{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

servo strøm {{forumTopicSubject}}

hej alle.
jeg er helt grøn i denne verden så har brug for lidt hjælp.
jeg er ved at bygge en maskine ud fra tegninger i hovedet, den kommer til at køre på dette batteri http://rcmodeltruck.dk/butik/index.php?id_product=1665&controller=product&id_lang=19
og så regner jeg med et radio anlæg som dette
(link fjernet)
så er det mit spørgsmål er: er alle servo'er ligeglade med antal volt og spænding de får fra modtageren?? regulere modtager selv så servoerne ikke brænder af..

håber på hjælp..
Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  servo strøm
  • #1   13. jun 2013 Nej servoer har et max hvad angår strøm, det står i specifikationer på servoen.
    Modtagere har det på samme måde, og de regulerer ingenting,

    Er der nogen speciel grund til at vælge 11.1V

    //Dan


  • #2   13. jun 2013 motoren der skal trække det hele er 6-12v så det er egentlig derfor

  • #3   13. jun 2013 ok, så har du sikkert en ESC som har indbygget BEC der regulere strømmen ned til 6V til servoerne, men undersøg det lige.

    //Dan


  • #4   13. jun 2013 Da dit projekt skal køre på batteri, går jeg ud fra at der skal en ESC (Elektronisk fartregulator) der skal drive hovedmotoren.
    Hvis der er en ESC er problemet løst, for inden i ESC´en sidder der en BEC der nedsætter strømmen til de ca. 6 volt som servo/modtager skal bruge.
    Hvis ikke der skal side en ESC i dit projekt, kan en ekstern BEC købes til godt 100kr, og sættes i projektet smiley


  • #5   13. jun 2013 det er bare så fint!! jeg takker for hjælpen

  • #6   13. jun 2013 Med mindre man har f.eks. en Tamiya (kan ikke huske nummeret, men den der følger med mange TT01 kits) ESC. Den har nemlig ikke indbygget BEC.

  • #7   13. jun 2013 Namflow
    Det er rigtigt.
    Men jeg tror det er fordi Tamiya gerne ville ha´ at man købte en Carson fjernstyring til sin TT-01´er.
    I Carson fjernstyringen sider der nemlig en BEC i modtageren smiley
    Acoms har for øvrigt også haft BEC i modtageren før i tiden.


  • #8   13. jun 2013 Nu ikke for at ordkløve men der findes nogle servoer som kan klare at få 7.4V men det er jo så langt fra de 11.1V som batteriet levere.
    Som flere også skriver så er der ikke så meget at tænke på hvis du bruger en ESC mellem batteri og modtager. Der har fandtes modtagere som kunne tåle op mod 12V men de høre til et radio anlæg som hedder Nomadio som ikke produceres længere. Men jeg ved det for jeg har selv netop sådan et anlæg fra Nomadio.
    Dog kan jeg ikke finde nogen dokumentation for dette da Nomadio nedlagde deres RC Forum da de nedlagde deres RC linje.

    Jeg har rodet rundt på Google for at finde netop den info om hvor meget deres RX kan klare i indgang af strøm men forgæves.


Kommentér på:
servo strøm

Annonce