{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.642 visninger | Oprettet:

Lær at lave dine egne lodninger af ESC speed controller batterier etc. {{forumTopicSubject}}

Her er et link til min video om at lodde stik og ledninger sammen
til batterier, ESC Speed controllers etc.

Videoen er desværre for stor til at RC galleri tillader den.

Men i skal da have muligheden.

http://www.youtube.com/embed/FGshAWL32fA

.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lær at lave dine egne lodninger af ESC speed controller batterier etc.
  • #1   20. aug 2012 Den har du fået godt lavet smiley
    Så er det lidt nemmer for de unge drenge at forstå


  • #2   20. aug 2012 Rigtig fin guide, til den usikre bruger, godt forklaret og illustreret..! Thumps up..!

  • #3   20. aug 2012 kanon video. det er egentlig meget simpelt og lodde. bare igang med at øve. så får man det hurtigt lært.

  • #4   20. aug 2012 Hmm, kan være jeg skifter over til EC5 eller Deans stik nu smiley

    Har ikke kunne finde ud af at lodde, overhovedet.

    Tak x3mperformance!


  • #5   20. aug 2012 Uh, takke.

    Ja. der har været mange der har spurgt til hvordan man lodder.
    Nu er der INGEN undskyldning mere.

    Mht Deans og EC5.
    Deans går fint optil ca 11,1 Volt 2200 mAh lipo'er
    Derefter ville jeg vælge et EC5 stik.
    Men... Jeg har en helikopter der bruger 44,4 Volt og 6600 mAh. Der skal jeg lige have testet nogle nye stik til.
    Mere om det senere.


  • #7   20. aug 2012 Helt klart EC5. Specielt hvis du har batterier med fede ledninger (8AWG) som sidder på en del Turnigy batterier. Det er næsten ikke til at lave ordentligt med deans.

    Skulle man være nysgerrig på hvad AWG betyder kan man starte her:

    http://en.wikipedia.org/wiki/American_wire_gauge

    Lækker guide x3mperformance!

    _S


  • #8   20. aug 2012 Ja, jeg ved at Deans stikket har en del begrænsninger.
    Stikket blev også "kun" benyttet for at demonstrerer hvordan, Jeg har en "lille" stak liggende af dem.

    Jeg skal selv igang med Castle Creations 6.5mm Bullet Connector 13G/8G 200A til min store heli, men mere om dem senere.
    Jeg har stiftet bekendskab med dem på en Amerikansk hjemmeside, og de får gode anmeldelser.
    Nu må vi se.


  • #9   20. aug 2012 Sune N.
    Castle Creations 6.5mm Bullet Connector 13G/8G 200A er jo så et 13 AWG stik, så det burde kunne klare min T-Rex 600E...
    smiley


  • #10   20. aug 2012 Fin videoguide.

    Dog mangler din guide den samme lille smarte detalje, som næsten alle andre guides også mangler smiley

    Det er altid en god ide at sætte et han og et hunstik sammen når man skal lodde ledninger på det ene. Derved fordeles noget af varmen fra loddekolben over på det andet stik og man slipper for smeltede stikhus!

    ps. så er jeg altså mere til EC-stikkene, man slipper for at krympe og der kan sættes meget kraftigere ledninger på.


  • #11   20. aug 2012 ikke for at fornærme nogen, men jeg synes de 2 første indlæg er sjove/i skal ikke tro vi ikke kan finde ud af det smiley (ikke ondt ment, tror jeg havde skrevet samme hvis det var mig :-P)

    jeg står selv og skal have loddet dean stik på lipos, men har ikke helt mod på det, er bange for at ødelægge noget eller få et mega smel over laperne selvom jeg ved det ikke sker så længe man ikke kortslutter


  • #12   20. aug 2012 som der er forklaret så tag en ledning af gangen. øve lidt på noget der ikke skal bruges til noget. et godt tip. kig på tinnet det skal flyde ud på emnet ikke ligge oven på. øve øve øve...

  • #13   20. aug 2012 Super guide fik da lige et par tips.. smiley


  • #14   20. aug 2012 nå ja tak for linket jeg ser på den imorgen når min bil forhåbetligt skal ud og køre afhængig af ladetid smiley jeg så de første secunder det ligner dean så endnu større chance for jeg skal ud imorgen hvis det ikke regner

  • #15   21. aug 2012 Jeg er da glad for at det hjælper det jeg laver.

    Og Ronny M, Det er bare gå i krig. Det går ikke galt hvis man lige tænker sig om et lille bitte øjeblik.
    Så længe man kun har en afisoleret ledning fra et batteri ad gangen, Så kan der ikke ske noget. Ja, så skal man da være mege svært uheldig, at lynet slår ned...

    Men spørg endelig, også om andre ting.
    Jeg skal nok forsøge at hjælpe det jeg kan.

    John J.
    Grunden til jeg ikke sætter stikkene sammen, er fordi det så tager endnu længre tid at varme emnet op... Og så smelter plastikken da først!
    Det der gør at dine stik smelter, er fordi du får givet det for meget varme.
    Som nævnt, øvelse gør tricket.

    Rene'


  • #16   21. aug 2012 Mine stik smelter skam ikke smiley

  • #17   21. aug 2012 tak jeg tager gerne mod hjælp smiley

    hvor varm skal loddekolbe være ? jeg har en Gasloddekolbe den går fra 200 til 400g

    når man skal lade lipo op skal man så først sætte batteri til lader og derefer sætte netstik til ladeaparat i vægen ? eller omvendt ?
    har købt maxam 5000 lader

    hvis der er 4v på batteri og jeg gerne vil have den ned til opbevarings v, skal man så discharge batteriet og derefter bruge store funktionen ?



  • #18   21. aug 2012 køb en elektrisk loddekolbe, ellers smelter du med garanti stik med mere... Den kan fåes til godt under 100,-

    Du skal bare huske balance kablet, og så programmerer laderen korrekt.
    Og "store", så aflader den selv.


  • #19   21. aug 2012 tak men jeg har lige købt og betalt den gasloddekolbe smiley jeg har arbejdet med lodning for en del år siden i ca 2år, en gut kan ikke huske navn sagde gas loddekolble og omkring 300c er godt til dette arbejde, det er du uenig med ? kolben kan stilles fra 200 til 400c hvis det har betydning

  • #20   22. aug 2012 du kan bruge gasloddekolbe men den må ikke blive for varm. kig på tinnet når du har det på loddekolben. det må ikke blive for mat i overfladen så er der for meget varme på.
    + ved gas er at du oftest kan bruge den til at løsne skruer på bilen der er monteret med locktite. dermed en ting mindre at slæbe rundt på når man er ude med alt sit gear.
    men igen hvad er ens behov????


  • #21   19. sep 2012 Gasloddekolbe fungere rigtig godt, har selv en fra Weller, og jeg har aldrig smeltet nogen stik eller noget. Det er nu rigtig smart at sætte stikkene sammen, for ellers kan du gøre dem skæve, og ikke sætte dem sammen efter du har loddet smiley

    Super fin guide smiley


Kommentér på:
Lær at lave dine egne lodninger af ESC speed controller batterier etc.

Annonce