{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Et par spørgsmål om sender/modtager, til fly {{forumTopicSubject}}

Er ved at købe mit første fly, som mangler sender/modtager og batteri.

Men hvor skal jeg starte, som nybegynder? Flyet er dette:

http://hobbyfly.com/en/airplane-47/scale-planes-125/fms-p-51-artf-incl-retracs-flaps-giant-scale-airplane-silver-red-6367.html

Hvor langt ned kan jeg gå mht sender? Og er det nemt nok at installere modtageren i flyet? Hvilket batteri bør jeg gå efter? Jeg er selvfølgelig mest interesseret i at have lang flyve tid og hurtig opladningstid. Måske købe 2 batterier, så den ene kan lade mens jeg flyver med den anden via noget bil-batteri-opladning, hvis det er muligt?

Jeg er helt blank, og ved ikke hvad man bør gå efter af sendere. Det ska ene og alene bruges til fly.

ps. er der nogen der kender til reservedele til dette fly? Nemt eller uopnåelige? Kender i evt andre af samme slags (P51, corsair eller bare WWII fly) til de penge, hvor reservedele er nemt at få fat i.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et par spørgsmål om sender/modtager, til fly
  • #1   10. sep 2012 Nogle starter ud med de lave spectrum dx modeller, andre starter stort, da så behøver de ikke skifte hvis de får blod på tanden for at flyve.

    Jeg startede selv med DX4, men nu har jeg DX7s, det er godt nok en verden til forskel smiley

    Men der er også mange der anvender Futaba, og folk der har futaba sviner spectrum til.
    Men det er nok en religion. Spectrum har dog vidst haft problemer med udfald da de brugte DSM2, men nu er de jo gået over til DSMX eller hvad det hedder, og så skulle problemerne vidst være ovre..


  • #2   10. sep 2012 er DX4 og DX7 måden man betegner, hvor følsom senderen er på sine sticks?

    Hvordan med reciever. Kan man ikk købe en pakke, med begge dele så det bare er plug n play?


  • #4   10. sep 2012 Hvis jeg skal bruge en sender, som også kan lave andre ting som fx understel op og ned, skal jeg så bruge mere end de 4 kanaler, eller er det rigeligt? smiley

Kommentér på:
Et par spørgsmål om sender/modtager, til fly

Annonce