{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor info
  • #1   11. sep 2012 Normalt for du ikke mange oplysninger når du kikker på en motor.
    Som regel står der Kv (antal omdrejninger per volt) og Wat hvis du er heldig smiley
    Hvis du er rigtig heldig står der også effektivitet målt i procent.
    Jo højere Wat motoren har, jo mere drøn er der på den, og så er det bare om du vil ha´ det der ”Drøn på” i omdrejninger eller i trækkraft.

    On-road plejer at skulle ha´ massere af omdrejninger, Off-roadere er lidt mere til trækkraft.
    Monster Truck vil ha´ meget trækkraft, og Crawlere vil kun ha´ trækkraft.

    Men uanset hvilken bil du har er det wat det kommer an på, og så om vognen kan holde til det, og om du kan styre vognen med den motor du sætter i den smiley



  • #2   11. sep 2012 tak.

    Jeg har denne bil
    http://www.helipal.com/hsp-brontosaurus-off-road-truck-1-10-red-yellow-pro-edition.html

    Har sat 4000 mAh / 7,4V i den nu.

    Hvordan kan jeg tune den mere?


  • #3   11. sep 2012 Måske et større Pinion (tandhjul på motor) ex 2 tænder op, men man skal lige holde øje med varmen på både motor og ESC, kommer jo også an på hva den bruges til om det er off road eller on road,........som regle er tuning = nedsat levetid på drivlinien på billigere biler, men hvis holdbarhed kommer i anden række er det jo bare gå til den,.......

    /Mikael


  • #4   11. sep 2012 Man antar jo el motorer i "turns" mange steder. Altså noget med hvormange gange der er viklet noget kobber rundt inde i motoren eller sådan noget. og jo lavere turns jo hurtigere motor.;)

  • #5   11. sep 2012 Man kan altid tune den smiley
    Du kan altid sætte en kraftigere motor i den, den der sider i vognen lige nu er ikke speciel kraftig.
    MEN, husk også at skifte ESC samtidig, ellers brænder den af.

    Men skal den virkelig sparke, skal du op på 3 eller 4 celler LiPo.
    MEN jeg er ikke sikker på at det ESC og motor sæt der sider i nu kan holde til 3 eller 4 celler LiPo.
    Så skal der virkelig drøn på, er det nok et nyt motor sæt smiley


  • #6   11. sep 2012 Nikolaj T

    Min motor er en 3300KV Brusheless så en motor med lavere KV ville være bedre?

    Sad og kiggede på denne motor http://www.helipal.com/leopard-lbp3650-4550kv-3d-brushless-motor.html

    Men som jeg har forstået det så den ikke hurtigtere


  • #7   11. sep 2012 Kv og turns er ikke det samme, jo flere kv er bedre og jo færre turns er bedre:)

  • #8   11. sep 2012 Det Nikolaj T mener er antal viklinger i motoren (turns) og ikke kv smiley
    Men turns kan man bare ikke rigtig regne med, for det komme også an på motorens størrelse og hvor mange poler den har.

    Den du linker til er en 4 polet motor 36x50, og den er helt sikkert hurtigere end den der sider i din vogn nu smiley
    Selvom jeg nu nok ville vælge en 36x60 med 4 eller 6 poler, og så stukket den 3 eller 4 celler LiPo, men det er meget muligt at jeg tager fejl med den motor du linker til, og at den er fin nok smiley



Kommentér på:
Motor info

Annonce