{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Lade 2 batterier på Graupner Ultramat 18 {{forumTopicSubject}}

Min Graupner lader har to balancerporte. Og jeg har en parallel-splitter til batterierne (til +/-)

Når jeg tilslutter mine 2 stk. 7,4/6000 mAh batterier, ser den dem som 4S på ca 7,60 volt (har afladet til storage). Og vil ikke gå i gang med at lade, da den tror cellerne er døde, pga. for lav spænding.

Vil det sige at laderen kun er lavet til at lade batterierne i serie så? For så vil spændingen jo komme op på hvad der svarer til 4S.
Har bare hørt at det er bedst at lade i parallel.

Manualen fortæller intet om de to balancer-porte.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lade 2 batterier på Graupner Ultramat 18
  • #1   21. okt 2012 Til at lade 2x2s på en lader skal der bruges dette ladekabel:

    (link fjernet)

    Og så skal der selvfølgelig lades som 4s.

    Kræver dine batterier er med guldstik.


  • #2   21. okt 2012 Så er det nok kun når man bruger de der fikse balancer-boards med 2x2s porte (og een i selve laderen) at det er parallel. For så må den kunne se de 4 celler som 2. Men jeg får bare lige fikset mig et seriel ladekabel.

  • #3   21. okt 2012 At det ikke står i Manualen at der er to balancer porte betyder jo nok at der ikke er to balancer porte i din lader.
    Jeg kender ikke lige den ladder du har, så det jeg skriver her er generalt for opladning som helhed.

    Det siger også sig selv at hvis du lader dine batterier parallelt, skal batterierne også forbindes parallelt og så vil laderen ikke se dem som et 4 cellers batteri.

    Hvis dine batterier ses som et 4 cellers batteri, så er balancer stikkene serie forbundet, og det betyder at du har kort sluttet ladderen hvis du har parallelt forbundet batteri stikkene smiley

    Kort sagt, hvis de to balancer porte i din ladder er serie forbundet til et 4 cellet balancer port, skal dine batterier også være serie forbundet smiley


  • #4   21. okt 2012 Skulle bare sikre mig der ikke var nogle fikse genveje, som ikke var nævnt i manualen. For der er nemlig også andre ting der ikke helt stemmer i manualen.

    Men ja, det er selvfølgelig bare at koble dem op i serie.


Kommentér på:
Lade 2 batterier på Graupner Ultramat 18

Annonce