{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.673 visninger | Oprettet:

Akut hjælp, bil reagerer ikke korrekt {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kloge mennesker her inde på rcg.
I går fik min søn købt sig en LRP S10 blast mt (27mhz)
+ 2 ekstra 3000 batterier.

Den skaber sig ud over min forstand.
Det voldte lidt problemer at få den til at køre i går, men det lykkedes endelig og i dag har den været ude at køre en kort tur, hvor den fungerede som den skulle.

Nu vil den så ikke ret meget.
Når bilen tændes så er den kørt, forstået sådan at den ræser afsted øjeblikkeligt. ved ryk i gas på remote standser den Måske!, Man kan nogenlunde lave trim på den så den står stille. med resultatet at bilen står og hyler og ikke vil køre nogen steder. Styrtøjet virker og reagerer korrekt.
Esc bliver næsten øjeblikkeligt brændvarm på køleelementet, men det er vel naturligt nok når den bare sætter igang med fuld hastighed.

Har prøvet med 1600 og de 2 3000 batterier men resultatet er det samme..

Er der nogen der har guldkorn, så er de meget ønsket og velkomne, har nu en 11 årig dreng der har brugt alle sine fødselsdagspenge på bilen og er meget ked over at den ikke kan komme ud at køre..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Akut hjælp, bil reagerer ikke korrekt
  • #2   19. jan 2013 hej Tom.
    tak for den pædagoiske gennemgang. måske har vi løst noget af problemet nu,
    da den første gang gik amok var det noget der ligner midt i ingen ting. 300 m til nærmeste beboet hus. men måske der skal investeres i en failsafe, tror det ville være en god ide. Spurgte forhandleren i går, hvad vi så skulle have for at det nu blev rigtig godt, og svaret var intet, den kører bare. hmmm nooot.

    virkede som om at krystallen sad løs i soklen.
    så nu kunne den reagere noget på kontrollen, men stadig ikke helt godt.
    den starter i fuld hastighed tiltrods for kontrollen er tændt først.

    Det begyndte så at ryge fra esc´en (meget) stopper dog når der bliver slukket for den. måske esc har et problem fra start?
    nogen der ved om den vil gå ind og drille på denne måde?

    Vi bor langt ude i vestjylland og har været i viborg for at handle. men ville være øv at skulle køre den lange tur igen, specielt hvis det bare er os der er dumme/newbees.

    Anette


  • #5   19. jan 2013 Hvis esc´en ryger er der kun 1 ting at gøre, kør tilbage til MID Hobby og få Claus selv til at kigge på den, den skal IKKE ryge, fortsætter du kørsel vil han garanteret ikke dække en brændt esc.

    Det her "og svaret var intet, den kører bare." er desværre hørt før fra MID hobby og specielt når det har været nogle af de unge mennesker der har stået bag disken.

    //Dan


  • #6   19. jan 2013 øv øv øv øv øv øv har en hængemulet dreng nu.
    må have fat i i forhandleren mandag og høre hvad de siger.
    har da lyst til at vende snuden mod syd i stedet og køre til esbjerg men det løser jo ikke noget, ifht. evt. garanti osv.

    ved forhandleren i viborg vil jeg ikke lige kalde dem unge, yngre måske 35 eller sån, men kan se de måske alligevel ikke helt har styr på tingene.. surt surt.

    tak for jeres svar, skal nok melde tilbage når jeg ved noget mere.

    Anette


  • #7   19. jan 2013 Meget ofte har de helt unge )studerende) stående i butikken ved MID Hobby og jeg kender til flere der har været forbi og blevet fejl informeret/vildledt, desværre.
    Er ikke sikker på det er standarden for butikken, men det er da surt at have hængende på sig.

    Hvor helt præcist er du fra.

    //Dan


  • #8   19. jan 2013 Vi bor tæt ved Ulfborg, så viborg var det vi kunne finde der var tættest på, og som så ud som om (på nettet i hvertfald) at de var et besøg værd.


  • #9   19. jan 2013 Hej Anette.

    Er ked af at høre at bilen driller;( jeg har efterhånden rodet med el biler noget tid nu. Og det er ikke for at gøre ondt værre. Men når esc ryger og er brændvarm, er dem næsten med sikkerhed ødelagt. Hvis i har kørt i sne og esc er blevet våd, så ka den godt brænde af, men hvis ikke dette er tilfældet. Så ned til forhandlern med den og forlang at få bilen byttet. For lige at komme ind på det med at bilen bare stikker af når du giver gas(hvis den nye nu også skulle lave samme nummer) ka skyldes mange ting. Her er lige nogle forslag. Prøv at kalibrere esc og sender, det skulle gerne stå i manualen hvordan man gør dette. Kig evt herinde efter en billig 2.4 GHz sender og modtager, der er næsten ingen forstyrrelser på, og der ska ikke bruges krystal. Det kan også være throttle punch i esc'en der står forkert. Men lige i det her tilfælde tror jeg simpelthen der har været fejl i esc fra fabrikkens side. Men som en anden har skrevet, så lad vær med at prøve at køre mere med den. For der er helt sikkert noget galt.


  • #10   19. jan 2013 Hvis i har spørgsmål, er i velkomne til at kontakte mig på Tlf 22479560

  • #11   19. jan 2013 tak for tilbuddet, ringer nok i morgen eftermiddag hvis det er ok.

    men ja når røgen først slipper ud af boksen er det aldrig godt.

    problemet startede med at bilen stak af et sted hvor der ikke er nogle ummidlbare forstyrrelser og så har den drillet siden. og røgen er sluppet ud. smiley den har kørt 10 min, og hvis man bare skal bøje sig i støvet over garantien, så er løbet jo kørt, men den skal ski ikke gå i stykker så hurtig og slet ikke ved at køre på tør asfalt.

    Weekenden blev i hvertfald ødelagt, men vi er trods alt lidt opmuntrede over fundet af dette forum.



  • #12   19. jan 2013 Hvis bilen har kørt på tør asfalt, så ska de bare have den i hovedet igen, og hvis ikke de vil bytte den, så lav lige en tråd om det herinde;) men du ringer bare.

  • #13   19. jan 2013 Hvis (når) du får den byttet, så prøvekør den deroppe så du evt. kan få lidt hjælp til kalibrering og indstilling af throttle trim m.m.

  • #14   21. jan 2013 Har i dag været i viborg, og de kunne godt se den ikke var i orden, da den jo ikke reager korrekt på kontrollen og ikke kan holde stille, samt at esc´en blev meget varm og lugtede, (som tidligere skrevet har den jo røget en del)
    de har nu sendt den til lrp ?? (måske værksted) også i viborg og så ville de sende den til mig, da vi har temmelig langt at køre. og lovede at vi havde den inden ugens udgang.
    så må sige i dag fik vi en fornuftig service.
    Så gerne de havde byttet den pga fejlen, men de er i deres ret til at udføre rep på den.
    så håber nu bare den kommer ombyttet tilbage ;-). så vi kan komme ud og køre med bilen.
    ¨
    tak for jeres hjælp og bud, og igen tak for et super forum med en flok fantastiske brugere,
    //anette


  • #15   21. jan 2013 Jeg har fulgt lidt med, og det er godt at høre I nu fik den service, som man i situationen kunne forvente. Bare lidt ærgeligt de ikke blot byttede den om på stedet.

  • #16   21. jan 2013 Den er nok røget over til distributøren som bor lige rundt om hjørnet.
    Så håber vi at i har den til weekenden så knægten kan komme ud og ræse igen.

    //Dan


  • #17   21. jan 2013 Det må jo være fordi MID vil have LRP til at betale for en ny, for tror ikke det kan svare sig at reparere på sådan noget.

  • #18   22. jan 2013 det er helt ok for mig at der kommer "fagfolk" til at kigge på bilen. uanset om den bliver rep eller omb, så har vi vores på det tørre, for en ny bil skal ikke reagerer sådan og stå af efter 10 min.
    så nu venter vi bare på posten, og han kan kun komme for langsomt.


  • #19   24. jan 2013 sidste update på denne tråd.
    Bilen er idag kommet med posten og kan se at esc samt servo?? er skiftet på den. har ikke mulighed for at komme ud med den i dag og køre, da jeg synes det virker for vådt udendørs, men ummidelbart på stuegulvet virker den som den skal. så nu håber jeg bare at den bliver ved med at virke.


  • #20   24. jan 2013 Det lyder godt. Så stiger humøret nok på knægten når det bliver kørevejr igen smiley

  • #21   24. jan 2013 Skønt at høre - og skønt MID's service var som den skulle være.

Kommentér på:
Akut hjælp, bil reagerer ikke korrekt

Annonce