{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

Problem med varme i træk aksel!! {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogle der har problemer med trækakslerne mellem center og bag diff på en 1/8 buggy eller truggy , min bliver for varm (så varm man ikke kan holde hænderne på den uden og brænde sig) det er ikke lejerne fordi den bliver også varm når jeg lige har skiftet dem og det er lejerne der er i huset ind til bag diffet. Min bil er en xray 808e men måske er der også nogle af jeres biler der gør det samme


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problem med varme i træk aksel!!
  • #1   3. okt 2012 Det lyder god nok mytisk.
    Har du også tjekket hjul lejer?
    Samt at alle delene kan bevæge sig helt frit? f.eks. ledne i alle aksler?


  • #2   3. okt 2012 Kim P
    de fejler ikke noget og det hele går som det skal den er kun et år gammel og jeg køre med den på bane så det er ligsom nødvendigt det køre som det skal.
    Tak for svar


  • #3   3. okt 2012 Prøv at tage en temperturmåler og mål hvor varme de bliver.
    Men hvis der intet er galt med bilen. Så bliver de altså hellere ikke for varme.
    Så i tilfælde af de bliver for varme, så er der noget galt.
    Defekte lejer er normal årsagen til sådan ting.


  • #4   4. okt 2012 Jeg vil give kim p helt ret i det han siger.
    Det er helt normalt at der opstår varme i bevægelige dele, men de bør køle sig selv af lige så hurtigt.
    Derfor må være endnu et ting som afgiver varme tæt på din trækaksel så denne ikke har mulighed for at køle af.

    Jeg har selv oplevet det du er ude for lige nu, i det tilfælde var det diff-huset som kunne vride sig lidt når der kom træk igennem systemet.
    Når diff-huset vrider sig kørte spidshjulet og kron/diff-hjulet tungt og blev varmt.
    Man kunne se at tandhjulene blev slidt skævt, så tjek lige det selvom jeg tvivler på at det kan være grunden.
    De nye biler plejer at være mere solide end min gamle monster truck smiley




Kommentér på:
Problem med varme i træk aksel!!

Annonce