nitro motor break in {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg altid fulgt nitromekanikkeren.dk's guide til break in af mine nye nitro motorer og har virket fint.
Nu har jeg så fået 2 nye sh motorer hjem hvor der i manualen er en helt anden måde bla uden at de skal stå i tomgang!
Mine tanker går så på at fabeikanten burde vel egentlig være dem der kender deres egen produkt bedst og vide hvilken metode der passer bedst til netop deres motorer.
For med al respekt for nitromekanikkerens guide er den jo nok en generel guide hvor shs er specifik til deres motor og spekulere på om jeg ville få en mere velkørende motor ved at bruge deres guide eller skal jeg bare gøre som jeg plejer.
Hvad er jeres tanker her???
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.884
Start stille og roligt, og giv først fuld gas efter 4 -5 tankfulde.
Jeg gider ikke se på en motor der kører tomgang.
Så jeg triller altid lidt rundt på første tank, bare sådan frem og tilbage med max 1/8 -1/4 gas. Og så får den lidt mere indtil jeg syntes at nu er den kørt til.
Om man gør det på den ene eller anden måde vil jeg påstå er religion.
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 4 RC-enheder: 16 Emner: 26 Svar: 341
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.007
Jeg kan give et par hurtige råd uden at skulle skrive en hel guide ned.. det er grundstene i tilkøring hvis du spøger de største motor guruer i USA folk som lever af at time og tune nitro motore...
Motoren skal forvarmes. Motoren skal være i drif. . Temp ca 100 grader under tilkøringen, hvis ikke den er det skal den magers til den er det. Og gerne så fed som muligt. Det vil sige varme sommer dage eller toppen pakket godt ind nok er en
fordel. og så starter man blidt i x antal tanke til at man rammer max omdr..efter x antal tanke..
Hvis motoren ikke er ordenligt varm så belaster man andre dele så som pejlstang meget mere da den er utrolig stram og man skal bruge mange flere tanke på at slide den til da varmen er vigtig..
nov 2012
Følger: 9 Følgere: 8 RC-enheder: 8 Emner: 62 Svar: 184
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.007
Den skal dog stadig være stram, bare uden den metal agtige føelse. Så er den helt klar til race.. jeg har plejer dog at give den gas hurtigere end det, da den ikke bider når den er varm og derfor ser jeg ikke så meget fare i det.. men jeg plejer hvis tiden er til det ikke at mager den helt ud før den er 100% klar..
Antal tanke osv er meget en smags sag, grundstene er dog de samme.. skal nok lige finde en guide, dog på engelsk fra en af de store motor guruer..
Men der er mange måder på det.. varme varme både før og efter er dog vigtig..
nov 2012
Følger: 9 Følgere: 8 RC-enheder: 8 Emner: 62 Svar: 184
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.007
Her er en guide fra houston.. ikke helt sådan jeg gør det. Da jeg bruger en motor bænk. Men pointen med at forvarme og holde motoren varm går igen.. men der er mange måder på det hvor de afviger lidt her og der nok svært at bevise hvad der er bedst og om det gør en forskel. Så brug det du kan..
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.007
nov 2012
Følger: 9 Følgere: 8 RC-enheder: 8 Emner: 62 Svar: 184
nitro motor break in