{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
650 visninger | Oprettet:

nitro motor break in {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg altid fulgt nitromekanikkeren.dk's guide til break in af mine nye nitro motorer og har virket fint.
Nu har jeg så fået 2 nye sh motorer hjem hvor der i manualen er en helt anden måde bla uden at de skal stå i tomgang!
Mine tanker går så på at fabeikanten burde vel egentlig være dem der kender deres egen produkt bedst og vide hvilken metode der passer bedst til netop deres motorer.
For med al respekt for nitromekanikkerens guide er den jo nok en generel guide hvor shs er specifik til deres motor og spekulere på om jeg ville få en mere velkørende motor ved at bruge deres guide eller skal jeg bare gøre som jeg plejer.

Hvad er jeres tanker her???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nitro motor break in
  • #1   13. apr 2013 Mine tanker er at alle indkøringsguides handler om det samme:
    Start stille og roligt, og giv først fuld gas efter 4 -5 tankfulde.

    Jeg gider ikke se på en motor der kører tomgang.

    Så jeg triller altid lidt rundt på første tank, bare sådan frem og tilbage med max 1/8 -1/4 gas. Og så får den lidt mere indtil jeg syntes at nu er den kørt til.

    Om man gør det på den ene eller anden måde vil jeg påstå er religion.


  • #2   13. apr 2013 Jeg ville helt klart følge producentens anvisninger.

  • #3   13. apr 2013 Nu kender jeg ikke nitro guiden. Så om den er bedre end den ene eller anden guide ved jeg ikke.. men jeg er af den holdning at de standart guides som følger med ikke er de optimale. Og fabrikanterne smider dem bare med så nye har noget at gå efter. Jeg kan fortælle at RB har samme guide stort set men sjovt nok så tilkøre de ikke selv motore på den måde, hvorfor gør de så ikke det ??

    Jeg kan give et par hurtige råd uden at skulle skrive en hel guide ned.. det er grundstene i tilkøring hvis du spøger de største motor guruer i USA folk som lever af at time og tune nitro motore...

    Motoren skal forvarmes. Motoren skal være i drif. . Temp ca 100 grader under tilkøringen, hvis ikke den er det skal den magers til den er det. Og gerne så fed som muligt. Det vil sige varme sommer dage eller toppen pakket godt ind nok er en
    fordel. smiley og så starter man blidt i x antal tanke til at man rammer max omdr..efter x antal tanke..

    Hvis motoren ikke er ordenligt varm så belaster man andre dele så som pejlstang meget mere da den er utrolig stram og man skal bruge mange flere tanke på at slide den til da varmen er vigtig..


  • #4   13. apr 2013 morten......hvor mange tanke vil du sige man skal køre blidt før man rammer fuld gas/max rpm? 4-5 stk?

  • #5   13. apr 2013 Uha hvor mange tanke er nok lidt forskelligt.. jeg kan sige at jeg bruger ca 1litter på at tilkøre. De sidste tanke er med fuld gas dog med toppen fed så den ikke kan tage max omdr.. i teorien er motoren først helt tilkørt når den har tabt bollerne. Altså når den ikke bidder mere, den metalliske føelse man kan mærke når drejer den rundt. Og den vil nærmest selv fortælle det, ved at den lige pludselig begynder at fede sig meget op...
    Den skal dog stadig være stram, bare uden den metal agtige føelse. Så er den helt klar til race.. jeg har plejer dog at give den gas hurtigere end det, da den ikke bider når den er varm og derfor ser jeg ikke så meget fare i det.. men jeg plejer hvis tiden er til det ikke at mager den helt ud før den er 100% klar..

    Antal tanke osv er meget en smags sag, grundstene er dog de samme.. skal nok lige finde en guide, dog på engelsk fra en af de store motor guruer..

    Men der er mange måder på det.. varme varme både før og efter er dog vigtig..


  • #6   13. apr 2013 Magre du den ud løbende under tilkørslen eller køre du den i fabriks instillingerne?

  • #7   13. apr 2013 http://www.rctech.net/forum/offroad-nitro-engine-forum/443611-engine-break-bible.html

    Her er en guide fra houston.. ikke helt sådan jeg gør det. Da jeg bruger en motor bænk. Men pointen med at forvarme og holde motoren varm går igen.. men der er mange måder på det hvor de afviger lidt her og der nok svært at bevise hvad der er bedst og om det gør en forskel. Så brug det du kan..


  • #8   13. apr 2013 Jeg går efter temp. Så hvis den kan holde drif. Temp i fabriks indstillinger så gør jeg det. Ellers justere jeg til den har den rette temp. Så derfor kan det være en fordel at pakke toppen lidt ind da den så kan køre federe og stadig holde sig varm.


  • #9   13. apr 2013 Sh foreskriver faktisk at man under tilkøring køre på Max 20% Nitro og så går over til 25% efter det må i mit hoved jo være netop for at holde temperaturen oppe under tilkørslen.....men normalt køre jeg gerne med en sok på køletårn for at holde den mellem 90-120 gr hvis det er lidt køligt

Kommentér på:
nitro motor break in

Annonce