.5T motor ?
  • #1   15. aug 2012 Regler er regler, så det er kun de lipoer, escer og motorer, der må bruges. Listen er måske fra 2010 og der for er de nyeste ting måske ikke med. Kan også være motoren har en fordel og der for ikke er med. Men du kan jo altid søge dispensation til motoren. Personlige kan jeg godt forstå motor og esc, men batterierne kan jeg ikke se hvorfor det skal være bestemte mærker. Syntes det kun skulle være hardcase 7.4v 2 cell. Især når man tænker på det er en "begynder" klasse, du skal kører i. Der syntes jeg det skal være så billigt som det nu kan. Ved godt at skal man vinde kræver det mere pro grej. Selv om det ville fedt at det var manden, mere end det er maskinen.

  • #2   15. aug 2012 Da du kommer fra jylland, ville jeg kigge på denne side:
    http://drcmu.dk/

    Du skal bare have en 17.5 ikke bruge timing og så 2 cell lipo.


  • #3   15. aug 2012 Hej Martin
    Listen over 17,5t motorer der står på det link du henviser til, den er her (link fjernet)

    Den 5. motor fra toppen er en Speed Passion MMM 3.0 og er derfor fuldt lovlig. Listen er fra marts 2012 og bliver jævnligt opdateret.
    Den Turnigy Trackstart du henviser til, er ikke på listen.
    Der er flere grunde til at man bruger en liste som denne. Den ene er at sikre kørerne mod "fantom motorer". Der findes 17,5T motorer der er meget anderledes fra de fleste gængse modeller og kører op til 1 sek hurtigere pr omgang. De kan være ret svære at få fat på. Desuden ved man at alle motorer der er på listen, er blevet godkendt af det engelske forbund og lever derfor op til kravene. De fleste motorer på listen er ret ens, nogle skal geares eller times en lille smule forskelligt, men slut resultatet er omtrent det samme.


  • #4   15. aug 2012 takker for de fine svar

  • #5   15. aug 2012 så kan jeg ikke engang bruge mine nye Turnigy nano-tech 6000mah 2S2P 65~130C Hardcase Lipo smiley

  • #6   15. aug 2012 det er derfor der ikke er så mange der gider at køre løb. det er alt for dyrt at købe det godkendte.
    Jeg lader dem have deres regler og løb for sig selv. sådan har flere af mine venner det også.
    de har lavet en "åben klasse" men igen fyldt med regler.. der må man ikke have børsteløs motor... så undre de sig over hvorfor der ikke er nogle der gider køre det... hvor kan man efterhånden få en motor der ikke er børsteløs...

    bum bum surt opstød....

    jeg håber bare der endag er nogle der tager initiv til at lave noget løb hvor almindelige mennesker men almindelige penge kan være med...

    Martin


  • #7   15. aug 2012 Det er sådan ca det der er i drcmu i stock klassen?
    Det skal vare en 190 mm tc, som også gælder sniper og tt-01 og så skal der være 2 cell lipo i hardcase og en 17.5t bl motor og en 0 timing esc.

    Under dasu er der næsten samme klasse, de har bare en liste med lipo og motor som er tilladt.

    Vil du hellere have en klasse uden regler? Så man ikke skal have dyrt udstyr? Så vil der bare komme nogen med dyrt udstyr, og så har ham med billigt udstyr alligevel ikke en chance....
    Hvis det så skal være en bestemt bil og diverse andet reglementeret. så skal ham der har købt noget andet rc grej, ud og købe noget helt nyt for at have lov til at kører med.


  • #8   15. aug 2012 2 cell lipo i hardcase og en 17.5t bl motor og en 0 timing esc.

    ja ok,den stadig kan jeg ikke bruge mit batterri,og min 17.5T uden timing kan jeg ikke bruge.
    det er megt små sko de går med.


  • #9   15. aug 2012 Hej Martin
    Når man kommer ud til race som nybegynder eller de første par gange man kører race, så bliver der ikke skævet så meget til reglementet om du har godkendte batterier, motorer, osv. Det er først når du begynder at køre med om topplaceringerne, og ikke kører af banen hver tredie omgang, at man begynder at stille lidt flere krav til udstyret. Kravene gør at det bliver billigere i det lange løb, for dem der kører race jævnligt.
    Op med humøret og kom ud til et race hvorend du bor i landet. ;0)
    Søren


  • #10   15. aug 2012 Hej
    Jeg er faktisk i dialog med dmsu om netop dette emne...

    Jeg er meget spændt på deres svar/reaktion...

    Søren: jeg høre du har mailet med bo fra lfrc ang. Træning på vores bane.. Glæder mig til i kommer...


  • #11   15. aug 2012 Hej Brian
    Jep, men han har ikke svaret retur.


  • #12   15. aug 2012 jeg/vi=min søn køre i Viborg
    http://www.vrcr.dk/#home

    hvordan regner man det her ud ?
    Gear ratio må ikke være mindre end 3,5

    bare så man kommer så godt ud i det fra starten af,ikke alle de råd jeg har fået pt i en butik har holdt,så inden jeg køber flere gear hjem,ville det være rart at havde styr på det


  • #13   15. aug 2012 Søren
    Jeg sparker lige til ham i morgen... Ggg



  • #14   15. aug 2012 Martin
    Hvis du har smart phone så tjek lige denne ab... Cs calculator...

    Den bruger jeg... Du taster remhjulenes tænder og pinion og spuur... Så regner den det ud...


  • #15   16. aug 2012 Det har jeg ikke,jeg har en lidt ældre mobil,men jeg bruger den næsten ikke

  • #16   16. aug 2012 Hej Martin R
    Du dividerer antallet af tænder på dit spurgear med tænderne på din pinion. Det tal du får ganger du med bilens interne udveksling (diff tandhjulets tænder divideret med remhjulets tænder) = Gear ratio. Det tal du får må ikke være lavere end 3,5


  • #17   16. aug 2012 Martin R - hvorfor må du ikke bruge dit batteri i DRCMU? Du skriver at det er hardcase og at det er 2s.

    Derudover er der ved DASU løbene typisk også en åben klasse, hvor der heller ikke er de store krav og regler. Og som Søren siger, bliver det ikke taget så tungt hvis du møder op med lidt ikke-godkendt udstyr som nybegynder i DASU i SuperStock-klassen, så længe det bare er 17.5T og 2s lipo.


  • #18   16. aug 2012 fordi mit hardcase 2S er så ny at den ikke er på listen,de har samme firma på listen,men kun som 5800,min er på 6000
    min motor er en Brushless motor SPEED PASSION Ultra sportsman v:3 17.5R
    så den kan man da ikke snyde med,men den er ikke på listen,lidt surt når man har søgt råd i en butik der ved at om det.


  • #20   16. aug 2012 Som Jesper A siger, skulle jeg da mene at DRCMU ikke kører med samme "strenge" regler, så der burde det være i orden.

  • #21   3. sep 2012 (Tire Diameter) × (TT) ÷ (Spur Gear) × (Pinion) ÷ (Internal Ratio)

    hvad betyder (TT) ?

    fandt lidt om gear her
    http://www.petitrc.com/reglages/3racing/sakurazero/SakuraZero_GearChart.pdf


  • #22   3. sep 2012 Det er pi, og har en værdi på 3,1416.
    (Tire Diameter) × (TT) = dækomkreds


  • #23   4. sep 2012 takker smiley

Kommentér på:
regler ved løb/17.5T motor ?

Annonce