{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.930 visninger | Oprettet:

Servo drejer til højre {{forumTopicSubject}}

Hej RCG
Jeg har en knægt som køre rundt med en nyere LRP twister s10. buggy. Dens servo er begyndt og konsekvent dreje til højre når man tænder den, og der sætter den sig fast lige meget hvordan jeg laver om på instillinger på styring osv. hvis jeg ej tænder styring men kun bil så er der ingenting hvad kan dette være ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Servo drejer til højre
  • #1   24. feb 2013 Hvis servo'en kun opfører sig tosset når du tænder senderen, kan det lyde som om der er noget galt med netop senderen. Har du kontrolleret at du ikke har trimmet styringen helt ud til den ene side? Du kan på senderen evt prøve at ændre på normal/reverse for styringen, hvis servoen så herefter slår ud til venstre vil jeg mene du kan være sikker på det er noget med din sender.
    Hvad sker der hvis du, mens både bil og sender er slukkede, drejer forhjulene helt til een side og herefter kun tænder bilen?


  • #2   24. feb 2013 Servo elektronikken er brændt af, det er noget næsten alle har prøvet her inde smiley
    Ny servo!!!


  • #3   24. feb 2013 Hvis elektronikken i servo'en er brændt af, ville servo'en så ikke dreje uafbrudt ligegyldigt om senderen er tændt eller ej? Måske dumt spurgt, men jeg har ikke brændt servo'er af i 20 år smiley

  • #4   24. feb 2013 kan også bare være den ene ledning på potmeteret der er hoppet af...

  • #5   24. feb 2013 Tommy S.
    Der fik jeg vist udtrykt mig lidt dumt, undskyld smiley
    Jeg siger ikke at du ikke har ret, det er faktisk en rigtig god måde du der tjekker senderen på.
    Og der er også muligt at du har ret.

    Men jeg tror det er mere at det er servoen der er brænt af.
    Jeg har haft en der lavede præcist det samme nummer med mig, og det var oven i købet kun i frostvejre.
    Det var ved at drive mig til vanvid indtil jeg fandt und af at fryse servoen ned indendørs under forhold hvor jeg ikke også fumlede med vanter i dyb sne.
    Lige så snart jeg fik frosset servoen ned, drejet den ud til venstre side lige så snart den fik signal, ellers stod den stille.

    Men ja, det er faktisk meget muligt at du har ret, jeg har bare aldrig været ude for at der er senderen der laver den slags smiley


  • #6   24. feb 2013 Jeg blev heller ikke fornærmet- blot nysgerrig smiley Jeg takker for udybende svar

  • #7   24. feb 2013 http://hobbyking.com/hobbyking/store/__8296__Turnigy_Servo_Tester.html

    Så har man værktøjet til at eliminere alt andet end servoen.
    Super lille dims til fejlfinding, test osv.


  • #8   24. feb 2013 Tak for hjælpen jeg kigger på det imorgen, og evt. får nogle til at kigge på det ved om nødvendigt ...tjaa det tror jeg ....

  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #9   7. apr 2013 Hej Thomas
    Hvis du også har prøvet at dreje på styre-trim-knappen til højre for "styrehjulet", så vil jeg sige du skal lave en nulstilling af elektronikken. Der står en vejledning i de manualer der fulgte med bilen.
    Har ikke selv haft behov for det endnu, men kan huske jeg læste om det (dengang jeg åbnede kassen).


  • #10   7. apr 2013 Hej Peter
    Tak for dit svar, jeg fandt ud af servo var gået, sig en tur til de evige græs marker. Heldigvis var bil så ny at den slet ikke havde været ude og køre i nu og derfor gav holte model hobby en ny gratis servo jeg kunne sætte i... det var go service. så problem er løst, men det som du skriver havde jeg nemlig også selv kigget på desværre hjalp det ikke at nulstille elektronikken, selv om jeg prøvede det mange gange, så ny servo skulle der til....


Kommentér på:
Servo drejer til højre

Annonce