{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Søger nitro geni {{forumTopicSubject}}

Davs RCG

På trods af at have læst en del nitro relateret sider og fumlet mig frem til en række løsninger - synes jeg alligevel min Savage kører mindre end optimalt.

Er der en i København, evt i Næstved området, som har tid i næste weekend (27-28 okt) til at tjekke min opsætning og komme med forslag eller nakkeslag? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger nitro geni
  • #1   16. okt 2012 Hvad er det den gør ? Måske kunne man give et par hints online.. hvis det lykkes at fixe skidtet så må du selv stå for nakkeslagene.. smiley

  • #2   16. okt 2012 Er fra Østjylland, men du må godt få mit nummer over PM. Intet er umuligt... Ikke for mig ihvertfald

  • #3   16. okt 2012 Nitromekanikeren.dk der står alt hva der er værd at vide om nitromotorer

  • #4   17. okt 2012 Tak for tilbudene!

    nitromekanikeren.dk er gennemlæst smiley

    Sagen er at jeg knokler med at få gas/brems servo indstillinger til at fungere sammen med tomgang indstillingen. Det er som om jeg skal bruge trim på senderen også ender det med enten for høj tomgang (bilen fiser afsted) eller ingen bremser eller en blanding af de to.

    Jeg har nulstillet alt og forsøgt at indstille EPA først, så tomgang, så HSN og så fin justere - men uden at det funker som jeg mener det skal.

    Derfor håber jeg fortsat på en som har tid og er til at mødes og ikke via fjernsupport smiley


  • #5   17. okt 2012 Det er pga. at du skal skrue tomgangs skruen ind på karburatoren.
    Det er IKKE din trim på senderen der skal holde tomgangen.

    Jeg er fra Ringsted og kan godt hjælpe dig, hvis det er.


  • #6   17. okt 2012 Tak kim p - jeg mente også at trim ikke var løsningen, men det virkede lidt i en kort periode.

    Jeg tjekker lige med generalinden derhjemme i aften og skriver en PB til dig vedr næste weekend.


  • #7   17. okt 2012 Jeg har en bil magen til din, og kender til problemet.. hovedreglen er dog at tomgangen aldrig skal justeres på senderen - i så fald er der stor chance for at motoren går i stå når man bremser, stil trimmet således at der er 1-2 mm spillerum inden servoen trækker i gasspjældet. Trimmet på senderen skal sådan set kun bruges når motoren er helt kold, og justeres på "plads" igen når motoren er varm og begyndt at gå godt. - Stil tomgangen på tomgangsskruen på karburatoren!

    - Den med bremserne på en Savage er et helt andet kapitel.. for at sige det mildt er jeg overhovedet ikke imponeret over dem, jeg har prøvet lidt af hvert for at få lortet til at bremse ordentligt.. tror det er nemmest hvis du afmonterer stangforbindelsen fra gas/brems servoen imens bremserne tjekkes, den lille stang på siden af Savagen der trækkes i for at aktivere bremsen skal have den rigtige vinkel, hvis bremserne er justeret forkert ( de små skruer for enden af kaliberen/bremskiverne skal måske strammes ) vil denne stang ligge for vandret til at kunne virke sammen med stangforbindelserne fra servoen..


  • #8   17. okt 2012 Hvis muligt her i weekenden, vil jeg prøve helt forfra igen - samt tjekke bremserne.
    Da bilen er (var) helt ny har jeg ikke tjekket om bremserne evt var løse.


Kommentér på:
Søger nitro geni

Annonce