{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.364 visninger | Oprettet:

Hvad kan der være galt. {{forumTopicSubject}}

Min kammerat som jeg solgte min E-Maxx for nogen tid siden, har vist ødelagt noget, men jeg er ikke lige klar over hvad der er galt.

Fakta : Motor og esc er en Novak HV 4.5T mener jeg.

Symptom : Den køre som den skal i bak, dvs. den rykker den rundt så den laver et back flip.

Men fremad plejer den også at have samme power, men nu køre den kun morfar hastighed.

Og det virker som om den køre mere blødt ved meget lav hastighed ved bak, men at den hakker mere når du starter med at køre fremad. Og så lyder den også lidt mere grov i transmissionen, end den gjorde da han overtog den.

Så jeg er i tvilv om problemet er på motorsiden/esc eller på koblingsdelen.

Kunne godt bruge et par ledertråde til fejlfinding.





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan der være galt.
  • #1   17. nov 2012 TH i reverse

    Eller byt 2 af de 3 ledninger om mellem motor og esc smiley


  • #2   17. nov 2012 Hehe Sorry smiley det mig der læste for hurtigt smiley


    Hmm Jimmy har da set det sæt på nogle forskellige Emaxx herinde enda nogle gorillamaxx? Umiddelbart ville jeg åbne for at se om noget var kørt i smadder i transmissionen smiley


  • #3   17. nov 2012 Holder også på esc er futtet pga overbelastning.

    En E Maxx er stor og kræver sit at trække rundt.
    At andre har puttet lignende i siger ikke meget - det kommer jo an på hvordan og hvor meget der køres med bilen.


  • #4   17. nov 2012 Helt 100 smiley

    Det mig der sover! Nu går jeg fandme i seng! smiley

    Det sæt de har sat i er et 6,5 Turn i og ikke et 4,5T


  • #5   17. nov 2012 Eftersigende skulle det også have 'lugtet' lidt fra esc'en da jeg lige har spurgt til denne nu efter jeres svar, så mon ikke det er der problemet ligger.

    Men hvad er årsagen til dette, er det varme eller hvad får esc'en til fejle.


  • #6   17. nov 2012 Jeg kørte selv med motorsættet i et halvt år uden at have nogle problemer. Men min kørestil er også anderledes en hans. For ham er der kun en fartstilling, og det er 112% gas hele tiden. Så jeg har ikke røde øre pga salget.

    Nu skal jeg blot hjælpe ham med at få den fikset igen, og det lyder til at der skal en anden esc i. Og måske en der med nogle flere amp.


  • #7   17. nov 2012 Det sæt du henviser til, vil det være mærkbart svagere end det sæt der nu er futtet af ?

    måske skulle man også overveje at sætte blæsere på motoren, for at hjælpe den af med lidt varme hvis det er her det går galt.



  • #8   17. nov 2012 Enig med Jimmy! Tingene skal jo passe sammen. Det er jo lidt ved (også som du skriver, købers kørestil er markant anderledes end din) hvis du får sat det samme i en gang til, som så atter futter af, da det jo tydeligvis ikke PASSER til hverken BIL eller KØBER.


  • #9   18. nov 2012 Jimmy H, tak for din hjælp indtil videre, den har været meget brugbar. Og jo, imod hvad du tror så fatter jeg faktisk lidt af hvad du skriver. Blot prøver jeg at indhente og overveje flere mulige options end din ene med det motorsæt du linker til.
    Jeg vil prøve at finde et nyt mitorsæt, som ikke futter af igen med den kørestil, men samtidige også giver så meget power som dyret kan holde til.
    Og det fremgår jo ikke af teksten, at det trackstar combo, er det maks kv der kan hældes i en E-Max.
    Så beklager at jeg irreterre dig ved at kaste andre options i luften.


  • #10   18. nov 2012 En E-maxx er en tung bil at trække især pga de store hjul.
    Hvis den kun skal bruges til ón-road så er det Track Star sæt super.
    Men til off-road vil den Track-Star motor komme på overarbejde.
    Den har simpelthen for mange Kv.
    En E-maxx født med brushless har en motor på 2200kv så jeg vil ikke anbefale højere kv end det.
    Hellere lavere kv og så gear sig til højere fart.
    Du kan altid lave en købe annonce hvor du søger E-maxx motorsæt.....

    Mvh. Christian


  • #11   18. nov 2012 Så skal det 5000KV sæt absolut ud, og det kommer det. Ærger mig så måske over at det kom i oprindeligt, men underligt nok så står der alle steder i manualen til det novak sæt, at det er bygget til E-maxx. Så der har ikke været nogle røde lamper der har lyst, da det blev indkøbt.

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    apr 2007

    RC-enheder: 1 Svar: 5
    #12   18. nov 2012 Måske du kunne være interesseret i dette:

    http://www.rcgalleri.dk/marked/elektronik/94795-genese_sensored_motor_combo_brushless_4s_120a


  • #13   20. nov 2012 Jeg har brændt en del novak esc af. De dur ikke til store motorer fordi de meget hurtigt bliver for varme og de har ikke temperatur cut off.
    En e-maxx med en 6,5 kan holde men det er absolut den største motor esc holder til i længden hvis den får gas. Og der skal være blæser på før den holder til en 6,5.
    En ezrun 150a kan holde men hvis du vil have en lækker esc med super gasrespons er det en lrp 8 esc.


Kommentér på:
Hvad kan der være galt.

Annonce