{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  setup sheep til fg baja eller bare setup
  • #1   28. maj 2013 Har du aldrig tænkt over hvordan camber, toe eller affjedring påvirke dit køretøjs håndtering? Affjedrings tuning er en af de vigtigste måder at reducere din omgangstid. Måske er du hurtig, men med en god opsætning, vil du være endnu hurtigere. Her er par gode tips til at indstille dit køretøj.
    Bemærk: Sørg for der ikke er løse eller bukkede dele i affjedringen eller i styrekomponenterne inden du forsøger at tune dit køretøj.
    Camber
    Beskrivelse: Camber repræsenterer den lodrette vinkel af dine dæk. Hvis toppen af dækkene hælder mod chassis (som bogstavet A), er det negativ camber. Hvis toppen af dækkene hælder væk chassis (som bogstavet V) er positiv camber. Camber anvendes til at justere kontaktflade af dækkene. Hvorfor justere hældningen? Ved justering af camber, kan du justere dine hjul til at have mere kontakt på bane overfladen og derefter have mere trækkraft. Jo hårdere din affjedring er, jo mindre camber behøver du.

    Typiske indstillinger:Front: -2 til 0 grader
    Bag: -2 til 0 grader
    Brug aldrig positiv camber (0 + grader)

    Negativ camber
    Front: Øger styring
    Bag: Øger trækkraft, når du tager sving

    Positiv camber
    Front: Sænker styring
    Bag: Nedsætter trækkraft, når du tager sving


    Toe-in / Toe-out
    Beskrivelse: Toe repræsenterer vandret vinkel af dækkene. Hvis dækkene peger ind, er det toe-in. Hvis dækkene peger ud, er det toe-out.

    Typiske indstillinger:
    Front: -1 (toe-in) til 2 (toe-out) grader
    Bag: -3 (toe-in) til 0 grader

    Mindre toe (toe-out)
    Front: Sænker lige linje stabilitet
    Forøger sving, når du forlader sving

    Bag: Det kan ikke anbefales at bruge toe-out

    Mere toe (toe-in)

    Front: Øger lige linje stabilitet
    Forøger sving
    Bag:
    Øger bagendens stabilitet ved gas
    Gør så bagenden føles mere "fast"
    Forøger bagendes trækkraft
    Reducerer styring

    Støddæmper olie påvirker dæmpnings hastigheden. Jo tykkere olien er, jo langsommere vil stemplet bevæger inde i støddæmperen. Hvis støddæmperen ikke kan bevæge sig hurtigt nok, vil dækket slippe kontakten med jorden, og som følge heraf, tabe trækkraft. Hvis støddæmper olien er for tynd, vil støddæmperen ikke optage tilstrækkelige bump og kan gøre dit køretøj ustabilt. Glem ikke, at det støddæmperolien også påvirker vægt fordelingen når man drejer, ved acceleration og bremsning. Støddæmper olie og fjedre arbejder sammen, når du drastisk ændre støddæmper olien, så glem ikke at skifte fjedre i henhold til den brugte olie.
    Tyndere Støddæmperolie:

    Front:
    Øger trækkraft på ujævn overflade
    Øger risiko for trilleture på jævn/god overflade

    Bag:
    Øger trækkraft på ujævn overflade
    Øger risiko for trilleture på jævn/god overflade

    Tykkere Støddæmperolie:

    Front:
    Sænker trækkraft på ujævn overflade
    Reducerer risiko for trilleture på jævn/god overflade
    Vil gøre affjedringen mindre tilbøjeligt til gå i bund
    Kan gøre så køretøjet hopper bedre og højere

    Bag:
    Reducerer trækkraft på ujævn overflade
    Reducerer risiko for trilleture på jævn/god overflade
    Vil gøre affjedringen mindre tilbøjeligt til gå i bund
    Reducerer at bagenden "sætter" sig under hård acceleration
    Kan gøre så køretøjet hopper bedre og højere

    -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
    Underlig Hobby
    Voksne mænd med legetøjs biler !


  • #2   28. maj 2013 alt det har jeg styr på har kørt race i snart 25 år. det er mere konkret hvad std setup er på en baja da der ikke var noget om det i manualen og bagvoognen kan slide aksler og outdrives op super hurtigt hvis man ikke får sat nogle basic afstande korrekt fra starten. og så m¨å der være nogen der ude der har lavet en basic setup som er værd at bygge videre på

  • #3   28. maj 2013 Skriv lige en pm om hvordan den står nu med hensyn til olie i dæmpere i diff graderne på hjulene osv.

    Mvh. Nicolai.


  • #4   28. maj 2013 Og hvilket underlag du kører på?

  • #5   28. maj 2013 pt har den 2 graders camber bag på og ca 2 grader toe in. jeg kører med lauterbacken støddæmper med 4500 cps olie i,de står helt oprejst i yderste hul på det bagerste tårn. der er ingen krænger. jeg kører med grp cubic hjul og en gearing der hedder 20/44

  • #6   28. maj 2013 vi kører på jord

  • #7   28. maj 2013 Har du krænger?

  • #8   28. maj 2013 Jeg havde sat lidt camber ( - ) på forhjulene og kørt den på gassen. Det er vel en 2wd smiley
    du skal have tyndere olie i dæmperne foran end bag da du ellers aldrig vil kunne få et ordentligt tryk på forhjulene og derved intet greb i indgangen af svinget


  • #9   28. maj 2013 Ved hvor mange omdrejninger slår koblingen cirka til?

  • #10   28. maj 2013 Godt nok länge siden jeg har rodet med de gamle modeller.
    Men den gang brugte vi som regel olie mellem 500 og 1500 (fra FG)

    Din 20/44 gearing er da vist en onroad gearing, hvilket er alt for höjt..


  • #11   28. maj 2013 hmmm 18/46 er std. det er et pænt stort spring medmindre du har alt for meget power...


  • #12   28. maj 2013 Geringen passer til min hjul diameter på grp dækne


  • #13   28. maj 2013 Kører ikke på std hjul. Hvilke hjul bruger i ?

  • #14   28. maj 2013 Jeg har ikke bilen smiley
    Hvad syntes du at bilen gør forkert?


  • #15   28. maj 2013 Med 20/44 gearing har jeg samme rollout med grp hjul som med std hjul og 18/46 gearing(samme topfart)

  • #16   28. maj 2013 okay.
    Hvad syntes du bilen gør forkert i forhold til hvordan du vil have den til at køre?


  • #17   28. maj 2013 ellers kan vi jo ikke rigtigt hjælpe med setup som er hurtigt for DIG.
    Der er ikke nogen som har samme kørestil.


  • #18   28. maj 2013 Den kører fint kan sagtens selv lave setup og få det til at virke no problem. Ville bare gerne have et setup sneet hvor jeg kunne skrive data ind så jeg kan holde styr på det og sammenligne std setup med der hvor jeg er nu

  • #19   28. maj 2013 det tror jeg ikke du får fra dem som måske endelig skulle lægge inde med et....
    Nu ved jeg godt at det er til 1/8 nitro men når du skal lave et selv som du næsten helt sikkert bliver nødt til så kan du hente ideer her måske.
    (link fjernet)


  • #20   28. maj 2013 Sheep = Får = Mææææææææææææææææææh

  • #21   28. maj 2013 Har aldrig set et setup sheet til en fg smiley
    Saa du maa nok selv igang med at lave noget....

    Tror heller ikke der er ret mange som direkte har kört löb med dem. Der var nogle faa stykker med en Leopard, men ellers er det själdent man ser de andre til löb.

    Med hensyn til däk saa körer jeg nok mest paa "Noppenband" og "kryds däk" fra hörman. De er nok de mest allrounde du körer.
    GRP cubic brugte vi mest paa haarde jord/ler baner.


Kommentér på:
setup sheep til fg baja eller bare setup

Annonce