{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Jesper B
Jesper B
Tilmeldt:
8. mar 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Manglende forhjulstræk på lrp S10 blast mt {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har set at der findes mange hjælpsomme personer her, og jeg prøver derfor også lykken.
Mig og min søn hygger os med den LRP S10 blast mt vi lige har købt. Vi er begge nybegyndere, men jeg jeg har allerede klaret mine første reparationer... smiley Et problem kan jeg dog ikke klare - den driver kun meget lidt på forhjulene. Nogen gange slet ikke, og nogen gange lidt indtil der bliver modstand, og så bliver den kun baghjulstræk igen.
Kan dette justeres, eller tror I at det er en mekanisk fejl?
Jeg er meget taknemlig for svar!
Venlig hilsen
Jesper Bjarnemar


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Manglende forhjulstræk på lrp S10 blast mt
  • #1   8. mar 2013 Kan det være du måske har smadret dit differentiale? smiley

  • Jesper B
    Jesper B Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   8. mar 2013 Måske, men findes det en måde at tjekke det (jeg ER nybegyndere)...? Jeg får selv indtrykket af at den virker, men at den "slår fra" alt for nemt. Spørgsmålet er så, om dette kan justeres.

    Tak for dit svar!


  • #3   8. mar 2013 Hvis du kan holde dit spur gear fast sådan at det ikke køre rundt og så prøver at trille den frem og tilbage, så vil dine baghjul være låst men hvis forhjulene stadigvæk køre rundt så er diffet smadret og så er det ud at bruge penge desværre smiley man kan ikke justere et smadret diff smiley

  • #4   8. mar 2013 Det kan være differentialet i forenden som ikke er for godt længere. Hvor gammel er bilen, hvor meget har i ca kørt med den og er det den originale motor i?

    Ellers kunne det måske være en lille skrue faktisk. I begge ender af kardanakslen (Den blå tingest der går gennem bilen) sidder der nogle sorte "kopper" den går ind i. Disse sidder fast på deres aksler men en pinolskrue som det kaldes.

    S10 bilerne har en svaghed her, og jeg vil da derfor råde dig til at tjekke de skruer. Det er en 2,5mm unbako nøgle der skal bruges.

    Er der andet du er i tvivl om kan du bare spørge smiley

    Mvh. Mike


  • Jesper B
    Jesper B Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   9. mar 2013 Tak alle! Jeg ha skiftet en af disse skruer ( tæller som en av mine reparationer). Bilen er købt over nettet, men Jeg prøver at tage til en LRP butik i Greve for at se om de kan forklare fejlen. Melder tilbage!
    Vh Jesper


  • #6   9. mar 2013 det er din kadang,der er løs,ders diff er lavet i metal.og går ikke til.

  • Jesper B
    Jesper B Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   9. mar 2013 Hej igen alle. Efter besøg hos TCHobby i Greve kører bilen som den skal. Fik fantastisk service.
    Lige som Martin skrev lige her over, så var det kadangen der ikke satte godt fast. Det hele blev ordnet i butikken og jeg har nu en lykkelig sønnike her hjemme. Tak for hjælp alle!!!
    Vh Jesper


  • #8   9. mar 2013 Men for lige at svare Martin:

    De tandhjul kan SNILDT gå istykker. Det handler bare om nok motorkraft smiley
    Har ødelagt 3 i min Buggy i den tid jeg havde den, så det kan sagtens ske smiley


  • #9   9. mar 2013 Og dejligt at du fik lavet bilen smiley

Kommentér på:
Manglende forhjulstræk på lrp S10 blast mt

Annonce