{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan man lade syrebatteri
  • #1   19. sep 2012 Hvis den kan lade "PB" batterier (blybatterier) så kan du

  • #2   19. sep 2012 der står Pb 2-20v på den

    profilbillede
  • #3   19. sep 2012 Nemlig, så skal du indstille volten til hvor meget dit batteri er på (nok 12v)

  • #4   19. sep 2012 er der ikke noget med man skal skrue de små log af, når man lader syrebatteri ??

  • #5   19. sep 2012 Du skal ikke røre de små propper, det er kun til hvis den har miste væske, så kan du fylde lidt på. ellers bare på polerne og lad smiley


  • #6   19. sep 2012 oki, jeg prøver

  • #8   19. sep 2012 ja det har jeg også høre, men der er et nyere batteri så der er overløbs slange på, så trykke må jo gå den vej ud

  • #9   19. sep 2012 det komme helt anden på om det er et veligeholdesfri batteri eller ikke.

    ud fra det jeg kan se så er det et veligeholde batteri, så for en sikkehed skyle ville jeg løsne propperne, så den ikke laver overtryk og ja springe ( ikke sjovet nog det sker)


  • #10   19. sep 2012 Hvis det IKKE er et vedligeholdeses frit batteri er, saa skal man lösne properne under ladning, hvis man lader det särlig haardt.
    Eller risikerer du at det giver et ordentligt knal og du har "batteri" ud over det hele...

    hvis du bare lader den lige saa stille, saa kan du godt lade uden at lösne dem...
    Men for at väre paa den sikre side, ville jeg göre det... plus, husk at gassen der dannes er meget brand farlig. Saa lad lige väre med at ryge op af batteriet imens smiley


  • #11   19. sep 2012 har lade 950mha ind til nu, har lige tager dem op, der var ingen styk på dem, nem heller være sikker

    der er nice jeg ikke skulle du og købe en anden lader


  • #12   19. sep 2012 Et syrebatteri har em ufluftnings tud, så proppere skal sidde på. Der dannes brint når du lader på et blybatteri og det skál kunne komme úd! husk at luft ud...

  • #13   19. sep 2012 jeg lader kun på 0.7a

  • #14   19. sep 2012 jeg har alle vinduer åben

  • #15   20. sep 2012 Jeg bruger samme lade type med samme CPU og de 4 knapper.

    Den kan godt lade Syre batterier op, når den står på "pb"

    Det er i grunden en super lader til mange ting.
    Min er fra mærket Maxam Pro 5000

    Det fede er at den kan tilsuttes til bilens batteri, så man har lader med ud i det fri når man køre et eller andet sted.

    Det med følgende 12DC stik med krokodillernæb i enden er dog lige i underkanten af hvad man kan bruge, så jeg har selv lodet nogle nye startkabel klemmer på smiley

    Jeg ville aldrig bruge cigar stik, det er simpelthen noget fanden har skabt i vrede.
    De sutter altid maks røv og midster forbindelsen og så har de fat og så har de ikke, det er livet for kort til.

    Men jeg overvejede at lave et udtag i bagerummet med en løs 12V DC stik og en lille klips hodler til når det ikek bliver brugt.
    Så man fri for at stå med åbent motorrum og fumle omkring sit batteri smiley


  • #16   20. sep 2012 Cigarstik virker da glimrende til små ting, og når det nu er en standart så kan diverse adaptere gøre livet lidt lettere - selvom livet er kort smiley

    Nahh men en helt anden ting. Er batteriet på 14 amp, kan du lade det 1,4 amp som roligladning. Du kan også lade det med max amp, men det kun hvis du skal ud og bruge det med det samme!


  • #17   21. sep 2012 Kjøller ™

    Der tager du fejl.
    Cigar stik er ikke en defineret standart.
    Hvis du vidste hvad der findes af forskællige udforminger af både stik og fatninger.

    Jeg er enig i at der altid er et sådan stik at finde i en bil og det også fint nok.
    Problemmet er bare at disse stik fatninger langt fra er ens og af eks samme længde.

    Hvilket gør de lige så mange forskællige stik længder og typer ikke altid passer.
    Det høre dog til sjældenheder at de direkte ikke passer fordi fatnignen er for kort og stikket for langt.

    Men det egentlige problem med Cigar tænder stikket er selve måden forbindelsen skabes og ikke mindst holdes.

    i enden sider jo en fjedder påvirket pol som trykkes ind og derved hodler kontakten selvom stikket rykker sig lidt, fordi det rykker sig jo.
    man har bare for vane at tænke jammen sådan er et cigar stik jo.
    Men det er jo en gang røregryde af rang når man sætter sådan et stik i.
    Det er jo ikke sådan man føler at "klik" sådan og så sider det som det skal.

    Nu er jeg selv elektronikteknikker, så jeg er nok også lidt mere skeptisk over for sådanne upålidelige løsninger som et cigar stik er.

    Men jeg til dato ikke nogen som ikke har syntes at det er den dårligste stik og fatnign forbindelse verden endnu har opfundet.

    Man skal jo nok også tænke på at udviklingen af cigar stikket ikke var med henblik på en fast forbindelse men netop et stik som havde til formål at skulle slippe og poppe ud når varmen havde påvirket det.
    Og her udviklet de forskællige bilfabrikater deres egne fatninger og har ligeledes ændret dem løbende undervejs i udviklingen.

    Så intet eftermonterings udstyr kan sikre sig ved at lave 1 stik som passer 100% i en hver bils fatning.

    Så når jeg skal lave noget seriøst eftermontering af udstyr i min bil, så bliver det lavet derefter.

    Jeg skal kunne være sikker på når jeg har tilsluttet en lader som jeg ikke holder opsyn med konstant at når jeg vender tilbage for at hente batteriet jeg står og vil bruge lige nu og her, så skal jeg ikke møde cigarstikkets desværre hyppigste fejl, at stikket lige har rykket sig list løs, (fordi det jo netop er fjedder på virker i enden)
    Og så har ladningen måske så lige 1 time mere undervejs. FEDT...

    Og ja det vil måske virke langt hen ad vejen, men den dag det så ikke gør, og den kommer, bare rolig, så står man der og tænker hvorfor laver jeg det ikke bare ordentligt fra starten af.
    jeg har rigelig erfaring med folk og eftermonteret udstyr via cigar stikket til at kende pulsen på de udfald folk oplever.
    og det er alt for mobil ladere til køletasker med kølemoduler og sædevarme puder, GPSere osv osv.
    Folk klager gentagne gange over at stikket er det værste lort og man konstant skal tjekke og side og nulle det ekstra godt fast for nu at være helt sikker på det nu også har forbindelse og holder den forbindelse.
    tror jeg faktisk de fleste med en bil der flittigt har brugt dette til forskælligt udtyr kan nikke genkendende til at de mindst 1 gang har oplevet at hov så skulle de lige trykke det ind på plads igen.

    Det er ikke så slemt når man holder stille, men så snart bilen køre er der komemr lidt rystelser i kabinen, så hjælper de gevaldigt til med at stikket efter nogen tid rykker sig løst.

    Men igen, nogle holder bare bedre fast end andre, men fælles for det som folk tror er en standart er at det er det ikke og der findes utallige mængder forskællige måder at lave stik og fatningerne på.
    Så ikke alle passer lige godt sammen, nogel passer slet ikke sammen.

    Men overall, så er det bare ikke tiltænkt til eftermontering af udstyr, men en cigar tænder som er lavet 100% til at passe sammen med sin fatning smiley

    Så ja måske ikke det store problem hvis man kun har sine egne oplevelser med et stik som tilfældighvis passer nogen lunde ok.
    Men når man møder det ofte i sin hverdag fra mange mennekser, så er oplevelsen klart en anden.
    Set fra en teknikkers synspunkt, så tror jeg faktisk ikke verden har set en ringere stik forbindelse som er tiltænkt at skulel passe sammen.

    men nok om det, man gør jo som man selv løster og har erfaringer med. smiley


  • #18   21. sep 2012 Hvis stikket sidder ok, så duer det - men ja der er forskellige tolerencer. Har ikke selv haft de store problemer med dem smiley

    Usb er vist ved at blive standart nu


  • #19   21. sep 2012 Ja jeg ved at div. Europæriske bilfabrikater har prøvet at lave en standart af cigar stikket, men de har aldrig kunen blive enige om det, men at der skal være USB i bilen som i forvejen er en standart der bliver mere og mere brugt til div. udstyr lyder som en god vej at gå.

Kommentér på:
kan man lade syrebatteri

Annonce