{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.298 visninger | Oprettet:

LunchBox
LunchBox
Tilmeldt:
29. mar 2013
Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 64

Lidt fra en nybegynder ang. batteri {{forumTopicSubject}}

Hejsa herinde.

Jeg er så blevet den heldige ejer af en rigtig nybegynder bil, så jeg kan undersøge om det her skal være et sted man skulle smide et par 1000 kroner smiley

Men har anskaffet mig sådan en Maxam 1/16 el bil til små 650 kroner, men med det batteri der følger med på små 7,6v og 1100 mah, og der er jo ikke til meget mere end 15 min underholdning, hvorefter jeg så småt mister kontrol over bilen.

Men for en del år siden spillede jeg en del hardball, og har et par batterier fra dengang, og tænkte så hvad vil der ske hvis jeg smider et i bilen, på fx 9,6v og 2500 mah??

Ønsker jo som sådan ikke og brænde bilen sammen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt fra en nybegynder ang. batteri
  • #1   29. mar 2013 Hej

    Den kan ikke holde til mere end 6 celler = 7,2 V at du måler og de gir' 7,6 er også fint.

    Du skal have fat i et batteri med flere mah timer i - kender ikke lige den fysiske størrelse af den pakke der er plads til men skriv målene her eller kig hobbyking.com

    Du kan også vælge et lipo batteri, men det kræver jo udover batteriet også en anden lader.


  • LunchBox
    LunchBox Tilmeldt:
    mar 2013

    Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 64
    #2   29. mar 2013 Takker for svaret

  • #3   29. mar 2013 Hej den maxam bil du har må max køre med et batteri på NIMH 1600mah og det kan du købe hos Tc hobby.dk til kun 139 kr. Det næste jeg kan anbefale er at køber en lyn lader så det ikke tager så lang tid at oplade for bruger du den lader der føgler med til bilen tager det lang tid.

  • #4   29. mar 2013 Du må smide et 124556600000Mah batteri i den så længe du ikke overstiger volten og det ikke er for tung til at bilen kan kører smiley eller så gå over til 2cellet LiPo også en Buzzer smiley der kan du få meget længere kører tid på mindre mah end ved nihm plus det tager langt kortere at oplade. Men det skal være en LiPo lader

  • #5   29. mar 2013 Volt er spændingen eller "oktanen" på "brændstoffet" og mah er ampere timerne og kapaciteten på batteriet eller "størrelsen" på "tanken" smiley

  • LunchBox
    LunchBox Tilmeldt:
    mar 2013

    Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 64
    #6   29. mar 2013 Er det dyrt at anskaffe sig det der "lipo" der, synes aldrig at have hørt om det før?

  • LunchBox
    LunchBox Tilmeldt:
    mar 2013

    Følgere: 5 Emner: 21 Svar: 64
    #9   30. mar 2013 Kan se hvis man lige springer forbi tchobby.dk, så er det vel ikke fordi LiPo er så dyrt igen, ud over hvis det så er det forkerte udstyr jeg kigger på smiley

    Men en lader til 399 (tilbud)
    Balance Lader/Aflader PRO 5000 12v
    (link fjernet)

    og et batteri til 309
    LRP VTEC 2400 LiPo Receiver Flat Pack 7.4V
    (link fjernet)

    Skal lige siges jeg har ikke målt om den kan være i min bil, det batteri, men bare et eksembelt, men der kan jeg da købt et sæt for 708 kr, og det er da ikke så galt igen, hvis det giver mig meget mere tid ude på vejen.

    Ved så ikke helt hvad de dele i snakker om koster, men går ud fra at det jeg køber ind til den her bil, kan jeg i teorien tage med over i den mere avanceret jeg nok senere vil anskaffe mig smiley


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #11   30. mar 2013 Du kan gøre det til en tredjedel af prisen hvis du køber fra HobbyKing.

    F.eks. lader: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__26525__HobbyKing_E4_Balance_Charger_DE_Warehouse_.html ~100 DKK

    Et passende 2S lipo = ~100 - 150 DKK

    En passende strømforsyning (f.eks. fra en gammel bærbar
    Nogen stik efter eget valg (f.eks. XT60 eller Deans)

    Og så er du kørende


Kommentér på:
Lidt fra en nybegynder ang. batteri

Annonce